li-ion booster Noco Genius GB150
Moderátor: Moderátoři
li-ion booster Noco Genius GB150
Dostal jsem tento startovací booster, je nový ale nefunguje.. Při nabíjení přes USB i 12V cykluje mezi nabíjím a plně nabito. Zapnout jde, ale hlásí vybitou baterii..
očekával jsem podvybité akumulátory, nebo vadné.. Rozdělal jsem to, na akumulátoru bylo 11.5V proudový zdrojem jsem ho dobil na 12.3V (4.1V na článek) nic se nezměnilo, chová se stejně, takže elektronika asi KO..
nicméně ještě mne napadlo, jestli třeba nemohou mít články více než 4.1/4.2V při plném nabití..
Jak je to vlastně u Li-ion autobaterky?? Protože auto nabíjí až 14V, což na 3 články je moc... Je tam elektronika, nebo prostě větší napětí na článek??
macman
očekával jsem podvybité akumulátory, nebo vadné.. Rozdělal jsem to, na akumulátoru bylo 11.5V proudový zdrojem jsem ho dobil na 12.3V (4.1V na článek) nic se nezměnilo, chová se stejně, takže elektronika asi KO..
nicméně ještě mne napadlo, jestli třeba nemohou mít články více než 4.1/4.2V při plném nabití..
Jak je to vlastně u Li-ion autobaterky?? Protože auto nabíjí až 14V, což na 3 články je moc... Je tam elektronika, nebo prostě větší napětí na článek??
macman
Asi jsem na stopě.. Když měřím VCC 3.3V, tak jak nabíjení cykluje, padá až k 2V.. Když sepne relé, booster se vypne..
Z baterek leze 12.3V, ale zbytek elektroniky má nějakých 11V a ještě pěkně měkkých.. Když se rozsvítí svítilna, tak spadne a zdroj cykluje..
šel jsem po VCC 12V a došel k dvou SMD resistorům, kde se napětí ztrácí..
odpory jsou označený R100 a já na nich mám 10 Ohm.. Neměly by být 0,1??
Z baterek leze 12.3V, ale zbytek elektroniky má nějakých 11V a ještě pěkně měkkých.. Když se rozsvítí svítilna, tak spadne a zdroj cykluje..
šel jsem po VCC 12V a došel k dvou SMD resistorům, kde se napětí ztrácí..
odpory jsou označený R100 a já na nich mám 10 Ohm.. Neměly by být 0,1??
Nabil jsem to na plno a na akumulátoru je 12.55V a je to krásně vybalancované, takže všechny články mají stejných necelých 4.2V
Předpokládám, že ty odpory slouží jako pojistné.. Zapojení je tak, že elektronika je napájená z akumulátoru, takže v případě hloubkového podvybití už nepůjde nabít, protože i rychlonabíjení 12V 4A vyžaduje běžící řídící elektroniku.. Dá se to brát jako ochrana při poškozeném akumulátoru, zároveň to jistí elektroniku, která není připojená k AKU na tvrdo...
Ale, na DPS je osazení na 3ks paralelně zapojených odporů, zapojeny byly jen dva. Navíc vestavěná svítilna je napájená přes tyto odpory, takže když byly vadné, blikaly dvě diody z asi 20ks..
Na druhou stranu, pokud bude mít akumulátor 9V, poteče při rozsvícené svítilně přes ty odpory docela vysoký proud - takže že by toto byla příčina?? kurvítko??
mimochodem na to, že to je značková hračka za 10.000, mohl si výrobce odpustit startovací proud 4000A, pokud to ve skutečnosti spíná 5x paralelníma 70A relátkama...
mám tu rozebraný i menší boostery od stejného výrobce a vždy je psaný startovací proud ve výši cca 10x hodnoty relé...
Předpokládám, že ty odpory slouží jako pojistné.. Zapojení je tak, že elektronika je napájená z akumulátoru, takže v případě hloubkového podvybití už nepůjde nabít, protože i rychlonabíjení 12V 4A vyžaduje běžící řídící elektroniku.. Dá se to brát jako ochrana při poškozeném akumulátoru, zároveň to jistí elektroniku, která není připojená k AKU na tvrdo...
Ale, na DPS je osazení na 3ks paralelně zapojených odporů, zapojeny byly jen dva. Navíc vestavěná svítilna je napájená přes tyto odpory, takže když byly vadné, blikaly dvě diody z asi 20ks..
Na druhou stranu, pokud bude mít akumulátor 9V, poteče při rozsvícené svítilně přes ty odpory docela vysoký proud - takže že by toto byla příčina?? kurvítko??
mimochodem na to, že to je značková hračka za 10.000, mohl si výrobce odpustit startovací proud 4000A, pokud to ve skutečnosti spíná 5x paralelníma 70A relátkama...
mám tu rozebraný i menší boostery od stejného výrobce a vždy je psaný startovací proud ve výši cca 10x hodnoty relé...