Těsnění motoru motorové pily

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

Těsnění motoru motorové pily

#1 Příspěvek od petrfilipi »

Nazdar všem.

Jsem v koncích, a tak prosím o pomoc. Před časem jsem koupil pilu HQ36 - s OK kompresí v ucházejícím stavu - za pakatel 800Kč. Po přetěsnění karburátoru pila chytla, běhala, ale pak zase našla nastartovat, pak nedržela otáčky atd. Tak jsem ji rozdělal na prvočinitele a bylo "vyfouklé" gufero na klikové hřídeli.
OK, koupil jsem nová originální gufera, nová ložiska SKF 6201/C3 a teď bych rád pilu sestavil - ale rád bych i utěsnil spodní vanu. Vybral jsem a koupil tmel Copper XS. Jenže oproti popisu na blistru se prodává tmel "jen" s odolností do 260°C (v českém popisu na zadní straně se dokonce uváděla teplotní odolnost -620°C až 371°C - zřejmě dobrej oddíl). Ale byl to jediný nekorozivní tmel, určený přímo na hliník.
Netušíte někdo, jaká může být tak teplota spodní části bloku motorové pily? Stačilo by těch 260°C? Neřešil jste někdo úspěšně nákup vysokoteplotního nekorozivního tmelu?
Při demontáži tam žádný tmel nebyl ale myslím si, že by tam být mohl.

Petr Filipi
Přílohy
Pila HQ36.jpg

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Michal22 »

Já bych ten tmel klidně použil.
S největší pravděpodobností se jedná o dvoutakt, takže ten prostor kolem klikovky je pořád chlazen čerstvou směsí, tím pádem by tam nikdy neměla být nějak vysoká teplota.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
LojzaFernet
Příspěvky: 125
Registrován: 14 led 2017, 01:00
Bydliště: Brno jako Brno

#3 Příspěvek od LojzaFernet »

Vidím to stejně, měděná maziva jsou obecně určena do velmi vysokých teplot (nižších tisíců), používají se například v pecích, na panty dvěří u kamen nebo na zátěžová místa s vysokým tlakem. Problém dělá případně nosič lubrikační složky, což je většinou pasta nebo nějaký roztok, který primárně transportuje mazivo na místo určení a pak jej na tomto místě fixuje. A tady jsou velké rozdíly ve výrobcích. Svého času byly výborné měděné spreje 3-in-1 problematické právě kvůli této nosné složce, která spolu s mědí dokázala "rozlepit" cínované spoje sprejové nádoby a utéct do prostoru. Měď totiž s jinými kovy za určité kyselosti okolí ráda tvoří termočlánky a nechtěné problémy jsou na světě. Taky je dobré nezapomínat, že je příčinou určité vodivosti přípravku, stejně jako třeba u grafitových mazadel uhlík. Jiná maziva pak mají oproti tomu elektrickou pevnost jak transformátorové oleje, záleží proto vždy na aplikačním určení daného maziva.
Určitě se podívej, na co je mazivo určené. Měď se používá jak pro aplikaci ve vysokých teplotách, tak například pro kluzné stoličky korby nákladních aut (kde nestačí grafitové vazelíny). To trochu napoví, taky ke každému takovému mazivu musí dodavatel poslat "bezpečnostní list" a tam se dozvíš, kde to má své teplotní limity.
Pokud to zobecním, ve Tvém případě bych se aplikace měděného maziva nebál. Spíš zvaž, jestli to tam vůbec patří a jak to bude reagovat s okolím.

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od renda15 »

LojzaFernet: nepřehnal jsi to s tím Fernetem ?
Tazatel shání tmel, o mazadle nepadlo ani slovo.

