proměření baterie elektrokola -Praha

Jestliže poptáváte nebo hledáte osobu(y) k vyřešení nějakého problému, popř. nabízíte SERIÓZNÍ zaměstnání související s elektronikou.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jery
Příspěvky: 82
Registrován: 05 úno 2012, 01:00

proměření baterie elektrokola -Praha

#1 Příspěvek od jery »

ahoj,
hledám někoho kdo mi za mírný poplatek proměří baterii v elektrokole.
V Praze. jedná se o baterii Apache R7 48V 12,8 Ah, 614Wh
baterie obsahuje aku pack5 články LG a nabíjecí jednotku BMS
Baterie se chová takto.
současný stav : když ji dám na nabíječku , nabíječka svítí zeleně - plně nabito
(mám ještě jednu stejnou baterii a ta i hned rozběhne nabíjení)
po zapnutí na elektokole se baterie zapne a zase vypne jako vybitá
poslední tři nabíjení :
třetí : po připojení na nabíječku se nabíjení nespustí automaticky ,musím zapnout baterii, což nedělalo, najel jsem 15 km
druhé nabíjení :to samé , nechal jsem ji na nabíječce den, kupodivu se nabila a najel jsem 48 km
první : už nejde nabít ,hlásí pořád nabito ale je vybitá
myslím že články nejsou K.O. pořád jsem dobíjel a nevybíjel do mrtva, tohle začalo dělat najednou a myslím že je to tou jednotkou BMS.nenašel jsem tam bohužel žádnou pojistku což mě překvapilo

Uživatelský avatar
jery
Příspěvky: 82
Registrován: 05 úno 2012, 01:00

#2 Příspěvek od jery »

kdyžtak dodám foto, mám doma voltmetr ale nevím tedy co bych měl měřit

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#3 Příspěvek od sr71 »

a jaké napìtí teda namìøíš na výstupních svorkách? (stejnì ji asi budeš muset rozdìlat a mìøit uvnitø abys zjistil kde je problém)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od rnbw »

Staci, ze je jeden clanok v prdeli a bude sa to spravat presne takto.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#5 Příspěvek od mi-ro »

Měření bez zátěže nic neodhalí. A jak píše rnbw, balancer si hlídá jednotlivé články. Pokud jedna sekce vybočí z tolerance, driver celou baterii odstaví. A někdy si to pamatuje a už ji ani nedovolí nabít. Skutečný zátěžový test baterie by znamenal kompletní demontáž, rozpojení jednotlivých sekcí, zátěžové měření a kontrola kapacit. Což otázka několika dnů páč články se nabít a vybít za pár hodin nedají.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
jery
Příspěvky: 82
Registrován: 05 úno 2012, 01:00

#6 Příspěvek od jery »

já jsem v rámci svých možností akorát změřit napětí na výstupu z baterie. ta vypadá nabitá 53,1 V. nicméně po zapnutí baterie a displaye se sice na displayi ukáže plné nabití ale po půl minutě se display vypne ,jako by byla baterka mrtvá. mám ještě jednu stejnou baterku a tam je vše ok .takže displayem to nebude.
Přílohy
uvnitř baterky.jpg
nabíjecí zdířka.jpg
měření.jpg
kabely do zdířek.jpg
baterie zvenku konektor.jpg

Uživatelský avatar
jery
Příspěvky: 82
Registrován: 05 úno 2012, 01:00

#7 Příspěvek od jery »

no a baterka se opět vzpamatovala, zapojil jsem ji na kolo a už hodinu a půl točí motor na plný výkon a neubyl ani dílek.jakoby když ji nechám dva týdny odležet tak najednou šlape. nevím opravdu čím by to mohlo být. vím že se to nemá ale nepomohlo by odstřihat ty malé drátky co ovládají tu baterku (viz velké a malé konektory a kabely)
něco prostě tu baterku musí odpojovat.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od p32 »

Skoro na sto procent bych si dovolil tvrdit, že tam máš někde špatný kontakt. Takže bych zkontroloval všechny možné spoje, ke kterým se dostaneš.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

No místo odpojení získáš tak , že budeš měřit napětí současně dvěma Voltmetry , jením přímo na vývodech aku z článků a současně na výstupním konektoru z aku . Pokud zmizí jen napětí na konektoru , je problém v ochraně , pokud současně na vývodech aku , je vadný spoj mezi články . Vadná ochrana je velice méně pravděpodobná .

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od p32 »

Jak psal, tak vše už funguje což znamená, že není nic vadné a spravilo se to "samo". Protože do toho rýpal, ale nic neopravoval, tak se špatný spoj (někde) opět spojil a pojede to do prvního výmolu na cestě. Teď jen najít to středisko blahobytu. :lol:

Uživatelský avatar
jery
Příspěvky: 82
Registrován: 05 úno 2012, 01:00

#11 Příspěvek od jery »

ano, zní to velice logicky. když pouštím motor doma a mám zavěšené kolo, nejezdím přes výmoly tak to běhá a jak budu jezdit tak to zas chvíli půjde a chvíli ne. budu měřit kromě konektoru i na drátech uvitř před konektorem .no a řekl bych že to může být v těch drátech co vedou do konektoru ale ty jsou stejně nějaké zastavené do asfaltu to nevím jak bych opravil. myslím tím obrázek "kabely do zdířek" jak jde kabel zevnitř do konektoru . tam bych to asi nebyl schopen opravit

Uživatelský avatar
jery
Příspěvky: 82
Registrován: 05 úno 2012, 01:00

#12 Příspěvek od jery »

mám nápad . neporadili byste mi multimetr který měřií i jestli není přerušený kabel ? dal bych jeden na konektor zvenku a jeden na kablík uvnitř.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

Ty tam nemáš volbu měření odporů? :wink:

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#14 Příspěvek od Kremik »

jery píše:no a baterka se opět vzpamatovala, zapojil jsem ji na kolo a už hodinu a půl točí motor na plný výkon
Opravdu na plný výkon, nebo je kolo v luftu a točí maximální otáčky? Druhý případ není plný výkon, je to "malinký výkonek", to pak není divu že neubude ani dílek, ale hlavně že při malém proudu se závada neprojeví. Vidím to na nějaký blbý článek nebo prostě vyžitou baterii.

Uživatelský avatar
jery
Příspěvky: 82
Registrován: 05 úno 2012, 01:00

#15 Příspěvek od jery »

p32 píše:Ty tam nemáš volbu měření odporů? :wink:
funkce měření odporu tam je ale stále ukazuje číslo jedna ,ať to přiložím na drát nebo žárovku nebo spojím hroty. asi to neumim

Odpovědět

Zpět na „Poptávka služeb, nabídky zaměstnání“