poškozené uchycení nože zahr. sekačky
Moderátor: Moderátoři
poškozené uchycení nože zahr. sekačky
Zdravím, U bežné zahr sekačky bez pojezdu mi dosloužil motor Tecumseh vantage 35, dostal jsem rozložený briggs and stratton 10D902 r.v. 2006. Ten jsem složil. bez namontovaného žacího nože nešel nastartovat, když jsem nůž namontoval, tak hned chytl,jenže u po chvilce běhu na prázdno se ustřihlo pero v unašeci viz fotka. Tak jsem koupil nový za 500,- a ten to po 30s chodu naprázdno poškodilo taky. ustřihly se pro změnu ty dva čepy a byl povolený dotahovací šroub. Co může způsobovat tyto jevy?
Regulátor obsahuje dvě pružiny. tu menší jsem tam zatím vůbec nedával, protože je zlomená. Motor běží kolísavě ale ne nepravidelně. Je možné že toto způsobí takové škody na tom uchycení nože?
Díky za rady.
Regulátor obsahuje dvě pružiny. tu menší jsem tam zatím vůbec nedával, protože je zlomená. Motor běží kolísavě ale ne nepravidelně. Je možné že toto způsobí takové škody na tom uchycení nože?
Díky za rady.
Naposledy upravil(a) EL34 dne 11 pro 2021, 10:04, celkem upraveno 1 x.
Rotující nůž napevno upnutej k výstupnímu hřídeli slouží zároveň jako setrvačník, uvědom si, že celý jeho uchycení musí eliminovat rázy z chodu 4-taktního jednoválce (s rozvodem SV), což jsou děsný řachy. Většina sekaček má spojku, kterou se chod motoru a nože mechanicky propojí až po nastartování motoru a ustálení jeho chodu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Třeba si to měl blbě sezazený nebo málo utažený. Co unašeč na hřídeli? Není moc volný? Měl by být na naklepnutí. Nesmí jít volně a všechno musí být bez vůle. Pokud je pero na klice volný, šroub ty rázy neudrží a povolí se. Kdyžtak vybruš nový pero tak, aby sedělo fest na klice i na unašeči. Pro jistotu bych unašeč na kliku namazal anaerobním lepidlem, třeba Loctite 603 a na šroub dal taky lepidlo na závity. To je asi jediný, co se s tim dá dělat, pokud je na peru vakl. Pokud bude všechno fest, nic se pak neustřihne.
Hele a ty pérka u toho karbecu jsou nějaký zprasený. Ohnutý kde nemaj bejt. Je to velice citlivý na seřízení, a pochybuju, že takhle to někdy normálně poběží.
Hele a ty pérka u toho karbecu jsou nějaký zprasený. Ohnutý kde nemaj bejt. Je to velice citlivý na seřízení, a pochybuju, že takhle to někdy normálně poběží.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ten motor musí jít nastartovat i bez nože, a ten unašeč to musí v klidu držet. Ta pérka na karburátoru jen určují otáčky. Co mě napadá a s čím už jsme se setka je správně nasazený setrvačník nahoře na motoru. Je tam hliníkový klínek který se při nárazu nože do něčeho tvrdého kdy to ani spodní unašeč nevychytá střihne a dojde k pootočení setrváku vůči klice a tím posunu zapalování. Pak to děla neuvěřitelné psí kusy...
Internet - metla lidstva
Setrvák je nasazený na kuželu kliky. Spojení jistí klínek 4x4mm, hliníkový. Taky se mě střihnul a setrvák se postupně pootočil, až sekačku nebylo možné nastartovat, střílela do karburátoru. Udělal jsem z těla obyčejného ocelového šroubu nový a sekačka má za sebou teď už čtvrtou sezonu. A že dostává na dvou parcelách docela zabrat...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Ten unašeč nový vypadá takhle:
https://www.hsparts.cz/uchyt-noze-mtd-4 ... gIWK_D_BwE
Tedy to pero je jeho součástí. Oba motory mají stejnou drážku na hřídeli tj. asi 4,7mm. Tedy bych musel použít 5mm pero a to zfrézovat a pak taky vyfrézovat novou drážku do unašeče.