Uživatelský avatar
Milan
Příspěvky: 1283
Registrován: 02 dub 2012, 02:00
Bydliště: Vysočina

#5 Příspěvek od Milan »

Osobně jsem podobný problém řešil u pily Homelite . Netěsná klikovka a tím pádem kolísavá bohatost směsi je příčinou samovolných změn otáček, nemožnosti startování atd. Po výměně ložisek a zatěsnění červeným silikonem Gasket do krátkodobě 350°C pila chodila jak hodinky , ale jen ty na péro - po pár hodinách provozu se to vrátilo do předchozího nepoužitelného stavu. Skončila ve sběrném dvoře . Léta mám místo ní Stihl 231 a to je držák .
Teplota skříně může vylézt dost vysoko - když budeš řezat několik hodin
pořádné "klacky" a dáš si kafe , po vypnutí teplota dost leze nahoru , protože větrák nejede a výfuk a válec jsou hodně rozpálené. Vzhledem k množství práce nutné pro sestavení bych dnes hledal tmel , který je na tom skutečně ověřen ( třeba v opravně) a ne podle nápisu na tubě .
Doporučuji vřele dokonale utěsnit také sací "trubku" od karburátoru. Já tam měl gumovou hadici a drátěnou pružnou sponu, to netěsnilo už po pár hodinách - pak je směs chudá, pila letí do otáček a může se zadřít, výkon žádný . Čerpadlo benzínu je přes jeho membránu poháněno tlakovými impulzy
z klikovky, když to netěsní , nečerpá to benzín a nejde to ani nastartovat.
Tak ať se ti to podaří.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Michal22 »

Je pravda, že na tom Milanově upozornění něco bude.
Pokud bys opravdu hned po velkém záběru pilu chcípnul, mohla by teplota vzrůst vysoko.
Já nad tím nepřemýšlel, všechny tady ty stoje (ať už dvoutaktní, nebo čtyřtaktní) provozuju tak, že poté, co jsou dlouho v záběru, tak je nechám brblat ještě chvíli na volnoběh, nebo s nimi ještě chvíli jezdím na snížené otáčky.
Aby měly možnost se trochu dochladit.

Jinak si pamatuju z dob před více jak 20 lety, kdy jsem brigádničil v autoservisu, že se na nějakém Peugeotu používal jakýsi červený tmel i na těsnění hlavy motoru.
Bylo kolem toho veliké halo, nikdo s tím neměl zkušenosti, nakonec pomohl známý, který dělal v autorizovaném servise Peugeot a donesl nám nakopírovaný servisní předpis.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#7 Příspěvek od Celeron »

To už neexistuje smradlavej Hermetik? Ten těsnil na principu vytvoření termosetu ve spoji. Těsnil i spálenej do černa. Vydržel i na výfukovým potrubí.
Koukám, že ho zrušili, nojo svět by se z fenolu asi pos..l. :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
LojzaFernet
Příspěvky: 125
Registrován: 14 led 2017, 01:00
Bydliště: Brno jako Brno

#8 Příspěvek od LojzaFernet »

To Renda15: ten Fernet je fakt dobrej
:D :D :D

Jinak se na tato místa používají i maziva, např. MOS® PASTA = speciální mazací přípravek s obsahem mědi určený k optimální ochraně šroubových i narážených spojení před korozí, zadřením a oxidací. MOS® vyniká výbornou přilnavostí a je odolný teplotám od –40 °C do +1350 °C.
[https://novato.cz/sortiment/mazani/plas ... a?vId=1510]
Např. Světe div se. Ale asi bych opravdu šel po tom, co doporučí odborný servis. Jinak mám kamaráda, co dělá servismana Hechteců, to je sice Čínskej šunt, nicméně postupy by byly asi podobný. Můžu Ti na něj dát kontakt skrz SZ.

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#9 Příspěvek od MATYCH »

máme toto z Polska,funguje to stejně
https://www.petrostar.pl/chemia/kleje/m ... zelniajacy

fenol v tom je,ředí se lihem,
https://sklep.elitpolska.pl/pictures/sa ... %20100.pdf

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#10 Příspěvek od petrfilipi »

Tak jsem koupil Motorsil D. Snad to bude OK.

PF

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#11 Příspěvek od Celeron »

Gasket Maker od Permatexu (červenej) má psáno dokonce 650° F, což je 343° C. 80 ml tuba asi 100,-
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Zaky »

Motorový silikon vyhoví s přehledem. Těch vysokých teplot se netřeba zase tak bát, levnější pily mají celý spodek plastový, je k tomu přitažený šrouby jen hliníkový válec. A taky to vydrží. Už jsem toto těsnil silikonem mockrát. Některé paskvilovatější pily (což Husqvarna samozřejmě není) trpí na vyfouknutá gufera často, v tom případě gufera ještě lepím epoxidem.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“