To mi pripomína tie nasprostasté otázky, čo sú už zodpovedané v ponuke, ale nejaký análfabet sa aj tak na to pýta. To tiež neodpovedám, prípadne Ctrl-C Ctrl-V textu inzerátu, veď to tam je.
Mě zas připomínáš ty pitomce, co se neuráčí podívat o čem je vlastně řeč a plantají svoje chytrystiky jen tak od boku.
Mistr Zídek je asi podobnej expert, jak ostatně vyplývá z dlouhé diskuse o tom, jak funguje, když místo použití jednotek SI, jako valná většina civilizovanýho světa, tam má nějaký hovna ve stylu malá a velká, jak ve školce ty we
Za rozumnou cenu (kdybych si to jaksi měl jak porovnat) bych jich vzal klidně karton, ale holt když nemá zájem, tak asi pudu někam přímo za výrobcem kalafuny, ať mi tady dědek vleze na hrb. Eště se mu budu se svejma prachama vnucovat
Nazdar všem.
Mám tu od kámoše na opravu jeden kousek ERS50 a než se střelím do hlavy tak se zeptám zde, zdali by někdo nevěděl. Problém je s hyterezí.
Mám několik dalších ERSek a všechny se "naprázdno" (=bez pájení) při nastavení na cca 315°C chovají plusmínus tak, že topí v cyklu 4s prodleva, 3s bliká LED a 3s svítí.
Jen tady ta jedna svině se občas přepne do režimu 16s prodleva, 1s bliká LED, 6s svítí LED nižším jasem, 5s svítí LED vyšším jasem. Jenže se tak asi trochu přehřeje a pak má těch 16s prodlevu.
Zkoušel jsem snad vše a měřil jsem jako blázen:
•Usměrňovací D jsou OK, i když mají různé úbytky (od 300mV do 550mV)
•Filtrační C jsou OK
•U pro OZ je +6,2V a -6,2V
•Páječka je nastavena dle výrobce (-1,58V pro 200°C za potenciometrem, -4,5V při 400°C za dalším trimrem)
•OZ vyměněn a je v patici
•Tranzistor je KF508 namísto KFY46, ale mají prakticky totožné parametry
•Topné tělísko je nové včetně šňůry
•Všechny ostatní součástky přeměřeny. R13 (22k) pro jistotu vyměněn a zaletován ze strany DPS
•KT206/200 vyměněn, byl tam KT201/... nebo tak něco se zkříženýma nohama
•Potenciometr vyměněn
•Malá změna oproti schématu je hodnota zpětnovazebního odporu, který není 3M3, ale 2M7. Nisméně i s 3M2 (2M2+1M) je situace naprosto stejná.
Páječka je kupovaná na inzerát a předcházející majitel se na ní asi podepsal, protože potenciometr měl hodnotu 50k. Jak na ní něco měřil tak nevyletovával součástky, ale přeškrabával cestičky na DPS. Takže deska vypadá celkem jetě, nicméně by to mělo fungovat (resp. občas to jede OK, občas ne).
Nemáte někdo zkušenosti, čím by výše uvedený problém s hysterezí a dlouhou dobou netopení mohl být způsoben?
Nezavírá se hned úplně tyristor. Zústane pootevřený a ohřívá se, proto po nějaké době odejde. Dej mezi katodu a anodu svitkový kondenzátor 47n v sérii s odporovým trimrem asi 4k7, na něm nastavíš kdy to přestane dělat,v případě pootevřeného tyristoru se ozývá trafo a nahradíš pevným odporem. Tyto tyristory mají celkem velký zpětný proud závislýna tom jak se ve fabrice povedl a na teplotě a tím kondenzátorem v serii s odporem dosáhneš rychlého zavření tyristoru. Ten svitkáč jsem bral z nefunkčních úsporek, naležato tam krásně vlezl ze strany spojů.