neznámý analyzátor Škoda 120

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

neznámý analyzátor Škoda 120

#1 Příspěvek od radioelectrum »

neznáte někdo tento přístroj nejpravděpodobněji vyrobený podle amatérského rádia? Má dneska cenu jej používat ? Nemám nic čím bych na mojí 120L nastavil předstih a s multimetrem s otáčkoměrem to nejde. Kupovat nějaký přístrpoj za desetitisíce na to nemám a pořizovat něco jako PALtest na to nemám zase místo.
Přílohy
20211110_190305.jpg
20211110_190252.jpg

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Michal22 »

Desetitisíce nemusíš dávat, kup si jen strobo lampu : Třeba tady
Ale já na Š120 dělal fóra od ucha, kousek posunul, přidal plyn na táhle a hned jsem slyšel, jestli jde do otáček bez tarokování. Jen připomínám klasickou bolest rozdělovače - vymačkaný kolík v unašeči. Kamarád mě to naučil řešit - trochu větší vrták, zavrtat až na konec a pak zalomit a zabrousit. Opravil jsem takhle několik rozhrkaných rozdělovačů.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#3 Příspěvek od konosuke »

Sežeň si bazarovou Metra PU140 espešly pro měření autoelektriky
jestli však komunikuje se Š120 neodzkoušeno ale ročník podobný
návod
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od hafca »

Nebo si postav tohle a stroboskop s LED. Nebo stroboskop z blesku jednorázového foťáku. Na veterána Octavia 1960 to stačlo. :D
Přílohy
meric1.jpg
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Sendyx »

Dej sem fotku vnitřku toho přístroje. Mám tušení, že by to mohl být "Motortester", který jsme vymysleli cca v rce 1985. Vyrobily se 2ks a další kusy si replikovali nějací lidi z AMK Svazarmu z materiálu co dům dal, a tohle by mohlo být ono.
Já jsem později vymyslel Motortester 87, k tomu mám i torzo dokumentace.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#6 Příspěvek od petrfilipi »

Stroboskopická pistole se nedávno neprodala třeba zde a Paltest se neprodal tady.
Kdysi jsem vyráběl celý motortester z AR, fungovalo to dobře. Jen jsem musel, nevím proč, doplnit přisvícení pro výbojku IFK120. Ve tmě neblikala, na světle blikala. Asi to okolní světlo nějak transformovala na ty záblesky.:D
PF

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#7 Příspěvek od Hill »

Spíše, jak se povedla. U některých kousků záleželo i na polaritě napětí pro výboj, jedné stačil stejný zapalovací impuls už pro napájecí napětí 250 V, ale po přehození vývodů při 290 V zapálila jen na světle, potřebovala víc. Většina jich ale šlapala od 280 V výše a polaritu jsme neřešili.
Jo, a pro stroboskopy stačila kapacita do 15 µF, čitelné značky byly i s 5 µF hlavním kondenzátorem.
Jestli se nedá stabilně nastavit předstih, tak tam jsou nějaké mechanické vůle (ty se projevují víc při nedostatečném odtrhu, ale nedá se to o moc napravit jeho nadměrným zvětšením, protože se zase zkrátí úhel sepnutí a cívka se ve vysokých otáčkách nestíhá nakrmit energií). Nebo drhne natáčení desky přerušovače.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Výbojka blikající jen na světle dokazuje ionizační schopnost viditelnýho světla - prostě i tak nízká energie fotonů dokáže způsobit natolik zřetelný zvýšení ionizace kolem elektrod, že sníží zápalný napětí výbojky. Jsou široce známý případy podobně postiženejch doutnavek, který po určitým zestárnutí v noci přestávají svítit a tím i plnit svoji funkci orientačního světýlka ve vypínačích na společnejch chodbách a schodištích paneláků. Povolanej servisák tvrdil, že doutnavky svítí a netřeba nic měnit - protože přišel v pracovní době, která se kupodivu shodovala s obdobím denního světla, zatímco nájemníci se zuřivě dožadovali opravy v noci nesvítících světýlek ve vypínačích na chodbě ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od jardafiala »

