Parkovací zóny v Brně a Praze, ano či ne.

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Pro motoristy, myslíš si že parkovací zóny jsou v Praze, Brně potřeba, mají smysl ?

ano pro Brno
3
16%
ne pro Brno
2
11%
ano pro Prahu
1
5%
ne pro Prahu
4
21%
je mi to jedno
9
47%
 
Celkem hlasů: 19

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

Parkovací zóny v Brně a Praze, ano či ne.

#1 Příspěvek od robo »

Přeji pěkný podzimní den všem. Brno se musí opičit po Praze a zavedlo také parkovací zóny. Letos a příští rok dojde k dalšímu rozšíření těchto zón v Brně. Jde mě hlavně o rezidentní stání. Můj osobní názor je že je to jen další daň formou poplatku za rezidentní stání a nic pozitivního to tamním obyvatelům nepřinese, až na drobné výjimky, ulice s několika rodinnými domky blízko nějaké velké firmy. Jak to dělají lidé co mají trvalé bydliště jinde než v současnosti bydlí a nemohou-nechtějí adresu změnit a vlastní motorové vozidlo. By mě zajímalo co takový bronx v Brně-Bratislavská a nepřizpůsobivý obyvatelé . Je známo že tato skupina lidí se*e na nějaké dodržování zákonů a norem, slezou se z různých koutu republiky do jednoho bytu. Už vidím jak se všichni zajímají o parkovaní v těchto zónách :D A nebo je to báječná věc a jen špatně chápu smysl modrých zón.
Naposledy upravil(a) robo dne 18 lis 2019, 10:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od forbidden »

Já jsem pro a co nejdřív. Bydlím na Kameňáku, v blízkosti je kampus a na parkovišti okolo domů je tak půlka aut s mimobrněnskou značkou. Protože to obrovský parkoviště u kampusu je přes den plný. Minulej týden jsem přijel 15:30 domů a nikde nebylo místo. Už jsem si zvykl, že po 16:30 mám mizivou šanci, ale o hodinu dřív se mi to ještě nestalo. Jako stojí tam na parkovišti poláci, stojí tam vraky klidně rok, stojí tam firemní dodávky co zaberou dvě místa. Hezky je to vidět v pátek a o víkendech, jak se to uvolní. Neděle večer a týden je peklo.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#3 Příspěvek od xmurgi »

V Prahe ani v Brne nežijem ale nejaká forma plateného a regulovaného parkovania postihne každé väčšie či menšie mesto... skôr či neskôr. Samochodov pribúda a sídlisko je verejný priestor, kde nejaká forma poplatku za jeho okupovanie musí byť - holt prevádza auta nie je len palivo.... Problém je keď sa inkasované peniaze minú(ukradnú) na iné investície a nedajú sa do rozvoja parkovania.... potom sú ľudia oprávnene frustrovaní a majú pocit, že sú len vypaľovaní a parkovať aj tak nemajú kde. Zberateľov áut v podobe troch áut na jedného šoféra v byte vylieči skutočne len poriadna raketa za parkovanie druhého a tretieho auta...ročne.
Naposledy upravil(a) xmurgi dne 20 lis 2019, 00:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
FHonza
Příspěvky: 1443
Registrován: 20 lis 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od FHonza »

Na Praze 1 parkovací zóny absolutně nepomohly. Kecy o tom že "usnadníme rezidentům parkování", "aby se z centra nestal skanzen" apod. ale posloucháme pořád. Auta ubytovaných přes Airbnb jsou tolerovány, "sdílená" vozidla žádné povolení nepotřebují. Navíc počet vydaných karet je o cca 40% vyšší než je fyzický počet míst. Je to jenom vyhozených 1200,- ročně.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Michal22 »

Robo, ta anketa je trochu blbě vytvořená.
Chybí tam volba Ano pro Prahu i Brno.
Když jsem dělal v centru, tak jsem měl výjimku pro vjezd, ale ta mi nezaručovala to, že najdu místo.
Tak jsem se postupně odnaučil jezdit autem a používal jsem vlak.
Teď dělám na periferii, tak zase jezdím autem, protože hromadou dopravou to stíhám nejrychleji za cca 45 minut, kdežto autem i za 15 minut.
A to u té hromadné ještě musím minimálně jednou přestupovat...

