Umí VoIP ATA brána CISCO režim oddělené telefonní ústředny?

Vše, co se týká mobilních telefonů, GSM bran, mobilních datových připojení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

Umí VoIP ATA brána CISCO režim oddělené telefonní ústředny?

#1 Příspěvek od JoDiK »

Našel jsem CISCO SPA122. Měl jen vadný zdroj a napadlo mě, jestli by nemohl fungovat pro dva staré telefony bez připojení do Internetu jako ústředna.
Ale i když jsem zběžně prošel manuály dostupné na internetu, nějak tam nemůžu najít, jestli to umí třeba nějakým interním číslem vytočit druhý telefon aby zvonil a po zvednutí umožnil hovor.
Nevíte někdo, jestli to půjde, nebo je můj nápad hloupost a ty dva telefony jsou tam chápány jako paralelní?
Obrázek

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#2 Příspěvek od czatlantis »

Tuhle bránu mám u známých (snad je to ona) Fyzicky to teď nemám ale jak vyzkoušet. Každopádně si myslím že to rozhodně na tohle dělaný není, ale co mě napadá, tak by se mohlo zkusit:

U obou Line 1 a line 2 nastavit:

"Make Call Without Reg: yes
Ans Call Without Reg: yes
Enable IP Dialing: yes

V line 1 by mělo být SIP port 5060 a line 2 5061

v "Subscriber Information" vyplnit nějaký svoje číslo v Display Name, User ID, Auth ID. Samozřejmě pro Line1 a pro line 2 dát jiný čísla

Pak v User 1 nastavit speed dial 2 na "čísloDvojky@127.0.0.1:5061"

V user 2 nastavit speed dial 2 na "čísloJedničky@127.0.0.1:5060"

A pak vyzkoušet jestli když na telefonu zmáčkneš 2# tak to začne volat.
Případně zkusit 127.0.0.1 nahradit za reálnou IP co má ta brána. Případně i zkusit vyťukat přímo to číslo cos nastavil

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#3 Příspěvek od JoDiK »

Díky, zkusím...

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#4 Příspěvek od Celeron »

SPA122 mám taky doma od T-Mobilu. Aktivovanou mám jen jednu linku. Docela mě to zajímá, mohl bych vyhodit starej Stelco přepínač, co mám za SPA122 a používat to na lokální drátový spojení mezi dílnou a barákem.
Platí ten popsanej návod i když to je připojený přes internet do "pevný" telefoní sítě s klasickým číslem 495 xxx xxx ?
Díky!
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#5 Příspěvek od czatlantis »

Chodit by to mělo - jen při volání z druhýho telefonu dáš to tvoje reálný číslo volat ve stylu 495xxxxxx@127.0.0.1:5060


Jako jestli to bude fungovat jak jsem posal to nedokážu 100% říct. Ale já tohle používám na volání mezi dvěma barákama, kde každý má sice svoje reálný číslo. Ale baráky jsou propojený wifi spojem a tak volám přímo na IP adresu (5xxxxxxxx@192.168.1.5:5060), aby to zbytečně nešlo přes interent tam a zpátky - má to lepší kvalitu a jede to ikdyž vypadne internet. Tak z toho jsem usoudil, že by to mělo chodit i takhle na "vymyšlený číslo" a v rámci jednoho zařízení.

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#6 Příspěvek od JoDiK »

Tak jsem konečně sehnal dva telefony a zkusil jsem nastavit vše cos napsal, ale ani s 127.0.0.1 ani s IP té brány (192.168.15.1) to nevolá. Ani když zadám přímo číslo, co jsem pro druhou linku nastavil.
Co mě dost mate, tak že po zvednutí sluchátka není slyšet žádný tón, je slyšet jen pípání při zadávání čísel ale žádné další zvuky...
Zkusím ještě reset do výchozího stavu, protože tam byly nějaké nastavení původního majitele.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#7 Příspěvek od Celeron »

Cisco je defaultně nastavený na americký ústředny. Pokud ho chceš rozpípat po našem, tak ho musíš přestavit AT příkazama v sekci Regional:
- Dial Tone : na hodnotu 425@-10;30(0.33/0.33/1,0.66/0.66/1)
- Busy Tone : na hodnotu 425@-10;10(0.33/0.33/1)
- Back Tone : na hodnotu 425@-10;60(1/4/1)
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#8 Příspěvek od JoDiK »

Přesně tak, jak píšeš, tak je to nastavený...

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#9 Příspěvek od Celeron »

Tak to potom nevím.
Já ho měl defaultně třeba na dial nepřerušovanej tón. Asi to je požadavkem na funkci na kterou to není nejspíš dělaný.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „GSM / CDMA / LTE technika a telefony“