Robotický vysavač z Číny dovysával

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

Robotický vysavač z Číny dovysával

#1 Příspěvek od Crifodo »

Model Xiaomi Redmi Evo PLus.
přestože je už nefunkční, stále skřehotá z repráčku akustické hlášky, v tomto případě sweeping fan abnormal. Majitel to poslal do servisu, ten to vrátil pro popoškození vinou vysáváním tvrdých předmětů.
Po rozebrání vypadá sací turbínka nepoškozeně, volně se otáčí, turbína i vývodní kanálek čisté, jako nepoužité, podle tvaru kanálku a sací mřížky se dá snad i vyloučit, aby se tam vůbec nějaký blokující předmět dostal.
Nesetkal se s tímto problémem někdo? Gůgl vydal jediný identický - nezodpovězený dotaz.
foto viz:
turbínka
závěr servisu - "opravitelnost" v praxi.
Přílohy
redmi.png
foto 062.jpg

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od workhard »

Koupil jsem kdysi u vietnamců za 70 Kč koště, to bez problémů a jediné poruchy funguje dodnes ;)
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#3 Příspěvek od termit256 »

Mam taky nejakej xiaomi a kdyz jsem se dival do statistik v mobilu, prekvapil mne udaj ze ma nahrkano 28km². Ze by uklizel pul bloku, kdyz nejsem doma? :-) Ale spis bych to tipoval na sverazne zkracovani cisel cinskymi soudruhy a bylo to mysleno jako 28.000m²

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#4 Příspěvek od Crifodo »

workhard píše:u vietnamců za 70 Kč koště
U toho taky mělo zůstat, nic techničtějšího se do Evropy od asiata nemělo dostat. Kdysi to tak i bylo.

Uživatelský avatar
ypsi
Příspěvky: 399
Registrován: 12 říj 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#5 Příspěvek od ypsi »

Ahoj.
U svojho xiaomi som tú turbinu už musel meniť. Za tou plechovou stredovou krytkou /nejde rozobrať/ sa odporúčala plastová segerka, niečo na štýl segerky v PC vetrákoch a rotor turbíny občas škrtol o obal.
Skús tu turbínku opatrne rozlúsknuť, či tam nenájdeš stopy oderu.
Inak turbína objednaná origo za cca 22e, nejaká náhrada asi 7-8, ale moc dôvery nebudila.
Možno tej deštrukcii v mojom prípade pomohlo, že som stále vysával z max.točkami turbíny a nevyužíval dynamickú zmenu otáčok podľa vysávaného povrchu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Já bych rád viděl tu "přiloženou fotodokumentaci", která ukazuje ty hřebíky a stavební suť zaplňující prostor sací turbíny. Jestli žádná neexistuje, doporučuju obrátit se na ČOI a firmu okamžitě upozornit, že na ně bude podaná žaloba.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Michal22 »

Ano, souhlasím s Ekkarem, když jsem dělal záruční opravy, tak neexistovalo poslat jen takové univerzální vyjádření.
Vždycky musela být součástí takového protokolu i fotodokumentace poškození.
A po zkušenosti s Černými ovcemi a najmutým soudním znalcem (strašná balda) bych ze strany servisu do ničeho takového nešel.
Tady asi fakt platí to Leninovo "Učit se, učit se, učit se!"
Teda v modifikaci "Hádat se, hádat se, hádat se!"
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#8 Příspěvek od Crifodo »

ypsi píše: Skús tu turbínku opatrne rozlúsknuť, či tam nenájdeš stopy oderu.
Žádné stopy poškození tam nejsou, dokonce ani prach.
Ten vysavač skoro nic nenaběhal. Nějaký vrut ve fotodokumentaci byl, na dně dokovací stanice, jak a kdo ho naaranžoval nevím nebyl jsem ani u používání ani u servisu. Nejspíš ho ventilátor dokovací stanice vysál z kraje toho zásobníčku v robotovi. Případný spor je věc majitele, ne moje.
Zajímal mě technický problém, co může způsobit trvale chybu "fan abnormal" a jak ji vyresetovat. Možná to číňan zakázal na dálku po té v*******né aplikaci.