Motor bez nože nastartovat nejde, v jednom okamžiku to má takovou kompresi, že to rukou nepřetáhnu. S nožem to už jde.
Pravda je, že unašeč šel nasadit na hřídel lehce, možná tam i nějaká vůle byla, to už přesně nevím.
Pero setrváku zkontroluju, ale budu muset nejdříve povolit pojistnou matici a teď když to nelze chtnout za nůž, budu muset motor upnout za hřídel do svěráku. Snad to povolí. Taky je pravda, že motor jde dost tvrdě, klepe, takže ten předstih bude asi hnutý.
Teď mi jde o to zjistit, zda to poškození unašeče způsobil špatný předstih, nebo to kolísání otáček (vím že mám regulátor špatně sestavený) . Když se otáčky zmenší a najednou průdce zvětší, tak to pero je také více namáhané, než by mělo.
https://www.hsparts.cz/uchyt-noze-mtd-4 ... gIWK_D_BwE
Tedy to pero je jeho součástí. Oba motory mají stejnou drážku na hřídeli tj. asi 4,7mm. Tedy bych musel použít 5mm pero a to zfrézovat a pak taky vyfrézovat novou drážku do unašeče.
Motor bez nože nastartovat nejde, v jednom okamžiku to má takovou kompresi, že to rukou nepřetáhnu. S nožem to už jde.
Pravda je, že unašeč šel nasadit na hřídel lehce, možná tam i nějaká vůle byla, to už přesně nevím.
Pero setrváku zkontroluju, ale budu muset nejdříve povolit pojistnou matici a teď když to nelze chtnout za nůž, budu muset motor upnout za hřídel do svěráku. Snad to povolí. Taky je pravda, že motor jde dost tvrdě, klepe, takže ten předstih bude asi hnutý.
Teď mi jde o to zjistit, zda to poškození unašeče způsobil špatný předstih, nebo to kolísání otáček (vím že mám regulátor špatně sestavený) . Když se otáčky zmenší a najednou průdce zvětší, tak to pero je také více namáhané, než by mělo.
Poškození unašeče nezpůsobil ani předstih, ani kolísání otáček. Měl jsi někde vadu v sestavení. Moje sekačka jde startnout i bez nože. Taky už mám dělané pero, původní skončilo někde v trávě, když se původní unašeč rozstřelil. Nový unašeč vydržel jen chvíli, rozpadnul se, protože byl naražen moc natěsno. Ta slitina toho moc nevydrží. U dalšího už jsem si dal záležet. Jo, a taky jsem si skusil startnout sekačku s jen volně našroubovaným šroubem. Zvědavost je sviňa
Ty výstupky uletěly okamžitě. Provrtal jsem tam díry a dal místo nich šrouby. Drží to do teď.
Taky mám Bright&Stretton. Kolísat otáčky Ti mohou i kvůli membráně v karburátoru. Ty plastové karbce se prohnou a uprostřed to brzo přestane těsnit => bohatá směs. Řešit se to dá jen výměnou membrány. Zprvu co dva roky, teď už si to sedlo nebo je ta poslední membrána zázračná. U staršího modelu B&S jsem ji neměnil nikdy.
Ještě můžeš zkontrolovat, jestli ti ten drát, který ovládá škrtící klapku nedrhne o kryt vzduchového filtru. Kryt má sedět na těsnění, pokud tam není, dosedne níž. Nebo to může být i nějak zmordované. Viděl jsem to u jedné sekačky, otáčky kolísaly nepravidelně.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Taky mám Bright&Stretton. Kolísat otáčky Ti mohou i kvůli membráně v karburátoru. Ty plastové karbce se prohnou a uprostřed to brzo přestane těsnit => bohatá směs. Řešit se to dá jen výměnou membrány. Zprvu co dva roky, teď už si to sedlo nebo je ta poslední membrána zázračná. U staršího modelu B&S jsem ji neměnil nikdy.
Ještě můžeš zkontrolovat, jestli ti ten drát, který ovládá škrtící klapku nedrhne o kryt vzduchového filtru. Kryt má sedět na těsnění, pokud tam není, dosedne níž. Nebo to může být i nějak zmordované. Viděl jsem to u jedné sekačky, otáčky kolísaly nepravidelně.