Audi A6 Avant, r.v. 2006, nefunguje zadní stěrač.
Majitel zkusil připojit nový motor, ale taky nefunguje.
Sběrnice je OK, v rozpojeném stavu hlásí chybu komunikace, po připojení OK.
Dostal jsem destičku elektroniky se stopami po vodě.
Po umytí jsem našel spálenou 6-nohou součástku, SMD kód B5P5K (MOSFET?)
20-nohý NAGARES 98-0244 může být taky vadný, dá se koupit na EBAY.
Ví o tom, prosím, někdo víc?
Co mohlo způsobit nefunkčnost nového motoru?
Co je SMD B5P5K?
Musí se nový NAGARES 98-0244 nějak programovat? (adresa...?)
Děkuji, pepper
Audi A6 - zadní stěrač
Moderátor: Moderátoři
Audi A6 - zadní stěrač
Naposledy upravil(a) pepper dne 05 pro 2019, 19:14, celkem upraveno 1 x.
Na tom obrázku to moc nejde vidět, ale je zde možnost, že tomu 6-pinovému švábu nic není, jen z důvodu oxidace došlo k očazení spoje PIN-PLOŠKA, nyní je tento spoj nevodivý.
Zkus toho švába odpájet, pořádně očistit desku i piny švába, znovu připájet.
Pokud je měď na DPS už sežraná, kousek to nadrátuj.
Zkus toho švába odpájet, pořádně očistit desku i piny švába, znovu připájet.
Pokud je měď na DPS už sežraná, kousek to nadrátuj.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
http://www.matthewvaras.com/2014/03/14/ ... or-repair/
EDIT: podla googla by cely diel mal mat toto cislo: 3C9 955 711 A (ale ty to vies precitat, ked to mas vybrane z auta), takze asi na ebay kupit cely diel aj s motorom, a ak nepojde po prehodeni celeho dielu, mohol by si skusit prepajkovat ten spaleny cip.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... a&_sacat=0
EDIT: podla googla by cely diel mal mat toto cislo: 3C9 955 711 A (ale ty to vies precitat, ked to mas vybrane z auta), takze asi na ebay kupit cely diel aj s motorom, a ak nepojde po prehodeni celeho dielu, mohol by si skusit prepajkovat ten spaleny cip.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... a&_sacat=0
Zkoušel jsem zapojení blíž zkoumat, chyběl mi tam jeden spoj,
po vypájení NAGARES jsem našel uhnilý přívod na pin 15 (HOME).
IO snad není tak hloupý, aby aktivoval brzdu při zapnutém motoru,
ale možná vlhkost otevřela MOSFET. Ten blíž k motoru je spálený.
Ten blíž k GND jsem vypájel, je to kanál N s antiparalelní diodou.
Oba mají stejné značení, ten na GND asi chrání proti záporným špičkám.
Dioda "KY2" je asi BZX84C12.
Nakreslil jsem schema. pepper
po vypájení NAGARES jsem našel uhnilý přívod na pin 15 (HOME).
IO snad není tak hloupý, aby aktivoval brzdu při zapnutém motoru,
ale možná vlhkost otevřela MOSFET. Ten blíž k motoru je spálený.
Ten blíž k GND jsem vypájel, je to kanál N s antiparalelní diodou.
Oba mají stejné značení, ten na GND asi chrání proti záporným špičkám.
Dioda "KY2" je asi BZX84C12.
Nakreslil jsem schema. pepper
- Přílohy
-
- Stěrač AUDI A6.gif
- (60.2 KiB) Staženo 69 x
Já tam podle el. schématu žádnou datovou sběrnici nevidím.
Řídící signály pro zadní stěrač (M51) jsou vyvedeny paralelně ze signálu ovládání bipolárního čerpadýlka na ostřikovač (M14).
Z vlastní zkušenosti doporučuji vyzkoušet "tvrdost" napájecích a řídících signálů a zda tam není přechodový odpor nebo svod. Neboli,aby řídící nebo napájecí signály měly přesně definovanou hodnotu (0V nebo Ubat, nic mezi tím)
Řídící signály pro zadní stěrač (M51) jsou vyvedeny paralelně ze signálu ovládání bipolárního čerpadýlka na ostřikovač (M14).
Z vlastní zkušenosti doporučuji vyzkoušet "tvrdost" napájecích a řídících signálů a zda tam není přechodový odpor nebo svod. Neboli,aby řídící nebo napájecí signály měly přesně definovanou hodnotu (0V nebo Ubat, nic mezi tím)