Takže ano, zóny mají podle mě význam.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od forbidden »

FHonza píše:Auta ubytovaných přes Airbnb jsou tolerovány...
Tohle funguje jak? Jakože majitel bytu hlásí auta ubytovaných neustále jako návštěvy? Vždyť těch hodin taky nemá neomezeně.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

U nas to zavadzaju tiez. Zatial pokusna prevadzka. Tam, kde byvam, je zatial karta zadarmo, clovek tam ale musi mat trvaly pobyt. Takze som menil vsetky doklady :evil:

Vecer (ne)zaparkujem rovnako ako predtym. Najlepsie je, ked pridem inym autom (firemnym) - musim parkovat na tych niekolkych miestach, ktore su pre "cudzincov"...

Uživatelský avatar
FHonza
Příspěvky: 1443
Registrován: 20 lis 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od FHonza »

forbidden píše: Tohle funguje jak? Jakože majitel bytu hlásí auta ubytovaných neustále jako návštěvy? Vždyť těch hodin taky nemá neomezeně.
Funguje to tak, že prostě měpach na to sere. Dřív když aspoň musela být nalepená karta na skle, tak se dalo poznat hned kdo parkuje kde nemá. Ale teď jezdí slavné Eltodo s kontrolním autem. U nás v ulici jsem ho za ty dva roky viděl celkem třikrát ... Navíc úplně běžně jsou vidět listy "čistě náhodou" spadlé tak nešťastně, že zakrývají RZ. Případně nějaký obal a pod. A když kamera RZ nepřečte, tak se prostě jede dál.
Před "modernizací" šla koupit do modré zóny desetihodinová karta pro řemeslníky za 400,-, teď maximálně jedna hodina za 80,- a jedině přes nějakou posranou aplikaci v mobilu. A hodinu lze koupit jednu za 24 hodin ...

Do toho běžně auta na chodníku že s kočárkem neprojdeš, případně "koloběžky" rozházené před přechodem ...

Od voleb si dopisuju s radnicí, spíš ze sportu než že bych čekal že něco vymyslí.
Přílohy
kokoti.jpg

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#9 Příspěvek od tomasjedno »

xmurgi píše:Zberateľov áut v podobe troch áut na jedného šoféra v byte vylieči skutočne len poriadna raketa za parkovanie druhého a tretieho auta...ročne.
To se ukázala typická závistivá dušička. Nevím, proč by majitel dvou aut, z nichž jedno parkuje ve své garáži a druhé na ulici, vůbec měl řešit, kterému autu zaplatí ulici a které bude odkázané na garáž, bez možnosti je operativně přehazovat (jedno auto stojí 1200/r, dvě stojí 8200/r).

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#10 Příspěvek od termit256 »

Kdyz na to nekdo ma, at si to zaplati, proc ne. Kdyby zvedli poplatky treba na 50.000,- rocne, zmizely by ty popelnice a polovraky a hned by byly ulice mnohem volnejsi.

Nejspis mne tu zas nekdo nazve antisocialem apod., ale na faktu ze by takove reseni spolehlive fungovalo to nic nezmeni. Za vybrane prachy mohou postavit parking pro ostatni nekde mimo centrum coz by prospelo i jejich zdravi (dojdou pesky) nebo ovzdusi (dojedou mastnou tyci). Ty centra mest proste nafukovaci nejsou.

Uživatelský avatar
FHonza
Příspěvky: 1443
Registrován: 20 lis 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od FHonza »

Problémem alespoň Prahy 1 není vlastnictví dvou aut. Problémem je, že když už někdo vymyslel idiotský systém, tak by alespoň měl kontrolovat jestli se dodržuje.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hubert_79 »

U nás na kraji Prahy to už nějaký pátek máme. Problém s parkováním nebyl a není ani nyní. Jen holt platíme 1200 za rok.
V ulici ale parkuje vykuk, co má značku 2SZ xxxx a pomocí bílé samolepky to mění na 2S7 xxxx. Na tohle je to kamerové auto krátké...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
FHonza
Příspěvky: 1443
Registrován: 20 lis 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od FHonza »

