Americká zoxidovaná měď
Moderátor: Moderátoři
- zdrojmesit
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 dub 2010, 02:00
- Bydliště: Hradec Králové
Americká zoxidovaná měď
Šmejd může být nejen čínskej, ale i americkej. Jako tenhle vodič - měď je v něm v celé délce zoxidovaná, někde je spíš více bílého prachu než mědi. Láme se, drolí se a trhá klidně i celé jádro najednou. Odizolovat ho je nemožné, protože při stáhnutí izolace se rovnou přetrhne i měď uvnitř. Při sebemenším zatáhnutí se vytrhává z konektorů, proud sice vede, ale jen díky tomu, že jádro drží pohromadě izolace.
Originál z roku 1978 to není - je na částech vozu dodělávaných později. Doufám, že tenhle vodič byl použit jen na těch pár místech vozu o kterých vím...
Originál z roku 1978 to není - je na částech vozu dodělávaných později. Doufám, že tenhle vodič byl použit jen na těch pár místech vozu o kterých vím...
- zdrojmesit
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 dub 2010, 02:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Tohle udělá buď posypová sůl nebo výpary z baterie. A není to nic americkýho ani šmejd. Stačí si prohlídnout na kterémkoli šroťáku pár aut co měla naježděno třicet roků a víc v mírném pásmu (kde se v zimě solí).
Fabrické autokabely jsou proti vzlínání relativně odolné. Proto se taky hůř holí. Dobastlené elektroinstalační kablíky nikoli. Jako elektrikář potkávám v různých agresivních provozech (umělá hnojiva, mýdlo, octárna...) slaněné kabely sežrané korozí pod izolací i několik metrů po délce.
Fabrické autokabely jsou proti vzlínání relativně odolné. Proto se taky hůř holí. Dobastlené elektroinstalační kablíky nikoli. Jako elektrikář potkávám v různých agresivních provozech (umělá hnojiva, mýdlo, octárna...) slaněné kabely sežrané korozí pod izolací i několik metrů po délce.
Když jsem se v tom rejpal naposledy, byl k dostání starej hnědožlutej Rezistin. Ale to bylo v letech devadesátých. Ani nevím jestli a jak jak se od té doby změnilo složení. Dobastlovali jsme si na autech kdeco. Konce jsme většinou ještě pájeli (s kalafunou), pak se to namočilo do Rezistinu, konec se otřel a hotovo. Dnes je takových trvale plastických materiálů s voskem nebo bitumenem určitě vic. Třeba vývod na výkonný zesilovač se bere přímo od baterky. Tam bych to určitě něčím zalil. I když jsou baterky uzavřené a bezúdržbové, stačí se podívat po deseti letech jak to kolem nich všecko obrůstá sajrajtem. Když něco pomalu uhnívá, upadne to zásadně když se to hodí nejmíň.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem zaznamenal podobnej jev u průsvitné reprodvojlinky, kde to zelenalo a hnilo řádově v centimetrech. Z druhé strany nic. Jedinej rozumnej důvod byl ten, že je používaná jako servisní napájecí a prostý lidský pot u otevřeného konektoru udělá svoje. V banáncích je chráněná, takže tam nic.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]