Otočný přepínač Tesla

Náhrady součástek všeho druhu, informace a dotazy k součástkám

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

Otočný přepínač Tesla

#1 Příspěvek od Crifodo »

nemá někdo prosím údaje k archaickému přepínači 3 AN 534 15? Bakelitové pakety, čtvercový, max. 12 poloh, hřídel 5 mm.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#2 Příspěvek od sinclair »

To je přepínač typu APM. Značení 3AN je fabrické označení dílu. Odkud to je?

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#3 Příspěvek od Crifodo »

Odnikud, nové nepoužité. Myslím že od Drbala.

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#4 Příspěvek od petrfilipi »

Ano, Drbal to má jako položku č. 2722.

PF

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#5 Příspěvek od sinclair »

Něco podobného?
Má vzadu to číslo 3AN psané "ručně" a bílým popisem?
Hodně to používala Elektroakustika Bratislava, Vráble i Tesla Brno v některých měřákách. Vyráběli je myslím v Blansku, ale můžu se plést.
Přílohy
APM.jpg

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#6 Příspěvek od Crifodo »

ty moje mají počet poloh omezen na 5, 4 patra, popis bílou barvou je jen "2405 65 69" pokud se to dá přečíst.
Jde mi hlavně o proudové zatížení, to bude asi stejné.

Uživatelský avatar
josef-1
Příspěvky: 103
Registrován: 04 čer 2007, 02:00

#7 Příspěvek od josef-1 »

S tímto přepínačem mám ty nejhorší zkušenosti. Osobně bych se ho snažil nahradit jiným typem a to i za cenu větších úprav. Několikrát jsem ho rozdělával a skládal, ale výsledky byly vždy velmi špatné. Vždy se jevil jako velmi nespolehlivý.Neberte to jako reklamu, je to moje osobní zkušenost.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#8 Příspěvek od Celeron »

Máš pravdu. Nejvěší problém byl, že příšerně černaly ty pájecí žlábky a ty pružinový dráty ve žlábku po zapájení měly kvůli oxidaci mizernej nebo dokonce žádnej kontakt. Po 35 letech od výroby bych je nikam nedával.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#9 Příspěvek od fredis »

No stříbro je sviňa :lol: :lol: . Ony černají i postříbřené BNCáky.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#10 Příspěvek od sinclair »

Černidlo ze stříbra jde docela dobře dolů trichlorem a sestřihnutým štětečkem.
Nevím, jak se chovají dlouho skladované a nepoužité.
Zapájené exempláře /jednotky z Tesly Elektroakustika BA, stupňové korekce v AUA120 Vráble a něco málo z VM/ chodí pořád dobře.
Nepochybně na to bude mít největší vliv skladovací prostředí.
Tento typ jsem nikde nenašel, BA, Vráble i ValMez všude končí označením 3AN533.
Jestli Drbal, tak vojsko a tím pádem nedohledatelné..

Uživatelský avatar
josek
Příspěvky: 162
Registrován: 01 črc 2012, 02:00

#11 Příspěvek od josek »

sinclair píše: Nevím, jak se chovají dlouho skladované a nepoužité.
Zapájené exempláře /jednotky z Tesly Elektroakustika BA, stupňové korekce v AUA120 Vráble a něco málo z VM/ chodí pořád dobře.
Nepochybně na to bude mít největší vliv skladovací prostředí.
.
Áno, zaspájkované v zariadení môžu chodiť stále dobre vďaka tomu, že boli spájkované prakticky nové - nezoxidované.
Pri pokuse spájkovania nových, ale 30-ročných cez vzniknutý oxid sa prepínač spravidla znehodnotí.
Samotná konštrukcia prepínača umožňuje pri prehrievaní aj zatečenie tavidla okolo kontaktu dovnútra prepínača, ak si dobre pamätám.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#12 Příspěvek od Crifodo »

Tyhle od Drbala mají všechny vývody všech paketů tlustě pocínované, spíš bych řekl zalité pájecí žlábky pájkou.
Jinou verzi s míň pakety jsem použil někdy v 1984 na přepínaní bočníků zdroje, přes asi 3 paralelní pakety šlo i 3 A, zdroj chodí dodnes. Jen by mě zajímal pro sichr ten katalogový údaj.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#13 Příspěvek od sinclair »

Podle jejich označení APM je dělala malosériově buď Tesla Elektroakustika, nebo možná Blansko.
Poprvé jsem je uviděl právě v té AUA120, na jejíž konstrukci se TEB podílela. Ta tranzistorová část /start 1965/ je jejich skoro typická práce. Později jsem je potkal taky v EJU, EJV a měřicích jednotkách bratislavských stolů.
V katalogu konstrukčních součástek 1976 už nejsou. Zřejmě teda budou konstrukčně i výrobně starší, než si myslíme. I ta atypická 5mm oska dává tušit, že to nebylo nic běžného.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#14 Příspěvek od fredis »

Já si o ně psal před mnoha lety někam na Slovensko, tuším že to byly Vráble. Ale bez záruky. tenkrát pro mě bylo důležité jen to že je poslali. A dokonce zadara. :lol: Někde jsem údaje určitě měl, ale nemůžu to teď najít.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Odpovědět

Zpět na „Součástky“