Signalizace regenerace DPF

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
milmarek
Příspěvky: 6
Registrován: 03 kvě 2007, 02:00

Signalizace regenerace DPF

#1 Příspěvek od milmarek »

Zdravím všechny
a mám prosbu, zda se najde někdo. kdo by navrhl schéma zapojení a soupis součástek pro signalizaci zahájení a průběhu regenerace filtru pevných částic.
Nabízí se : " Podľa mňa najspoľahlivejší je termočlánok na telese DPF a pomocou komparátora spínať LED pri teplote nad 400st."

našel jsem např. sondu - https://www.hotair.cz/detail/merici-pri ... a-stanice- a multimetry

Ideální stav : když dosáhne teplota pláště filtru více jak 400 o C rozsvítí se ledka na palubní desce, když se teplota vrátí pod 400 oC, led zhasne. Smyslem indikace je napříkad odstavení vozidla, když regenerace není dokončena.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

A co trochu zapátrat a zkusit najít někde nějakej zdroj signálu kterej souvisí s regenerací?Myslim že měřit teplotu na filtru asi nebude moc košér.Teplotu 400°C ti dosáhne i bez regenerace.Vem si, že budeš někde smažit po dálnici do kopce 150km/h, tak teplota výfuku bude klidně 500°C.Teda u diesela.
Co je to za auto?Motorizace?
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#3 Příspěvek od misocko »

no ked to bude smazit po dialnici 150 do kopca tak to bude prirodzena regeneracia :D
500°C mam ked tomu vypalim (vyjazd na dialnicu a hned 150) ale ako rychlo nabehne , tak rychlo padne. Normalne ide pod 250 , 300 uz musim tlacit - pomaly ale nejazdim.
ak mas nieco od koncernu , tak ja mam obd skener od cinanov a apku v mobile. Ale pre auta kde takato moznost nieje, by som asi isiel do toho cidla.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#4 Příspěvek od Celeron »

Když mi to vypálení filtru poprvé naskočilo asi těsně před příjezdem domů do garáže, tak jsem si myslel, že mi hoří auto. Jak jsem vylejzal z auta tak mi na nohy vyloženě táhl horkej vzduch a smrad byl celkem značnej. Myslím, že to bylo o dost víc než 400 st. :wink: Však je u C4 HDI ten filtr nahoru k podlaze celkem dost obloženej tepelnou izolací a plechem na odstínění žáru.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
milmarek
Příspěvky: 6
Registrován: 03 kvě 2007, 02:00

#5 Příspěvek od milmarek »

hlavně, pokud regenerace již byla spuštěna, tak ji nechat proběhnout do konce.Obšírně to řeší na fóru FORDu, je více možností signalizace, ale snímat teplotu mi přijde nejjednodužší. nezávislé na ničem jiném. Kromě regenerace ve filtru taková teplota i při zatížení není, je vstřikována další nafta atd.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“