Oprava stěračového motoru Octavia a spol.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

Oprava stěračového motoru Octavia a spol.

#1 Příspěvek od hajeklubos »

Jde o motor 1Z9955711. Než zahodíte předmětný motorek, před odchodem na demonstraci za ekologii. Proletujte kontakty na elektronickém, magnetickém koncáku , pročistěte benzínem uhlíky motorku a rozhejbejte je. Je tam přechoďák. Je to na fotkách.
Lépe by bylo motorek rozpertlovat a uhlíky napružit. Přítlak na komutátor je na můj vkus malej. Výrobce udělal vše pro to aby to nešlo rozebrat ale ono to půjde, když bude nejhůře. Je tam fikaně segr kroužek tak,že to budeš ven rvát celé. Zatím to chodí takhle, tak uvidíme jak dlouho. Motor má okolo 2ohm a jede pravidelně na 4V.Bacha na šlus o skříň u +uhlíku.
Luboš
Přílohy
sterac uhlik.JPG
sterac koncak1.jpg

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

U těhle motorů taky často zarezá hřídel pro stěrač. Viděl jsem už několik motorů, kde expandující rez hřídele roztrhla plastový uložení. Tam už asi pomůže jen výměna za nový.

Nedávno jsem dělal motorek předních stěračů na Peugeot 306. Výrobce umístil motorek tak, aby přímo na něj tekla voda z předního skla. To mi koule fakt neberou :roll:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od sis2 »

Prostě nějakej *uráček v projekci to ve svém 3D modelu takhle "posadil" a nikdo to nepřipomínkoval, tak to tím skončilo.
A nějaká zpětná vazba z praxe? Kdy by se tím zdržoval, musí se hrnout další upgrade...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“