Při smyku vymáčknout spojku ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

Při smyku vymáčknout spojku ?

#1 Příspěvek od dvorak »

Stále ještě platí, že při smyku se má vymáčknout spojkový pedál ? Nevyřadí se tím ale z funkce stabilizační systémy moderních aut (EPS, ESR atd.)?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

Stabilizacne systemy pracuju s brzdami, tak by to malo byt jedno.

Uživatelský avatar
kovar
Příspěvky: 1687
Registrován: 03 říj 2010, 02:00
Bydliště: Letohrad (Východní Čechy)

#3 Příspěvek od kovar »

Nedávno jsem podobnou situaci probíral s kolegou v práci a došli jsme k docela zajímavému závěru. Amatéři se spoléhají na veškerá doporučení a vybavení moderních automobilů. Profíci cítí auto "s prominutím" svým zadkem a žaludkem! :D
Zatím je to nejlepší senzor který znám.
Lepší vrabec v hrsti nežli blechy v srsti.

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od Mirda »

Spojku vyšlápnout aby nechcípl motor pak už asistenti nefungujou.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od p32 »

dvorak píše:Stále ještě platí, že při smyku se má vymáčknout spojkový pedál ?
Smyku je lepší předcházet, tzn. když si nejsi jistý, jestli to ubrzdíš, tak podřadit, zpomalit motorem a potom s jistotou vyzkoušet brzdy. No a pak už vidíš, jak si můžeš dovolit šlápnout na plyn. Jet jako posranej na povrchu, kde nemáš jistotu bezpečného zastavení, není ostuda. Spojku můžeš mačkat jen, když chceš jet bez záběru motorem, např. se zadním náhonem do zatáčky na sněhu se schovaným náledím a hlavně aby toi to nechcíplo. Na normálním autě by měly brzdy učinkovat na obou stranách stejně, smyk ti dělá většinou jen záběr hnaných kol do zatáčky, takže by stačilo ubrat plynu. To jsou ale jen teorie, které si spravíš praxí na větší ploše (staré parkoviště, letiště atd.).
Takže doplň otázku s informací o kterou hnanou nápravu se jedná.
Naposledy upravil(a) p32 dne 03 úno 2019, 20:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#6 Příspěvek od kbulda »

kovar píše:Nedávno jsem podobnou situaci probíral s kolegou v práci a došli jsme k docela zajímavému závěru. Amatéři se spoléhají na veškerá doporučení a vybavení moderních automobilů. Profíci cítí auto "s prominutím" svým zadkem a žaludkem! :D
Zatím je to nejlepší senzor který znám.
Říká se tomu prdelní nerv.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od p32 »

Nebo jet jak posranej (ale bezpečně). :wink:

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#8 Příspěvek od TAKJAN »

A co my s automatem. Zařadit neutrál, prý, ale to se těžko stihne. Ale ti asistenti docela fungují, i když...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od p32 »

Si myslím, že s automatem jste na tom lépe v případě "úleku". :lol:

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#10 Příspěvek od bu2520 »

moje zkušenost je že záleží na tom o jaký smyk jde. A citlivá práce s plynem dokáže pomoct autu které ztrácí trakci. Je to ovšem o pevných nervech. A hlavně po zvládnutí manévru si nemyslet, že už to mám za sebou a povolit s ostražitostí. Zažil jsem po neudržované silnici poprašek sněhu a pod ním led. A špatně naklopené zatáčky. Jel jsem max 40kmh a zvládnul jsem na cca 3 kilometrech opakovanou ztrátu trakce a začínající smyky. a sto metrů před udržovanou silnicí, jsem polevil v ostražitosti a sešlápl spojku v tu chvíli mě začal předjíždět zadek a než jsem zareagoval byl jsem napříč silnicí a zadní kola v příkopu. Naštěstí jsem brzo sehnal traktor, který mě vycuknul a říkal to už jste dnes sedmý .

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#11 Příspěvek od TAKJAN »

Že nechcípne motor. S bawem se zadním pohonem se všemi systémy se ani nebojím, fakt to zvládne moc. Jo když jsem jezdil se starším, jenom ABS, to byla větší sranda:--))

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

A kdo to aspoň trošku umí si naopak může přidat plyn respektive podřadit a přidat plyn (aby dostal do motoru točky a tím z něj i dostatek krouťáku) a začít smyk aktivně vybírat... Ale na to už je potřeba mít něco odklouzanýho - což je nutně platný pro předohrab i zadokolku. Akorát s odlišným pohonem se to dělá u každýho jinak, i když přední kola do kontra se dávají (skoro) vždycky ... Vykopnutá spojka má za úkol v případě panickýho brzdnýho manévru ve smyku odpojit motor od kol a tím zabránit při zablokování hnací nápravy zhasnutí motoru a tím přerušení funkce posilovače brzd, řízení atd. Kdo se ovládne a nezpanikaří a nebude i ve smyku stát na brzdě jak na rejči, ten spojku vykopávat nemusí - protože mu zajistí přenos výkonu na kola a tím i aspoň částečnou aktivní ovladatelnost kcháru. Ale jak říkám, MUSÍ SE TO UMĚT. Tudíž nejlíp začít "blbnout" na nějakým velkým parkovišti bez obrubníků, na čerstvě napadaným sněhu, daleko od ostatního provozu ... Pak po zvládnutí základního smyku (vyvolání i vybrání) se dá blbnout i na silnici - nejdřív mimo provoz, opravdu pokročilej blázen to může dělat i v provozu - když si bude jistej, že tím nikoho dalšího nevohrozí. Mně osobně a mojí rodině moje "smykový blbnutí" už minimálně jednou kompletně zachránilo kejháky - když došlo v rychlosti zhruba 100km/h "tacho" k tomu nejhoršímu, ruce i nohy "věděly samy co maj dělat" = havarijní smyk jsem vybral natolik, že auto nevyletělo ze silnice ani nevybočilo do jinýho jízdního pruhu a nakonec se bez kontaktu s čímkoliv okolo zastavilo asi metr od krajnice, bez sebemenšího zranění nás uvnitř a bez dalšího poškození, než který způsobilo ten smyk (a málem těžkou havárii) - u mojí tehdejší "emkový šáde" mi totiž praskla pravá zadní poloosa těsně nad závitem držícím brzdovej buben a pravý zadní kolo se při jízdě "odebralo na samostatnou oběžnou dráhu"... A ano, tehdá jsem spojku měl celou dobu vykopnutou až na podlahu ... já si totiž celou dobu naivně myslel, že mi "jen" bouchla guma.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Brzny clovek nema na podradovanie cas, potrebuje obe ruky na volante a nohu na plyne.

Inak aj ked mam predny nahon, dostal som zatial vzdy pretacavy smyk. To bude asi tym, ze zadok je lahky, lebo tam nie su dvere :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

A co jinýho jsem napsal?
EKKAR píše:A kdo to aspoň trošku umí si naopak může přidat plyn...
Ono těch co aspoň trošku umí zas tak moc není ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

Pridanie plynu by mohlo auto s prednym nahonom vytiahnut z pretacaveho smyku, ale osobne to vyskusane nemam. Zatial som to vzdy podchytil v zaciatku a vyriesil volantom.

Vraj v Rakusku je skola smyku povinna pre kazdeho vodica. Myslim, ze by to nezaskodilo ani u nas. Asi by som si to mal tiez vyskusat.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“