Stránka 1 z 2

Předřadný odpor ventilátoru topení

Napsal: 26 lis 2021, 16:20
od salus
Mám Škoda Roomster r.v. 2009 modelový rok 2010 předface, 77kW, motor BTS, poloautomatická klimatizace Climatic, přestal fungovat ventilátor topení na stupně 1-3, na stupeň 4 jede bez problémů. Předpokládám, že odešel předřadný odpor ventilátoru. Má s tím někdo zkušenost a může mě potvrdit, že správný typ předřadného odporu je tento:
https://www.autodily-na-skodu.cz/ODPOR- ... #anch12296

Samozřejmě bych si to ověřil sám, ale dostat se k ventilátoru obnáší demontáž airbagu spolujezdce a demontáž odkládací skříňky, nechce se mě to dělat nadvakrát.
Díky všem za případné rady.

Napsal: 26 lis 2021, 16:29
od EKKAR
Jo, je stejnej pro fábuli I, II i III, Audi A2, Poloauto, Ibizu příslušnejch ročníků a celou produkci roomstera. Všcky tyhle kcháry používají až na některý detaily prakticky shodnej hlavní agregát ventilace/klimy/topení, liší se jen úrovní elektronizace řízení teplo/chlazení a u dehťáků se ještě přidává pomocný elektrický topení pro studený starty. Tenhle předřadnej odpor mají ale všecky verze se 4-stupňovou regulací rychlosti větráku stejnej. A je úplně klidně možný, že není přerušenej (to se dá změřit ohmmetrem), ale že jsou jen zoxidovaný fastony, za který je připojenej k přepínači - pokud tam dosáhneš, zkus nejdřív než budeš bourat palubku vyndat jen horní schránku a ten konektor zkusit několikrát povysunout a zase zastrčit na místo = oškrábat kysličníky na kontaktech. Je fakt v blbým místě a ke všemu když na něj v zimě natečou ostřikovačový srágory se solí, tak oxiduje jak blázen ...

Napsal: 26 lis 2021, 16:32
od salus
EKKAR píše:Jo, je stejnej pro fábuli I, II i III, Audi A2, Poloauto, Ibizu příslušnejch ročníků a celou produkci roomstera. Všcky tyhle kcháry používají až na některý detaily prakticky shodnej hlavní agregát ventilace/klimy/topení, liší se jen úrovní elektronizace řízení teplo/chlazení a u dehťáků se ještě přidává pomocný elektrický topení pro studený starty. Tenhle předřadnej odpor mají ale všecky verze se 4-stupňovou regulací rychlosti větráku stejnej.
Ekkare díky.

Napsal: 26 lis 2021, 16:50
od davemh
Pokud větrák jede pouze na 4. stupeň, viděl bych to na přerušenou tepelnou pojistku.

Napsal: 26 lis 2021, 17:04
od kejki
U mojí Fabia 1 to bylo tohle, na internetu se to dá koupit za babku.

Napsal: 26 lis 2021, 17:30
od PavelFF
Kdysi mi kamarád donesl podobný odpor z Citroena. Byla přerušená ta válcová tepelná pojistka. Bohužel je tam přibodovaná, což jsem neuměl spolehlivě opravit. Odporu nic nebylo. Samotná pojistka stojí kolem 20Kč. Nový odpor prý stál asi 700kč.

Napsal: 26 lis 2021, 18:09
od keemo
pojistka je prave soucasti toho odporu... az to vyresis, skontroluj si taky filtr, snizeny prutok vzduchu zvetsi teplotu toho odporu a nasledne mozne opakovani vady...

Napsal: 26 lis 2021, 18:34
od mi-ro
Tepelná nevratná pojistka je tady jako havarijní. I když se často přeruší při běžném provozu. Je tam z důvodu přetížení -zastavení motoru větráku, čímž dojde k díky velkému proudu k nadměrnému přehřátí odporu. Aby to neblaflo, přeruší se pojistka. Vyměnit se dá. Ideálně přibodovat. Pájení není dobrá volba. :D

Napsal: 26 lis 2021, 20:28
od EKKAR
mi-ro píše:...přeruší se pojistka. Vyměnit se dá. Ideálně přibodovat. Pájení není dobrá volba. :D
Pokud máš plynovou páječku s ostrým plamenem, trochu zkušeností a příslušný materiály, dá se to zapájet stříbrem nebo v nouzi mosazí. Akorár se musí dávat bacha na ohřev okolí, stříbrný pájky začínají někde na 380-400°C a mosaz až někde na 650-680°C, takže aby něco neukáplo nebo se nezkroutilo ...

Napsal: 26 lis 2021, 20:57
od rnbw
A hlavne aby sa ta poistka neznicila... Na kolko je vlastne stupnov?

Radsej by som pouzil nejaku lisovaciu spojku. Alebo svorku z cokolady.

Napsal: 26 lis 2021, 21:08
od mi-ro
To jsem měl na mysli. Ale i to se dá. Přívod k pojistce chytit do plochých kleští pro odvod tepla a pracovat velmi rychle.

Napsal: 26 lis 2021, 21:08
od Ivan_01
... alebo ju preklemovať drôtom ... :) ako by to urobil správny kutil domáci

Napsal: 26 lis 2021, 21:11
od Hubert_79
Správně. Automobily navrhují a konstruují pitomci a český (nebo slovenský) Lojza ví všechno líp :lol:
Beztak to není pojistka, nýbrž kurvítko naprogramované na záruční dobu.

Napsal: 26 lis 2021, 21:15
od Ivan_01
presne tak

Napsal: 26 lis 2021, 21:30
od rnbw
A potom sa zadrie lozisko ventilatora a uz je ohen na streche (doslova) :D