Vtipy, vtipné články a odkazy IV
Moderátor: Moderátoři
Na nějakou cyklostezku s minimálním provozem asi ano. Ale je otázka, zda je rozumné jezdit s tím po takovéhle silnici:konosuke píše:vzali by jste vlastní děcko ... já teda ne !
https://goo.gl/maps/DuMptDqRujy
BTW: Už jsem viděl dětské kolo zapřažené na tyči za normálním kolem - na normálním kole šlape tatínek, na dětském kole za tyčí šlape synek, ta tyč zvedá synkovo přední kolo, takže synek může točit svými řídítkami jak chce, ale směr jízdy to neovlivní.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
To není odvážná mamina - ta fotka je z Holandska, kam se takovejch kol vyváží stovky a tisíce například z firmy Fort Frames z mně zeměpisně nedalekýho Údolí Opic. Něco jsem se jich tam navařil. Rám má tvar písmene "J", je z jedný velkoprůměrový trubky ohnutý v přípravku, delší část je to co směřuje dopředu, do kratší části otočený nahoru je vetknutá sedlová trubka, vevařenej šlapací střed, výztuha a zadní vidlice - a místo přední vidlice je svisle orientovanej čep - na něj je zavěšená otočná přední část se dvěma kolama po stranách. Na tý může bejt nainstalovaný doslova cokoliv - sedadlo jako na indický rikše, nákladní plošina nebo koš na balíky, barel s pumpou na zalejvání pouliční zeleně, kontejner na odpadky, dětská sedačka ... Součástí tý plošiny je i madlo sloužící jako řídítka. Obchodní název toho rámu produkovanýho Fortem je "Kristiania" = historickej název hlavního města norskejch voslů. Uvědomte si, že v Holandsku je naprosto placato a nejvyšší nadmořká vejška se tam počítá na desítky metrů - a Holanďani na kole nejezdí jako sportovci, ale mají to jako nejběžnější druh osobní dopravy třeba do práce. Naprosto nejběžnější varianta kola tam proto ani nemá přehazovačku italskýho typu, ale celoobvodově krytej řetěz nebo moderně dokonce ozubenej řemen - a v zadním náboji planetovou 3 až 7 stupňovou převodovku značky "Torpedo".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
V Holandsku půlka národa jezdí na šílenejch střepech, co pamatujou první půlku 20-týho století. Hlavě že na každým kole maj řetěz či jinej zámek velkej jak kolo od vozu. Ale taky se tam vidí i poslední modely ale u nás známý vícekolečkový přehazovačky jsem tam viděl minimálně.
Na tuhle "rikšu" jsem tam taky koukal a velmi často má třístupňovku až pštistupňovku převodovku v zadním náboji s řazením alá rychlopal u motorky.
Na tuhle "rikšu" jsem tam taky koukal a velmi často má třístupňovku až pštistupňovku převodovku v zadním náboji s řazením alá rychlopal u motorky.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Což přesně potvrzuje to, co jsem napsal o post vejš:Celeron píše:V Holandsku půlka národa jezdí na šílenejch střepech ... ale u nás známý vícekolečkový přehazovačky jsem tam viděl minimálně.
Na tuhle "rikšu" jsem tam taky koukal a velmi často má třístupňovku až pštistupňovku převodovku v zadním náboji s řazením alá rychlopal u motorky.
Ten systém "Torpedo" je právě známej řazením pomocí otočný rukojeti nebo posuvnýho voliče ve formě páky velký jako šaltrklacík od automatický převodovky v autě včetně různě ozubený až lomený drážky v kulise - ale rozhodně větší velikosti, než naše známý historický "dvojpáčky Favorit" ...EKKAR píše:... Naprosto nejběžnější varianta kola tam proto ani nemá přehazovačku italskýho typu, ale celoobvodově krytej řetěz nebo moderně dokonce ozubenej řemen - a v zadním náboji planetovou 3 až 7 stupňovou převodovku značky "Torpedo".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
EKKAR
Ahoj, znáš tu firmu nějak i dnes? http://www.fort-uo.cz/
Mám od nich staré kolo, vyrobené někdy v 90. letech a koupené jako bazarové tak roku 2001. Furt by na něm šlo jezdit. Ale dávno jsem z něho vyrostl.
Do kdy se ty kola tak vyráběly? Dodnes občas potkám nějaké silniční od nich.
Ahoj, znáš tu firmu nějak i dnes? http://www.fort-uo.cz/
Mám od nich staré kolo, vyrobené někdy v 90. letech a koupené jako bazarové tak roku 2001. Furt by na něm šlo jezdit. Ale dávno jsem z něho vyrostl.
Do kdy se ty kola tak vyráběly? Dodnes občas potkám nějaké silniční od nich.
Založil to nějakej podnikatel, kterej k firmě přitáhnul Radka Fořta a ten tomu dal jméno - když jsem tam dělal v létech 2004-2006 já, tak už to vlastnil někdo jinej a z výrobny zakázkovejch sportovních a závodních kol se stala výrobna kol v tisícovejch sériích ročně. Zakázkový typy se samozřejmě dělaly taky, byla tam i vlastní lakovna zvlášť nitro/akryl a zvlášť prášek. Dělaly se jenom rámy z "leteckýho duralu" R-7005 a z tenkostěnný chrom-molybdenový oceli. Kompletní vypletený ráfky a zbytek bižutérie se nakupoval. Když jsem odtama odešel, firma brzo skoro krachla a změnila majitele, teď dělají prakticky ten samej sortiment, ale vlastní už to skupina bejvalejch zaměstnanců. Pokud něco potřebuješ, pozáruční servis svejch výrobků dělají taky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!