Audi A6 - zadní stěrač

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

Audi A6 - zadní stěrač

#1 Příspěvek od pepper »

Audi A6 Avant, r.v. 2006, nefunguje zadní stěrač.

Majitel zkusil připojit nový motor, ale taky nefunguje.
Sběrnice je OK, v rozpojeném stavu hlásí chybu komunikace, po připojení OK.

Dostal jsem destičku elektroniky se stopami po vodě.
Po umytí jsem našel spálenou 6-nohou součástku, SMD kód B5P5K (MOSFET?)

20-nohý NAGARES 98-0244 může být taky vadný, dá se koupit na EBAY.

Ví o tom, prosím, někdo víc?
Co mohlo způsobit nefunkčnost nového motoru?
Co je SMD B5P5K?
Musí se nový NAGARES 98-0244 nějak programovat? (adresa...?)

Děkuji, pepper
Přílohy
Stěrač AUDI.jpg
B5P5K.jpg
Naposledy upravil(a) pepper dne 05 pro 2019, 19:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#2 Příspěvek od dj_Paul »

kabelový svazek je ok?

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#3 Příspěvek od fero_b »

neda sa taka dosticka tiez kupit na ebay, stale je to risk, ze nova nepojde, nebude komunikovat, ale je to otazka kolko za to pytaju.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Michal22 »

Na tom obrázku to moc nejde vidět, ale je zde možnost, že tomu 6-pinovému švábu nic není, jen z důvodu oxidace došlo k očazení spoje PIN-PLOŠKA, nyní je tento spoj nevodivý.
Zkus toho švába odpájet, pořádně očistit desku i piny švába, znovu připájet.
Pokud je měď na DPS už sežraná, kousek to nadrátuj.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od pepper »

Po sběrnici brouk komunikuje, tak asi má napájení i data.

Na EBAY jsem samotný modul nenašel.
Pokud někdo bude mít víc štěstí na správné pojmenování, ať prosím napíše.

Výše jsem přidal ještě jednu fotku spáleného B5P5K.

pepper

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#6 Příspěvek od fero_b »

http://www.matthewvaras.com/2014/03/14/ ... or-repair/

EDIT: podla googla by cely diel mal mat toto cislo: 3C9 955 711 A (ale ty to vies precitat, ked to mas vybrane z auta), takze asi na ebay kupit cely diel aj s motorom, a ak nepojde po prehodeni celeho dielu, mohol by si skusit prepajkovat ten spaleny cip.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... a&_sacat=0

Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

#7 Příspěvek od pepper »

Zkoušel jsem zapojení blíž zkoumat, chyběl mi tam jeden spoj,
po vypájení NAGARES jsem našel uhnilý přívod na pin 15 (HOME).

IO snad není tak hloupý, aby aktivoval brzdu při zapnutém motoru,
ale možná vlhkost otevřela MOSFET. Ten blíž k motoru je spálený.
Ten blíž k GND jsem vypájel, je to kanál N s antiparalelní diodou.
Oba mají stejné značení, ten na GND asi chrání proti záporným špičkám.
Dioda "KY2" je asi BZX84C12.

Nakreslil jsem schema. pepper
Přílohy
Stěrač AUDI A6.gif
(60.2 KiB) Staženo 69 x

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od GeorgeB »

Já tam podle el. schématu žádnou datovou sběrnici nevidím.
Řídící signály pro zadní stěrač (M51) jsou vyvedeny paralelně ze signálu ovládání bipolárního čerpadýlka na ostřikovač (M14).
Z vlastní zkušenosti doporučuji vyzkoušet "tvrdost" napájecích a řídících signálů a zda tam není přechodový odpor nebo svod. Neboli,aby řídící nebo napájecí signály měly přesně definovanou hodnotu (0V nebo Ubat, nic mezi tím)
Přílohy
El. schéma stěračů Audi A6 Avant Combi 2006
El. schéma stěračů Audi A6 Avant Combi 2006

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“