Měl jsem také léta Škůdku a udělal jsem do ní "Zapaľovanie s dlhou iskrou", které vyšlo v některém červeném AR. Tím zanikly problémy s odtrhem rozdělovače a jiskra byla jak krááááva. Když jsem vzal kabel od rozdělovače tak se tím dal proti kostře zapálit papír. A za velkých mrazů start - otevřít vzadu kapotu, napumpovat benzín, vytáhnou sytič, 3x prošlápnout plyn, napočítat do 5 a na třetí otočení chytla pokaždé. A třetím otočením myslím to, že proběhne komprese jednoho - druhého válce a při třetí kompresi chytne.
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 12 lis 2021, 10:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Taky jsem ho měl, hlavní výhodou bylo, že doba "nabíjení" magnetickýho obvodu cívky nezávisela na úhlu sepnutí kontaktů, protože do cívky cpal energii kondenzátor nabíjenej měničem s trafem na feritu. A taky to chodilo do mnohem vyšších otáček, ve kterejch už klasický kladívka nestíhají, protože při dostatečně velkým odtrhu už se nestíhají vracet a zapalování vynechává. U toho měničovýho stačilo odtrh nastavit na 0,1mm a fungovalo to až kamsi do 8 000 otáček, což byla hranice pro neupravenej motor naprosto astronomická a nedosažitelná. A nevyšlo to jen v Amáru, bylo to i ve sborníku Udělej/Urob si sám ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#11 Příspěvek od jardafiala »

V tom co mám na mysli měnič skoro určitě nebyl, tranzistor (přesněji 2) spínal primár trafa (na klasickém plechovém jádru) a z něj se nabíjel kondenzátor Ostatní platí beze zbytku, s nastaveným malým odtrhem to bylo mechanicky mnohem stabilnější a chodilo to mnohem líp a správně delší dobu, než když se kontakty rozdělovače opalovaly.
EDIT: Nevydržel jsem a našel, zapalování vyšlo v AR 1979 řada A číslo 10, je ku stažení na ulozto.cz
Přílohy
zapalování.jpg
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 11 lis 2021, 13:09, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od hafca »

Taky jsem to zkoušel dělat, ale noakonec jsme s tátou oba koupili hotové. Já do Š100 a on do 120. Vypadalo to jako větší a hranatá cívka. Stejné uchycení, vývod VN a fastony na připojení včetně vývodu pro otáčkoměr. Byli jsme si proto tehdá někde v Počernicích, kde to vyráběli. A chodilo opravdu pěkně, zvlášť zimní starty byly bez problémů.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

jardafiala píše:V tom co mám na mysli měnič skoro určitě nebyl, tranzistor (přesněji 2) spínal primár trafa (na klasickém plechovém jádru) a z něj se nabíjel kondenzátor ...
No a kolik voltů bylo na tom kondíku? Jestli si dobře pamatuju, návod požadoval pro spolehlivej start aspoň 350V v klidu a 270-280V za chodu motoru - a když jsi to živil z autobaterky 12V (14,5V při chodu motoru), tak to co dělá z napětí autobaterky těch víc jak 250V, to snad NENÍ MĚNIČ??? I kdyby tam byl vibrační elektromagnetickej jako u starejch bateriovejch elektronkovejch rádií, tak furt to je měnič ... Jediný kondenzátorový zapalko, který nepotřebuje měnič, je GIT pro babettu/fichtla, protože u těch už zapalovací cívka dává přímo střídavinu a tu jde transformovat bez měniče rovnou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#14 Příspěvek od Celeron »

Před časem jsem v sekci prodej nabízel profi stroboskopickou pistoli na předstih. Nikdo neprojevil zájem. Stále se mi tu válí.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#15 Příspěvek od jardafiala »

Tak jo, je to měnič..Na kondenzátoru bylo cca 350V.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“