To nebylo poprvé, co to Michelin tvrdil: druhého Swifta jsem koupil v Německu v létě 2004 a byly na něm celoročky od Mišelinů s rokem výroby 2003, takže téměř nové. Stopu držely dobře, první zimu to ještě šlo, ale už tu další jsem měl potíže ve sněhu se rozjet. Na záběr ve sněhu byl vzorek příliš jemný, na letní komfort už zase moc řval. Pak jsem na něj obul Uniroyal Rain Tyres, to byl rozdíl, ty se aspoň v dešti držely silnice. Od té doby jsem celoročky nepoužil, ostatně na Swifty je už Michelin nenabízí, nejspíš proto, že v Německu (potažmo největším odbytišti nových pneu v Evropě) nařídili na zimu gumy s logem hory a vločky, Ty se značkou M+S a celoročky tam jako zimní můžou dožít, pokud byly koupené před rokem 2016, novější musí mít tu vločku, ale na nich to v létě zase není žádné hosana).BOBOBO píše:...Michelin tiskově prohlásil před rokem, že zimáky jsou obchodní chimérou - bylo ZDE sic! rozebíráno. Pochopitelně nabízejí celoroční...
Před lety (přesněji 16.12.1981) se mi vymstil zvyk ze Spartaka, tedy na náledí na pokyn sedacího nervu lehce ubrat plyn, když jsem přelezl do Trabanta. Na něj jsem nechával dělat protektory celoroční, tzv. Italy. Motor škytnul a někdo mi ukradl i přední kola. Sice jsem nejel ani třicítkou, nešlo to, protože přede mnou tančil valník s hnojem, ale zezadu do mě drbla ještě dvanáctsettrojka, to stačilo k tomu, abych se trefil ze strany na hromadu posypového materiálu, co měl být na silnici, ale nebyl, ten mě otočil na střechu a dosáňkoval jsem s kopce po poli. Traktoristovi se podařilo to ukočírovat až pod kopec, vypřáhl valník a vyrazil do pole mě vytáhnout. Ten v té Š1203 konstatoval, že jede z Liberce, ale nikde nebylo namrzlo, jen ten sjezd od Bojiště po Všestary. Ostatně tam to před Vánoci po ránu namrzá dodnes, jen se silničáři líp starají... Mimochodem - edenbáky nezajímalo, jaké mají obě vozidla obutí, že prý na tom ledě je to stejně jedno. když jedete 60 kláků po ošetřené silnici a najednou tohle... prý nám mělo bát nápadné, že všichni stojí dole pod kopcem a nahoru nikdo nejede. Tehdy to stálo stovku plus nové sloupky, střechu a kapotu, všechna okna přežila, jen jsem měl přední na zadním sedadle,
Protože posledních 25 let jezdím denně za každého počasí s auty různých značek a modelů, služební jsou vesměs čtyřkolky, dvě s předním a dodávka se zadním náhonem, celkem mám ten sedací nerv cvičený, asistenti neasistenti. Zatím.