Moc děkuji. Když už tady ty fotky jsou tak vysvětlím co vlastně potřebuji. Chci vyrobit nový plošný spoj a osadit ho novýma součástkama. Problém je že tyristor nemá žádné označení a též se mi nezdá ta dioda pod tyristorem a ten odpor na úzké části PS. (Je li to odpor.)
Myslím že je to odpor. Má to hodnotu těch 52k a nechová se to jako dioda. A typ tyristoru? Mám doma TIC106 myslím že by tam šel použít. Modrobílou diodu bych použil tu původní.
Ta modrobílá dioda asi není běžný typ že? Zítra se podívám jak je zapojeny ten chcípák. Nějak se mi to nezdá. Vždyť je vlastně zapojený do zkratu. Jdu spát. Nějak sem to dnes přetáhl. Dobrou noc a ještě jednou díky. P.
Zdravím. Že je závada v zapalování sem poznal podle toho že je vadná zapalovací cívka. ( Všechny tři vývody vyvody ve zkratu. ) Po výměně cívky závada trvala. Impulzni přerušovač a výstup z alternátoru byly v pořádku. Jediná možná závada tudíž mohla být na cdi jednotce což se prokázalo. ( Jedna přerušená dioda a vadný tyristor.
pro inspiraci podobné schéma náhradního zapalování do Simsona, ověřeno.
Stop motoru zkratováním napájecí cívky pro CDI je běžný. http://www.simsonviglu.cz/?sekce=elektrika&clanek=14
(význam svorek: 14-napájecí cívka, 2-stop, 31-gnd, 3-zapalovací impuls, 15-primár zapalovací cívky (trafa).)
Obvod s trimrem umožňuje nastavit minimální otáčky, od kterých se dá motor spustit.
Naposledy upravil(a) Crifodo dne 06 pro 2019, 11:54, celkem upraveno 1 x.
Díky všem za inspiraci. Původně sem přemýšlel o nějaké náhradě ale nakonec sem se rozhodl vyrobit novou jednotku podle té staré tak aby se plošný spoj vešel do původní krabičky. Jelikož na alternátoru v centrále není žádné místo a umístit jednotku axterně se mi moc nechtělo. Na EB sem se obrátil s prosbou o radu ohledně zapojení moji jednotky cdi a výběrem součástek protože vím že je zde spousta šikulů a odborníků. Nikde na netu sem nenašel zapojení jako je to moje.
To tvoje zapojení je ale z obvodového hlediska zcela identické s těmi ostatními (např. z babety). Liší se pouze kostřícím bodem zapalovací cívky. Když uzemníš druhou stranu zapalovací cívky (primáru), vznikne ti stejné zapojení jako u ostatních, zde zmíněných.
Ale tím nechci oponovat tvé volbě. Tu považuji za správnou.
Přílohy
Stačí připojit kostřící vodič na druhou svorku a vznikne zapojení funkčně shodné s Hondou.
edit: ...a přidat diodu popř. přepojit i druhý konec L5 na katodu tyristoru.
Naposledy upravil(a) masar dne 06 pro 2019, 12:19, celkem upraveno 5 x.
Na živý koniec primáru VN cievky má ísť kondenzátor od anódy tyristora, takže sa zdá, že VN cievka na tom prekreslenom zapojení je naopak. Porovnajte to s tými zapojeniami Babety. Ešte jedno zapojenie z predchádzajúceho zdroja pre inšpiráciu s iným typom tyristora
Zapaľovacia cievka funguje tak, že iskru dá pri rozpojení (kontaktu, alebo tyristora) teda odpojení napájania primáru. To si mnohí neuvedomujú. Ale spomeňme si na smer točenia rotora prerušovača a jeho vačky, kedy sme ohmetrom, či žiarovkou hľadali moment nadvihnutia kontaktu vačkou, teda rozpojenia. Katóda tyristora má teda ísť na kostru. Na ten vývod VN cievky, ktorý je ukostrený.