Tesla B444 LUX
Moderátor: Moderátoři
Tesla B444 LUX
Chcem sa spýtat ci môžem nastavit vyšku a sklon snimacej hlavy na mgf. TESLA B444 LUX s použitím kvalitnej nahravky s výrazýnmi výškami na pasku AGFA PE41 na "15-tke" cievke.Tento zaznam bol prevedený na magnetofone TESLA B4. Pokial viem tak tieto mgf. su v koštrukcii zhodne len elektronicka čast je v mgf. T B444 o niečo jednoduchšia.
Dakujem za rady a odpovede.
Dakujem za rady a odpovede.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
- jef111
- Příspěvky: 2125
- Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
- Bydliště: okr. Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla B444 LUX
Konkrétně tyto magnetofony moc dobře neznám, považuji to už za šrot ale proti gustu žádný dišputát.
To nebude zrovna moc přesné nastavení ale vzhledem k parametrům těchto magnetofonů toto nastavení postačí. Pokud ten B4 měl nastavení hlavy v pořádku tak bych v tom neviděl problém. Ale základní předpoklad pro nastavování hlavy je naprosto bezchybně fungující mechanika, hlavně přesné vedení pásku a dobrý přítlak na hlavu atd. Pokud není mechanika zcela v pořádku tak to nikdy pořádně nenastavíš.
To nebude zrovna moc přesné nastavení ale vzhledem k parametrům těchto magnetofonů toto nastavení postačí. Pokud ten B4 měl nastavení hlavy v pořádku tak bych v tom neviděl problém. Ale základní předpoklad pro nastavování hlavy je naprosto bezchybně fungující mechanika, hlavně přesné vedení pásku a dobrý přítlak na hlavu atd. Pokud není mechanika zcela v pořádku tak to nikdy pořádně nenastavíš.
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet
www.sigmaphon.cz
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
www.sigmaphon.cz
Mechanicky je uchycení hlav stejné a v udržované mechanice to není problém správně nastavit.
Jinak mechanika řady B4, i když měla poměrně slabý motor (proto vyžadovala poměrně časté čištění a občas i mazání) a málo místa pro třetí hlavu, aby z ní šlo udělat lepší stroj, patří dodnes k tomu nejstabilnějšímu, co kdy Tesla dávala do spotřební elektroniky.
Jinak mechanika řady B4, i když měla poměrně slabý motor (proto vyžadovala poměrně časté čištění a občas i mazání) a málo místa pro třetí hlavu, aby z ní šlo udělat lepší stroj, patří dodnes k tomu nejstabilnějšímu, co kdy Tesla dávala do spotřební elektroniky.
re:
Dakujem páni za rady,
hlava je nastavena,pasky to prehrava krasne s vyraznými vyškami a to pasku mahranu na hociakom mgf.Ale je tu este jeden problem: pasku nahranu na tomto mgf prehrava tak že : nahravka na stope 1-4 ma krasne vyrazne výšky ale nahravka na stope 3-2 je skoro bez výšok taka "zadubená".majitel predomnou skušal tuto poruchu odstranit a potocil s tými trimrami co su na lavom boku mgf. su upevnene spolu s prepínačmi stôp. Neviem na čo služia. Mohol by mi niekto poradit na co služi jednotlivý trimer na tej destičke a ako ich spravne nastavit???
možna že ta stopa 3-2 hraje preto tak zle lebo su rozstavene tie trimre.
dakujem za rady a odpovede.
Pasky nahrane na iných mgf. prehrava aj stopu 1-4 aj 3-2 nadherne.
hlava je nastavena,pasky to prehrava krasne s vyraznými vyškami a to pasku mahranu na hociakom mgf.Ale je tu este jeden problem: pasku nahranu na tomto mgf prehrava tak že : nahravka na stope 1-4 ma krasne vyrazne výšky ale nahravka na stope 3-2 je skoro bez výšok taka "zadubená".majitel predomnou skušal tuto poruchu odstranit a potocil s tými trimrami co su na lavom boku mgf. su upevnene spolu s prepínačmi stôp. Neviem na čo služia. Mohol by mi niekto poradit na co služi jednotlivý trimer na tej destičke a ako ich spravne nastavit???
možna že ta stopa 3-2 hraje preto tak zle lebo su rozstavene tie trimre.
dakujem za rady a odpovede.
Pasky nahrane na iných mgf. prehrava aj stopu 1-4 aj 3-2 nadherne.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Na tenhle magnetofon ses už přece ptal:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... pic&t=6172
a v tomto vláknu je také odkaz na stažení manuálu.
Chybějící výšky v záznamu znamenají buď
- sjetou hlavu, což se ovšem pozná i při snímání dobrého signálu, nebo
- příliš velký předmagnetizační proud - než pásek opustí čelo hlavy, část výšek se zase odmaže.
Předmagnetizace pro horní stopu se nastavuje pomocí R502 , pro spodní stopu pomocí R503.
Postup, jak se to nastaví správně, je na straně 5 uvedeného manuálu.
Na obr. 5 jsou popsané trimry, k čemu jako jsou. Doufej, že nebudeš muset ladit jadérky odlaďovače mazacího kmitočtu.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... pic&t=6172
a v tomto vláknu je také odkaz na stažení manuálu.
