Stránka 1 z 3

Robotický vysavač z Číny dovysával

Napsal: 17 pro 2021, 16:46
od Crifodo
Model Xiaomi Redmi Evo PLus.
přestože je už nefunkční, stále skřehotá z repráčku akustické hlášky, v tomto případě sweeping fan abnormal. Majitel to poslal do servisu, ten to vrátil pro popoškození vinou vysáváním tvrdých předmětů.
Po rozebrání vypadá sací turbínka nepoškozeně, volně se otáčí, turbína i vývodní kanálek čisté, jako nepoužité, podle tvaru kanálku a sací mřížky se dá snad i vyloučit, aby se tam vůbec nějaký blokující předmět dostal.
Nesetkal se s tímto problémem někdo? Gůgl vydal jediný identický - nezodpovězený dotaz.
foto viz:
turbínka
závěr servisu - "opravitelnost" v praxi.

Napsal: 17 pro 2021, 17:24
od workhard
Koupil jsem kdysi u vietnamců za 70 Kč koště, to bez problémů a jediné poruchy funguje dodnes ;)

Napsal: 17 pro 2021, 17:45
od termit256
Mam taky nejakej xiaomi a kdyz jsem se dival do statistik v mobilu, prekvapil mne udaj ze ma nahrkano 28km². Ze by uklizel pul bloku, kdyz nejsem doma? :-) Ale spis bych to tipoval na sverazne zkracovani cisel cinskymi soudruhy a bylo to mysleno jako 28.000m²

Napsal: 17 pro 2021, 17:52
od Crifodo
workhard píše:u vietnamců za 70 Kč koště
U toho taky mělo zůstat, nic techničtějšího se do Evropy od asiata nemělo dostat. Kdysi to tak i bylo.

Napsal: 17 pro 2021, 18:05
od ypsi
Ahoj.
U svojho xiaomi som tú turbinu už musel meniť. Za tou plechovou stredovou krytkou /nejde rozobrať/ sa odporúčala plastová segerka, niečo na štýl segerky v PC vetrákoch a rotor turbíny občas škrtol o obal.
Skús tu turbínku opatrne rozlúsknuť, či tam nenájdeš stopy oderu.
Inak turbína objednaná origo za cca 22e, nejaká náhrada asi 7-8, ale moc dôvery nebudila.
Možno tej deštrukcii v mojom prípade pomohlo, že som stále vysával z max.točkami turbíny a nevyužíval dynamickú zmenu otáčok podľa vysávaného povrchu.

Napsal: 17 pro 2021, 18:36
od EKKAR
Já bych rád viděl tu "přiloženou fotodokumentaci", která ukazuje ty hřebíky a stavební suť zaplňující prostor sací turbíny. Jestli žádná neexistuje, doporučuju obrátit se na ČOI a firmu okamžitě upozornit, že na ně bude podaná žaloba.

Napsal: 17 pro 2021, 23:25
od Michal22
Ano, souhlasím s Ekkarem, když jsem dělal záruční opravy, tak neexistovalo poslat jen takové univerzální vyjádření.
Vždycky musela být součástí takového protokolu i fotodokumentace poškození.
A po zkušenosti s Černými ovcemi a najmutým soudním znalcem (strašná balda) bych ze strany servisu do ničeho takového nešel.
Tady asi fakt platí to Leninovo "Učit se, učit se, učit se!"
Teda v modifikaci "Hádat se, hádat se, hádat se!"

Napsal: 18 pro 2021, 04:01
od Crifodo
ypsi píše: Skús tu turbínku opatrne rozlúsknuť, či tam nenájdeš stopy oderu.
Žádné stopy poškození tam nejsou, dokonce ani prach.
Ten vysavač skoro nic nenaběhal. Nějaký vrut ve fotodokumentaci byl, na dně dokovací stanice, jak a kdo ho naaranžoval nevím nebyl jsem ani u používání ani u servisu. Nejspíš ho ventilátor dokovací stanice vysál z kraje toho zásobníčku v robotovi. Případný spor je věc majitele, ne moje.
Zajímal mě technický problém, co může způsobit trvale chybu "fan abnormal" a jak ji vyresetovat. Možná to číňan zakázal na dálku po té v*******né aplikaci.

