Spojení vinutí na alternátoru

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

Spojení vinutí na alternátoru

#1 Příspěvek od Serifus »

Ahoj! Nevíte prosím, kde by se dalo sehnat něco takového????

http://cz.lug-terminal.com/lug-connecto ... clamp.html

Obrázek


Jde o spojku dvou paralelních drátů. Musel jsem rozdělat regulátor u alternátoru. Všechna patra jsou spojena tímto. Podle všeho ještě ultrazvukově svařena při lisování. Chci to dát do původního stavu, ale nemůžu sehnat takovéto měděné spojky. Vypadá to trochu jako faston, ale z druhé strany. Poradíte, prosím????

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Nakadah »

Konce drátů k sobě, hezky pěkně omotat drátkem a sletovat kvalitní pájkou.

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od pajosek2 »

Nakadah má pravdu a já ještě doplním přetáhnout smršťovací bužírkou nebo dvěma,ta ten spoj ještě zpevní.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

#4 Příspěvek od Serifus »

Kluci.... tohle ne.... nechci to letovat, když to bylo takhle hezky svařený.... Tohle ne.... To je bastl.... Chci to mít v origo stavu. :(

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od workhard »

Jestli ten alťas má ještě někdy fungovat, tak to udělej tak, jak píšou nad tebou. Uvědom si, co tam teče za proudy a tak dokonale, jako to bylo předtím, to doma nikdy neuděláš.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

No asi 100let se to pájelo , ale bylo potřeba to okrást , tak se to lisuje ..........

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#7 Příspěvek od PCmaniac99 »

Přesně, občas altíky děláme v práci, vše lisovaný, bodovaný a bez častečné destrukce nerozebiratelné. Tak že omotat drátkem a pořádně zapájet (pomáhám si hořákem nebo horkovzduškou).

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

Serifus:Nebuď takovej puntíčkář :wink:
Taky repasuju občas nějakej alternátor a dělám to zrovnatak jak píšou kluci.Pájim stříbrnou pájkou a hlavně startéry.Tam cín neobstojí kvůli teplotám.

A co je to vůbec za alternátor?Z nějakého veterána?
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#9 Příspěvek od Jodr »

Už jsem tu kdysi zmiňoval svařování pomocí uhlíku. Takto svařovali i statorové cívky ss trakčních motorů z pasoviny 4x8mm. Zbytek uhlíku z promítačky, v tomto případě by stačil uhlík z velkého monočlánku, trafo 24V kolem 150W. Jeden vývod trafa na kleště, druhý vývod na uhlík. Dráty stočit spolu, podržet kleštěmi a pomocí uhlíku je svařit. Nezbytné jsou tmavé brýle, alespoň na svařování autogenem.
Běžně se takto svařovaly vývody cívek statorů asynchronních motorů v navijárnách.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Odpovědět

Zpět na „Poradna“