Poruchy krokových motorů
Moderátor: Moderátoři
Poruchy krokových motorů
V poslední době jsem viděl pár vadných krokových motorů,cívky obvodově ok,ale prostě ztratili sílu. Jaké máte zkušenosti,stává se,že se nějak poruší magnetismus na rotoru?
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Většinou se poruší magnetizmus rozebráním motoru.Rychlé vytažení rotoru může způsobit ztrátu magnetizmu.Rotor je třeba vytahovat do předem připravené železné trubky.
Další možnost bych viděl ve špatně nastaveném klidovém proudu driveru a následné přehřátí magnetů.
Nebo potom nějaký šmejd China motory.
Další možnost bych viděl ve špatně nastaveném klidovém proudu driveru a následné přehřátí magnetů.
Nebo potom nějaký šmejd China motory.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- tiktak1953
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 11 říj 2010, 02:00
- Bydliště: SK
Pokud ztrati "silu" tak je to opravdu vetsinou prehratim, neodymovym magnetum staci teplota kolem 80C. Pokud motor teda nikdo nerozebiral.
Vytazenim rotoru se opravdu motor znici (nemusi se to tykat vsech motoru, malym motorkum to nevadi). Je to znama vec a je na to treba dat pozor. Da se to opravit novym zmagnetovanim, ale to doma nikdo neudela.
Vytazenim rotoru se opravdu motor znici (nemusi se to tykat vsech motoru, malym motorkum to nevadi). Je to znama vec a je na to treba dat pozor. Da se to opravit novym zmagnetovanim, ale to doma nikdo neudela.
Tech duvodu ktere zpusobuji odmadnetovani rotoru pri vytazeni z motoru je nekolik a zalezi na konkretni konstrukci kazdeho motoru, nektery k tomu bude nachylnejsi vic, jiny min. Obecne k tomu byly nachylnejsi vetsi motory. Da se k tomu najit odborne povidani na internetu ale pro praxi je stejne zbytecne si pamatovat co proc a jak protoze stejne neznas pomery v motoru co mas v supliku. Ja si z toho vzal jen to, ze se to nema delat, pripadne to vysouvat pomalu, do trubky a nenechavat rotor venku moc dlouho.
Jestli je motor zniceny poznas kdyz ho vratis do puvodni aplikace. Pokud vec pojede, muze ti byt jedno ze ma pripadne o trochu mensi moment.
Jestli je motor zniceny poznas kdyz ho vratis do puvodni aplikace. Pokud vec pojede, muze ti byt jedno ze ma pripadne o trochu mensi moment.
Dík za radu. Doteď jsem žil v přesvědčení, že permanentní magnet "magnetuje" pořád stejně bez ohledu na to, jestli je mag. obvod uzavřený či nikoli. Ostatně většina magnetů je trvale bez uzavření mag. obvodu a nezdá se, že by jim to nějak škodilo. Je nějaký zvláštní důvod, proč je to u krokových motorků jinak ?
Ty rotory se magnetuji az po montazi do motoru. Cely motor se da do civky do niz se pusti proud z kondiku zjednodusene receno. Vyhodu to ma v dosazeni silnejsiho mag. pole a tim i vyssi ucinnosti motoru. Ale jak uz jsem zminil, ty jevy jsem studoval jen velmi povrchne protoze pro prakticke vyuziti to nema valny vyznam vedet, takze na zaklade ceho presne se tohle deje ti neprozradim.
Nd magnety snesou mnohem víc, než 80°C.
To by už musely být v prdeli všecky Nd profi repráky, do kterých se valí kilowatta příkonu a magnety mívají po kšeftě tolik, že jde z bedny smrad ze spálenýho prachu na nich.
Kromě toho zrovna Nd repráky, tedy měniče s principiálně mizernou účinností žádný omezení teploty magnetů v datasheetech nemají. Většina tepla z kmitačky se "vsakuje" právě do magnetů. Kdyby jim to vadilo, byl by z toho už dávno celosvětový problém.
S rozebráním mg. obvodu je to pravda, prudce to zeslábne, protože to bývá magnetovaný jako celek. Dělalo to už u prastarých AlNi magnetových obvodů a dělají to i skládané ferity.
To by už musely být v prdeli všecky Nd profi repráky, do kterých se valí kilowatta příkonu a magnety mívají po kšeftě tolik, že jde z bedny smrad ze spálenýho prachu na nich.
Kromě toho zrovna Nd repráky, tedy měniče s principiálně mizernou účinností žádný omezení teploty magnetů v datasheetech nemají. Většina tepla z kmitačky se "vsakuje" právě do magnetů. Kdyby jim to vadilo, byl by z toho už dávno celosvětový problém.
S rozebráním mg. obvodu je to pravda, prudce to zeslábne, protože to bývá magnetovaný jako celek. Dělalo to už u prastarých AlNi magnetových obvodů a dělají to i skládané ferity.
Tak neni magnet jako magnet, tech neodymovych se dela hromada typu, v zasade se da rict ze cim nizsi teplotu vydrzi, tim se da udelat "silnejsi" a je vyrobne levnejsi.
Jsou Nd magnety s pracovni teplotou treba i 200C, ale jsou drahe jak prase a nemaji tak vysokou remanenci jako "obycejne". V repraku za x tisic se cena magnetu ztrati, ne uz tak v motoru za stokoruny.
Bezne maji hranici kolem 80C, pak uz trvale ztraci silu, cim se zahrejou vic, tim jsou slabsi. Muzes si to vyzkouset doma na obycejnem magnetu z ebay pomoci silomeru.
Jsou Nd magnety s pracovni teplotou treba i 200C, ale jsou drahe jak prase a nemaji tak vysokou remanenci jako "obycejne". V repraku za x tisic se cena magnetu ztrati, ne uz tak v motoru za stokoruny.
Bezne maji hranici kolem 80C, pak uz trvale ztraci silu, cim se zahrejou vic, tim jsou slabsi. Muzes si to vyzkouset doma na obycejnem magnetu z ebay pomoci silomeru.
Já to chápu tak,že u krokového motoru je rotor zmagnetován jakoby v tenkých paprscích mag pole a právě proto ty mag pole tak nějak splynou pokud nemají přesně danou cestu mag toku. Je to jeden kus bez nějakých segmentů co jsem viděl,tak možná to je ten problém.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.