Olejový filter prietok.

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

Olejový filter prietok.

#1 Příspěvek od kutilmil »

Ahojte chalani. Potreboval by som zistiť na aký odporúčaný prietok je stavaný olejový filter FT5339. Neviem to nikde nájisť. Nepomožete?

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

To ti stěží poví výrobce auta, nebo i filtru. Předpokládám, že ten filtr nebudeš používat v autě, kam je určenej, tak to trochu rozveď, co chceš filtrovat. Hlavně jakou kapalinu, její viskozitu a její teplotu. Pak se dá možná odhadnout průtok.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#3 Příspěvek od kutilmil »

Ach jaj..... Filtrovať budem olej. Jeho kinematická viskozita je niekde okolo 50 mm2/s pri teplote 40°C. Povedzme že pri 40°C budem aj filtrovať. Tak som teraz zvedavý ako ti toto pomôže na určenie toho prietoku keď nemáš (aspoň predpokladám že nemáš) technický list toho filtra.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Můžeš taky vycházet z obvyklýho provozního tlaku v mazacím systému, ve kterým se obvykle takovej filtr používá - a z průřezu kanálu, kterej k tomu filtru vede.. V motorech ten kanál bejvá trubička kolem 1cm v průměru a provozní tlak bejvá minimálně 5 atmosfér = 500kiloPackalů respektive 0,5 MegaPackala, ale při běhu to může vyletět klidně až na 12-15 atmosfér (a k tomu taky na příslušně vysoký kiloPackaly nebo MegaPackaly) podle otáček a podle nastavení regulačního ventilu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#5 Příspěvek od termit256 »

kutilmil píše:Ach jaj..... Filtrovať budem olej...
No, tak co jineho asi s olejovym filtrem. Ale je rozdil jestli tim chces napriklad fitrovat vyjety olej nalivanim z kyblu pro nasledne mazani retezu motorove pily, nebo to zamontovat do hydraulickeho okruhu stipacky na drevo. V obou pripadech to bude fungovat blbe nebo vubec.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#6 Příspěvek od kutilmil »

to ekkar - každý filter sa montuje do beztlakej vetvy. Takže úvaha o tlaku oleja v motore je zbytočná. A aj v motore je v beztlakej časti mazacej sústavy.
TO termit - Povedzme že chcem filtrovať ojej v hydraulickom okruhu štievačky ako píšeš. Samozrejme filtrácia musí byť na beztlakej časti, to je v tomto prípade na spiatočke. Prečo by to nefungovalo?

Pre tých čo chcú pomôcť: treba niekde nájisť katalogovy list toho filtra a tam to bude uvedené. Mne sa to ale nedarí.

PS: čo chcem filtrovať sa pýtal sandal. Tak preto som mu písal že olej.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

kutilmil píše:to ekkar - každý filter sa montuje do beztlakej vetvy. Takže úvaha o tlaku oleja v motore je zbytočná. A aj v motore je v beztlakej časti mazacej sústavy.
....
COŽE??? A TOS TENHLE BLÁBOL JAKO VYŠTUDOVAL KDE??? NA PASTVINĚ MEZI OVCAMA ??? Teda panstvo, tohle je F.U.C.K.T. hláška dne ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#8 Příspěvek od kutilmil »

EKKARE: nevieš nerieš.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#9 Příspěvek od pepik9 »

Rád bych viděl zpátečku oleje na motoru Š120, Žigula nebo Escorta.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#10 Příspěvek od kutilmil »

Tam to tak zrovna nie je, lebo olej samovolne steká do vane. Možno som tam mal napísať že prednostne sa montuje do spiatočky. Hlavne to platí pre vysokotlaké hydraulické okruhy. Tlak čo je v motore povedzme 6 bar tak to je nič.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Jenomže tys prvně nenapsal, že to chceš do hydraulickýho okruhu. Kdybys to napsal, nikdo by ti na motory neodpovídal. Přitom drtivá většina motorů včetně proudovejch má filtr(y) v tlakový větvi - a ještě k tomu hrubší mechanickej "sítkovej" před čerpadlem na hrubý nečistoty, ten bejvá součástí "sacího koše" v olejový vaně - jeho úkolem je nepropustit do pumpy tak velký nečistoty, který by se mohly v čerpadle zaseknout nebo způsobit jinej výpadek funkce. A druhej, jemnej filtr je právě za čerpadlem ve výtlačným kanále, aby se přes něj přefiltrovalo mazivo tlačený na všecky mazaný místa - některý motory pak mají v cestě ještě chladič nebo jinej výměník pro snížení teploty mazacího média - tlakovej filtr ale postrádají snad jen motory typu starejch leteckejch hvězdicáků, který mají ztrátový mazání s oddělenou nádrží, kde se část oleje spaluje a zbytek volně odstřikuje mimo agregát ... Takže milej skalickej kotelníku, vzpomeň si, co říkával jeden z největších lhářů lidský historie Voloďa Uljanov - UČIT SE, UČIT SE, UČIT SE !! - protože v tomhle jediným nelhal ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#12 Příspěvek od kutilmil »

Vrať sa radšej k tomu, aký prietok zvládne ten filter čo som poslal link

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

1,2 baru?

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#14 Příspěvek od kutilmil »

Prietok sa udava v jednotkach tlaku?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#15 Příspěvek od termit256 »

Vem v uvahu detaily typu ze v hydraulice byvaji radove vetsi tlaky/prutoky :-)
Jesli nechces aby se ti roztrhl a vsechen olej nekde vystrikal nez to vypnes, dej tam hydraulicky filtr ktery je pro tuhle aplikaci urceny.
https://www.technikaprofarmu.cz/hydraulicke-filtry/

Odpovědět

Zpět na „Poradna“