Chybějící výšky v záznamu znamenají buď
- sjetou hlavu, což se ovšem pozná i při snímání dobrého signálu, nebo
- příliš velký předmagnetizační proud - než pásek opustí čelo hlavy, část výšek se zase odmaže.
Předmagnetizace pro horní stopu se nastavuje pomocí R502 , pro spodní stopu pomocí R503.
Postup, jak se to nastaví správně, je na straně 5 uvedeného manuálu.
Na obr. 5 jsou popsané trimry, k čemu jako jsou. Doufej, že nebudeš muset ladit jadérky odlaďovače mazacího kmitočtu.
re:
Dakujem HILL, tak som si teda ten manual stiahol a pri pohlade na destičku s trimrami predmagnetizacie a nastavenia vybudenia som bol šoknutý ako to je tam zapojene bolo to asi v servise (spomýnal predošlý majitel) a vraj tam nieco prerabali v zapojení, presne toto. Tak som to cele rozhodil vybral so šuflíka presne take iste trimre(nové) takej hodnoty ako su uvedene v manuale a zapojil som to podla manualu.stacilo nastavit tie nove trimre vybudenie VU metra a mgf fachči ako za mlada. Naštasie nebolo siahnute na tu cievočku s jadierkom pretoze bolo zaliata este pôvodne z vyroby.
tak este raz dakujem. ianc tento mgf bol vyrobený 1970 .slušný zvuk na taky vek![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
tak este raz dakujem. ianc tento mgf bol vyrobený 1970 .slušný zvuk na taky vek
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
B-444 lux byla krásná teslácká mašina, v dřevěném soklu. Žádný šrot, dodnes cenný sběratelský exemplář. Mechanika identická s B-4 a B-400, navíc má auto record level. Rovněž elektrická část je do značné míry analogická se základní řadou Tesla B-4... Ano, nastavení kolmosti čela hlavy podle jiného dobře nahraného pásku se běžně dělá. Univerzální hlava ANP-935 byla použitá ve všech mono teslácích, myslím že i v B-93 a B-100 i když byly stereo.
- Echotango
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 črc 2007, 02:00
- Bydliště: Slovensko / Bratislava V (Petržalka)
- Kontaktovat uživatele:
Aj mne sa páči 444 a mám aj B 4. Isiel mi slabo zvuk a u oboch ta ista chyba na doske zosilovača pod pravým unašačom ten najmenší a kapacitne najslabší kondenzátor uF 5 mal prakticky nulovu hodnotu, tak som to vymenil a idu v poho akurad u B 4 mi robia trocha problemy potenciometre na hlasitosť a výšky. Nedaju sa rozobrat a vyčistiť. ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Echotango
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 črc 2007, 02:00
- Bydliště: Slovensko / Bratislava V (Petržalka)
- Kontaktovat uživatele:
potenciometer hlbok
Zdravím, nastal problem u mojej 444 lux, potenciometer hlbok nefunguje tak ako má iba, ked ho dám na doraz tak trocha počuť pribudnutie hĺbok, už som ho mal aj rozobratý, takže je prečistený a prestriekaný kontoxom. A stále počut pribudnutie hlbok, až ked ho dám na doraz. Neviete v čom by mohla byť chyba? dik ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jestli na napěťovém výstupu (konektor "rádio", dutinka 3) je signál v pořádku (na ten nemají regulace hlasitosti, výšek ani hloubek vliv), pak to bude na desce koncového zesilovače:
C301, C302, C30, a cestou k reproduktoru C13.
Předpokládám ale, že chyba může být i v korekčním zesilovači pro záznam a snímání. Vyčisti kontakty přepínače rychlostí, ale nezamasti přitom ani mezikola ani obvody setrvačníku či unášeče.
A pak teprve začni se zkoušením C101, C103, C104,C106, C107 a C111,
potažmo i C301, C302, C30, C13.
C301, C302, C30, a cestou k reproduktoru C13.
Předpokládám ale, že chyba může být i v korekčním zesilovači pro záznam a snímání. Vyčisti kontakty přepínače rychlostí, ale nezamasti přitom ani mezikola ani obvody setrvačníku či unášeče.
A pak teprve začni se zkoušením C101, C103, C104,C106, C107 a C111,
potažmo i C301, C302, C30, C13.
- Echotango
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 črc 2007, 02:00
- Bydliště: Slovensko / Bratislava V (Petržalka)
- Kontaktovat uživatele:
Hill
Na dutinkach pre radio je všetko ok aj koncový zosilovač je v poriadku asi pol roka späť som tam vymenil na ňom všetky kondiky a trimer, ktorý sa rozpadaval, vtedy som komplet prešiel všetky kondenzatory multimetrom, aku maju kapacitu všetky boli v pohode, akurad som vtedy neskušal kondiky čo boli zo spodu priamo na potenciometroch skrz zlý prístup (nezchcelo sa mi ich odmontovavať) a nepredpokladal, ani nepredpokladam ,že by mohli stratiť kapacitu nie su tak namahane ako ine. Diky za radu, prejdem to opäť pre istotu cele.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
PS: aký je vlastne rozdiel medzi Tesla B444 Lux Super - ANP240A a ANP240B??
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
PS: aký je vlastne rozdiel medzi Tesla B444 Lux Super - ANP240A a ANP240B??