"5. Pokud budou volnoběžné otáčky
opakovaně nestandardní měli bychom
vozidlo předat autorizovanému servisu
s diagnostickým vybavením ke kontrole"
Starty jsou na brnk, i v zimě to bylo ok. Bude to chtít servisního technika. Na závadu moje znalosti a možnosti nestačí. Tak to bylo bezproblémové autíčko. Jednou to přijít muselo. Děkuji všem za pomoc a jak budu vědět něco konkrétního ozvu se.
Možná blbost ale nemůže mít vliv na otáčky nepřiměřená zátěž kompresoru klimatizace? Teď jsem jel s vypnutou klimou, pokles otáček jsem nezaznamenal a až čas ukáže. I rozjezdy od semaforů a pod. v pohodě. Teplotu klimatizace mám nastavenu furt na 21 stupňů a v teplých dnech to určitě uchladit na tu teplotu nelze, také výkon klimatizace už není jak za nova, takže kompresor makal pomalu stále. A tímto režimem jsem mu dal asi zahul.
Diagnostika makala suprově, vymazal jsem chyby z váhy vzduchu. V live režimu je tam asi 64 karet, čily 64 hodnot i v grafickém modu ale když nejsou uvedeny min-max hodnoty kde by se to mělo pohybovat tak z toho chytrý nejsem. Nevím zda hodnota, průběh, kterou vidím je správná nebo mimo toleranci.
Může. Měl by tam být kompresor s klasickou spojkou, takže najít příslušné relátko a zkusit ručně. Jestli je spínaný přes jednotku, pak 12v přímo na spojku (pokud to neumí diagnostika).
Hele když jsem jezdil ve firemní vochcávce , sám mám jen plyny , tak mi mnohokrát chcípla , když jsem dal při rozjezdu málo plynu . Jsem přesvědčen , že jednotka pod určité otáčky přeruší dodávku paliva .
Seděl jsem v autě, volnoběh a ovládal klimu. U motoru jsem nestál. Jak jsem psal klima funguje jen to vypadá že kompresor má vetší odpor. Že by to bylo obráceně, motor je v háji a neutáhne korektně klimu je volovina. Už jenom proto že jsem s tím autem s vypnutou klimou jel do Brna asi 20km a bez potíží dojel a auto bylo akčnější, bez zapnuté klimatizace je to jasný. Nevím od čeho se odpíchnout. S vypnutou klimou byl i rozjezd z místa lepší, nebylo nutné tolik šlápnout na plyn a jak se říká auto šlo za plynem. Při rozjezdu tam nebyl ten propad krouťáku který kompenzuji trošku větším sešlápnutím plynu než zabere spojka, což jde zas spojka do háje, jinak to cukne a stojim. Bez klimatizace je to na prd, taky v tom testování klimatizace nastavím teplotu na rozumnou hodnotu , třeba 23 stupnů.
Tonoucí se stébla chytá. Ještě se podívám na řemen, jak je veden.
davemh: otačky z normálu o chlup spadnou hned nato povyskočí k hodnotě 1000 a vrátí se na normál a tam to zůstane. Při každém zapnutí klimatizace to udělalo.
Pustil jsem si ještě jednou video, a to cyklování mi připadá moc rychlý na to, aby to byl kompresor.
Možná blbost, ale jak vypadá dobíjení a elektrika obecně? V práci máme Ducato, kde občas taky houpal volnoběh nebo zůstal viset na 1000. Někdy nedobíjelo, kontrolka nesvítila. Příčinou bylo uhnilé ukostření motoru a přechoďák.
Palubní napětí mě dneska taky napadlo.
Měl jsem zapnutou klimu a průbežně kontroloval jak sedí volnoběh. Pokud jsem zjistil že to houpe tak jsem vypnul klímu. Po vypnutí klimatizace následovalo ještě jedno zhoupnutí a poté se to usadilo na správných a stálých 800-min. Tohle zafungovalo vždycky. Pokud jsem se na volnoběhu pokoušel zapnutím klimatizace aby začali lítat otáčky tak to se mě povedlo minimálně. Většinou buď nic a nebo jen jeden zákmit při zapnutí. Při tom zapnutí klimatizace jsem v autě cítil lehkou klepaturu, nevím jak to přesně napsat. Lehké vibrace, nic zásadního a asi je to normální u staré prče.
O autech toho moc nevím.
Dnes jsem navštívil servis. Diagnostika bez záznamu chyb. První nápad prázdná klima. Tak jak jsem tvrdil že nějak klima funguje tak dnešní den bych řekl že už vůbec. Po podtlakové zkoušce byl zjištěn únik. Pán po hledání kde to netěsní nalezl volnou převlečnou matici. Po naplnění klimatizace problém s kolísáním otáček zůstal. Hledalo se dál a chyba bude v jednom ze dvou snímačů. Jeden snad snímač tlaku a druhý si už nepamatuji. Objednají se oba a zítra se uvidí.
Dnes jsem navštívil servis. Diagnostika bez záznamu chyb. První nápad prázdná klima. Tak jak jsem tvrdil že nějak klima funguje tak dnešní den bych řekl že už vůbec. Po podtlakové zkoušce byl zjištěn únik. Pán po hledání kde to netěsní nalezl volnou převlečnou matici. Po naplnění klimatizace problém s kolísáním otáček zůstal. Hledalo se dál a chyba bude v jednom ze dvou snímačů. Jeden snad snímač tlaku a druhý si už nepamatuji. Objednají se oba a zítra se uvidí.
Obě čidla se vyměnily a výsledek stejný jako před výměnou. Závada-důvod proč to blbne mechanik neví a tak bohužel. Čidla se vrátila původní. Ještě než jsem odjel mě napadlo vrátit tam původní váhu vzduchu. Od její výměny před 15 dny auto zlobí. Tak došlo i na výměnu za původní váhu vzduchu. Auto se uklidnilo, přestalo děsně kouřit. Ta kouřivost byla hrůzná. Po nastartování před cestou do servisu začali pomalu ihned kolísat otáčky. Cesta zpátky byla v klidu žádný problém s otáčkami motoru. Schválně jsem dojížděl k semaforům na červenou abych mohl stát a sledovat co bude. Otáčky ok.
Váha vzduchu je HELLA. Je to buď šmejd a nebo to je do jiného auta.