Na jedničce to bylo dost schizofrenní, od 1999 pravý břeh pod taktovkou Evroparku tuším za 800,- levý břeh byl za 150,- Byla i jiná karta. Pak se nějak šachovalo s dobou platnosti, kdy karta na levém břehu přestala platit dřív než měla. No a od 2007 tahle blbost propukla všude stejně. Jenom v původních zónách na 1, 2 a nevím jestli i 7, platí modrá zóna i o víkendu (na rozdíl od nových zón). Kvůli tomu taky nemáme smíšené zóny na hranici čtvrti.

Nikdy to kromě problémů a výdajů nepřineslo nic jiného.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od robo »

Přiznám se bez mučení že bydlet v Praze a vlastnit auto tak nevím kde zaparkovat protože je v tom slušný bordel viz FHonza. Rozdílnost v přístupu jednotlivých městských častí v Praze tomu nasadil korunu. V Brně bych řekl že jsou, zatím, pravidla stejná.
Trochu odbočím. Dříve se při blokovém čistění odvezlo auto na odstavné parkoviště kde se cálovalo za každý den stání vozidla. Prskal jsem na tento rozkaz, odvezli mě auto na takové parkoviště. Dnes se na to dívám jinak. Musel jsem se přestěhovat do paneláku a v ten čas už tohle odvážení bylo a je zakázáno. Jenže, na parkovišti stojí dvě auta která tam stojí a stojí, nepojízdná. Vidím na ně a chodím okolo nich. Ne doslova vrak, jsou snad po nehodě zepředu krutě poškozená. Troufnu si tvrdit že mají jednoho majitele a k tomuto tvrzení mám pár indicií. Parkují do křoviska takže na čumák jim moc vidět není a zabírají drahocenné místo. Když by byla blokovka postaru, tedy za předpokladu že to platilo pro všechna auta co bránila blokovému čištění, tak by je odvezly na odstavné parkoviště spřátelené firmy a majitel auta by se ku*va snažil to řešit a zajistit jejích odtah. Jinak by se nedoplatil. A dnes? Auta zůstávají na místě a ani se nezvedají natož aby se odvážela a zpět podle nového pravidla i přivážela protože tolik aut aby to stíhala spřátelená firma nemá. Je to i vidět okolo takového auta, přesněji pod ním. Flastr dostane ale o dost menší než dříve. V pohodě, žádný stres, auto může na fleku stát dál. Dobrou myšlenku, likvidace vraku majitelem či nutnost problém řešit 🤐 cena za takový přestupek, tuším že dnes je to nějakých 1500 za předpokladu že auto zvednou a položí zpět. Bez zvednutí je to míň, jen pokuta od MP. A kolik dalších nepojízdných aut na velkém parkovišti u sídlišť takto stojí? A nejen tam.
Ne vždy je prvotní pohled na problém dobře čitelný a může vzniknout chybný závěr. Až čas kolikráte ukáže jak to doopravdy bylo-je.
S termit256 by se dalo i souhlasit, určitě by přitom proběhla aktualizace vozového parku občana. Jen bych částku snížil třeba na 15 tisíc a i tohle by mohlo zafungovat na polovraky s technickou na černocha. A vrátit to občanům třeba formou úpravy parkoviště, osvětlením, místa pro moto, opravou místních komunikací a pod. Vlastnictví a provoz auta u nás by mělo stát ve velkých aglomeracích nějaké pěkné peníze. Efektem by byla samoregulace počtu aut ve městě. Dneska si za pár tisíc koupíš starou feldu a k tomu i papíry pokud je nemáš a pak to na těch silnicích podle toho i vypadá.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#15 Příspěvek od termit256 »

Obavam se ze za 15k by tech aut v centrech moc neubylo a ani parkovist by se za vybrane penize moc nepostavilo. Aby ubytek byl vyrazneji patrny, tipoval bych vysi poplatku nekde mezi 50-100k. Pokud bude doprava houstnout jako doposud, tak jako tak k tomu dojde stejne jako jinde ve svete, jine reseni neni.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“