Napsal: 18 pro 2021, 06:34
od matahari
Tenhle reset asi v servisu zkoušeli a ty o něm nepíšeš:
https://www.youtube.com/watch?v=EmDf2T8WaZo

Napsal: 18 pro 2021, 11:05
od EKKAR
Michal22 píše:Ano, souhlasím s Ekkarem, když jsem dělal záruční opravy, tak neexistovalo poslat jen takové univerzální vyjádření.
Vždycky musela být součástí takového protokolu i fotodokumentace poškození.
A po zkušenosti s Černými ovcemi a najmutým soudním znalcem (strašná balda) bych ze strany servisu do ničeho takového nešel.
Tady asi fakt platí to Leninovo "Učit se, učit se, učit se!"
Teda v modifikaci "Hádat se, hádat se, hádat se!"
Vono taky často dochází k jedný věci - servis se nechce handrkovat s firmou, o který ví, že straaaašně nerada platí garanční opravy a když už, tak požaduje a) rozsáhlou dokumentaci "místa činu", na kterou v servise nikdo nemá čas ani prostředky a b) zaplatí jen něco (třeba ND) a u zbytku (diagnostika, práce) poukáže na fakt, že jako smluvnímu servisu už poskytuje další služby související se "značkovostí" a že teda nemusí platit nic dalšího. Prostě výrobce se snaží udržet veškerý náklady garanček na minimu a když už vzniknou, přenese je na servis - a ten se samozřejmě snaží se podle zákona padajícího výkalu, hodit všecku vinu na zákazníka tím, že ho obviní z nedodržení návodu a provozních podmínek - a je na zákošovi, aby "ustál důkazní břemeno" a doložil, že výrobek nepodroboval nesprávnýmu až dokonce zakázanýmu používání. Akorát s tou stavební sutí je docela problém - ono stačí, aby měl někdo "škrpály jak betonář holínky" a prošel se jednou prostorem uklízeným těmahle "protitankovýma minama" - protože ty mají "zásobník" na vysátý mechanický nečistoty velkej asi jako škatulku "sirek pro domácnost" a ten jeden čuňák nanese sám tolik borčusu, že pokud už v zásobníku předtím něco bylo, mokrý nečistoty ze stavebních hmot ho dokonale ucpou už po přejetí pár metrů ...

Napsal: 18 pro 2021, 14:26
od Crifodo
matahari píše:Tenhle reset asi v servisu zkoušeli a ty o něm nepíšeš
Bingo!!
Po zresetování to sice žvanilo něco jiného než ve videu, ale ventilátor se roztočil a normálně to uklízí.
Díky.
Zajímavá práce servisů i programátorů toho krámu, jakož i autorů příručky.
V té se píše o resetu dlouhým stlačením tlačítka Dobíjení, což nic nedělalo. Ten návod je mimochodem praseckou češtinou, ale to je tak už dneska zvykem.

Napsal: 18 pro 2021, 14:58
od matahari
Aspoň tak, ale o tom servisu, kde to akorát vyfotili, škoda mluvit.

Napsal: 18 pro 2021, 22:36
od Hubert_79
Chápu to správně tak, že v servisu neudělali "restart", na jehož provedení je návod na trubce? Koho v tom servisu zaměstnávají? Hotentoty?

Napsal: 19 pro 2021, 19:47
od kejki
Ale na trubce je Roidmi, ne xiaomi.

Napsal: 19 pro 2021, 19:56
od rnbw
Ten firmware musel programovat nejaky 🤐. Aky zmysel ma programovat funkciu, ktora to cele zablokuje pri nejakej chybe?

Kazde normalne zariadenie staci po chybe vypnut a zapnut (niektore si pamataju poslednych niekolko chyb pre servisne ucely).