Uživatelský avatar
matahari
Příspěvky: 337
Registrován: 29 říj 2017, 02:00

#9 Příspěvek od matahari »

Tenhle reset asi v servisu zkoušeli a ty o něm nepíšeš:
https://www.youtube.com/watch?v=EmDf2T8WaZo

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Michal22 píše:Ano, souhlasím s Ekkarem, když jsem dělal záruční opravy, tak neexistovalo poslat jen takové univerzální vyjádření.
Vždycky musela být součástí takového protokolu i fotodokumentace poškození.
A po zkušenosti s Černými ovcemi a najmutým soudním znalcem (strašná balda) bych ze strany servisu do ničeho takového nešel.
Tady asi fakt platí to Leninovo "Učit se, učit se, učit se!"
Teda v modifikaci "Hádat se, hádat se, hádat se!"
Vono taky často dochází k jedný věci - servis se nechce handrkovat s firmou, o který ví, že straaaašně nerada platí garanční opravy a když už, tak požaduje a) rozsáhlou dokumentaci "místa činu", na kterou v servise nikdo nemá čas ani prostředky a b) zaplatí jen něco (třeba ND) a u zbytku (diagnostika, práce) poukáže na fakt, že jako smluvnímu servisu už poskytuje další služby související se "značkovostí" a že teda nemusí platit nic dalšího. Prostě výrobce se snaží udržet veškerý náklady garanček na minimu a když už vzniknou, přenese je na servis - a ten se samozřejmě snaží se podle zákona padajícího výkalu, hodit všecku vinu na zákazníka tím, že ho obviní z nedodržení návodu a provozních podmínek - a je na zákošovi, aby "ustál důkazní břemeno" a doložil, že výrobek nepodroboval nesprávnýmu až dokonce zakázanýmu používání. Akorát s tou stavební sutí je docela problém - ono stačí, aby měl někdo "škrpály jak betonář holínky" a prošel se jednou prostorem uklízeným těmahle "protitankovýma minama" - protože ty mají "zásobník" na vysátý mechanický nečistoty velkej asi jako škatulku "sirek pro domácnost" a ten jeden čuňák nanese sám tolik borčusu, že pokud už v zásobníku předtím něco bylo, mokrý nečistoty ze stavebních hmot ho dokonale ucpou už po přejetí pár metrů ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#11 Příspěvek od Crifodo »

matahari píše:Tenhle reset asi v servisu zkoušeli a ty o něm nepíšeš
Bingo!!
Po zresetování to sice žvanilo něco jiného než ve videu, ale ventilátor se roztočil a normálně to uklízí.
Díky.
Zajímavá práce servisů i programátorů toho krámu, jakož i autorů příručky.
V té se píše o resetu dlouhým stlačením tlačítka Dobíjení, což nic nedělalo. Ten návod je mimochodem praseckou češtinou, ale to je tak už dneska zvykem.

Uživatelský avatar
matahari
Příspěvky: 337
Registrován: 29 říj 2017, 02:00

#12 Příspěvek od matahari »

Aspoň tak, ale o tom servisu, kde to akorát vyfotili, škoda mluvit.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Hubert_79 »

Chápu to správně tak, že v servisu neudělali "restart", na jehož provedení je návod na trubce? Koho v tom servisu zaměstnávají? Hotentoty?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#14 Příspěvek od kejki »

Ale na trubce je Roidmi, ne xiaomi.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

Ten firmware musel programovat nejaky 🤐. Aky zmysel ma programovat funkciu, ktora to cele zablokuje pri nejakej chybe?

Kazde normalne zariadenie staci po chybe vypnut a zapnut (niektore si pamataju poslednych niekolko chyb pre servisne ucely).

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“