Oprava zapalování centrály Honda.

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#16 Příspěvek od masar »

Tady jsou:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
:wink:

Uživatelský avatar
PitrR
Příspěvky: 54
Registrován: 05 led 2012, 01:00
Bydliště: Praha Jihlava

#17 Příspěvek od PitrR »

Moc děkuji. Když už tady ty fotky jsou tak vysvětlím co vlastně potřebuji. Chci vyrobit nový plošný spoj a osadit ho novýma součástkama. Problém je že tyristor nemá žádné označení a též se mi nezdá ta dioda pod tyristorem a ten odpor na úzké části PS. (Je li to odpor.)

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#18 Příspěvek od masar »

Tady je to schema překreslené. Také si nemyslím, že součástka v napájení je rezistor, spíše půjde o diodu.
:wink:
Přílohy
cdi.png

Uživatelský avatar
PitrR
Příspěvky: 54
Registrován: 05 led 2012, 01:00
Bydliště: Praha Jihlava

#19 Příspěvek od PitrR »

Myslím že je to odpor. Má to hodnotu těch 52k a nechová se to jako dioda. A typ tyristoru? Mám doma TIC106 myslím že by tam šel použít. Modrobílou diodu bych použil tu původní.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#20 Příspěvek od masar »

Ano. Ten TIC106 by měl vyhovět. Jinak podobný je např. C106M1.
Diody 1N4007 by také měly vyhovět.
:wink:

Uživatelský avatar
PitrR
Příspěvky: 54
Registrován: 05 led 2012, 01:00
Bydliště: Praha Jihlava

#21 Příspěvek od PitrR »

Ta modrobílá dioda asi není běžný typ že? Zítra se podívám jak je zapojeny ten chcípák. Nějak se mi to nezdá. Vždyť je vlastně zapojený do zkratu. Jdu spát. Nějak sem to dnes přetáhl. Dobrou noc a ještě jednou díky. P.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

Jedna zásadní , jak jsi poznal , že je závada v zapalování ????? Velmi výjimečně odejde kondík , ale je to jedna k tisíci proti zapalcívce .

Uživatelský avatar
PitrR
Příspěvky: 54
Registrován: 05 led 2012, 01:00
Bydliště: Praha Jihlava

#23 Příspěvek od PitrR »

Zdravím. Že je závada v zapalování sem poznal podle toho že je vadná zapalovací cívka. ( Všechny tři vývody vyvody ve zkratu. ) Po výměně cívky závada trvala. Impulzni přerušovač a výstup z alternátoru byly v pořádku. Jediná možná závada tudíž mohla být na cdi jednotce což se prokázalo. ( Jedna přerušená dioda a vadný tyristor.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#24 Příspěvek od Crifodo »

pro inspiraci podobné schéma náhradního zapalování do Simsona, ověřeno.
Stop motoru zkratováním napájecí cívky pro CDI je běžný.
http://www.simsonviglu.cz/?sekce=elektrika&clanek=14
(význam svorek: 14-napájecí cívka, 2-stop, 31-gnd, 3-zapalovací impuls, 15-primár zapalovací cívky (trafa).)
Obvod s trimrem umožňuje nastavit minimální otáčky, od kterých se dá motor spustit.
Naposledy upravil(a) Crifodo dne 06 pro 2019, 11:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#25 Příspěvek od breta1 »

též inspirace- kdysi jsem kreslil skutečné zapojení zapalování babeta
Přílohy
babeta.PNG

Uživatelský avatar
PitrR
Příspěvky: 54
Registrován: 05 led 2012, 01:00
Bydliště: Praha Jihlava

#26 Příspěvek od PitrR »

Díky všem za inspiraci. Původně sem přemýšlel o nějaké náhradě ale nakonec sem se rozhodl vyrobit novou jednotku podle té staré tak aby se plošný spoj vešel do původní krabičky. Jelikož na alternátoru v centrále není žádné místo a umístit jednotku axterně se mi moc nechtělo. Na EB sem se obrátil s prosbou o radu ohledně zapojení moji jednotky cdi a výběrem součástek protože vím že je zde spousta šikulů a odborníků.🤗 Nikde na netu sem nenašel zapojení jako je to moje.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#27 Příspěvek od masar »

To tvoje zapojení je ale z obvodového hlediska zcela identické s těmi ostatními (např. z babety). Liší se pouze kostřícím bodem zapalovací cívky. Když uzemníš druhou stranu zapalovací cívky (primáru), vznikne ti stejné zapojení jako u ostatních, zde zmíněných.
Ale tím nechci oponovat tvé volbě. Tu považuji za správnou.
:wink:
Přílohy
Stačí připojit kostřící vodič na druhou svorku a vznikne zapojení funkčně shodné s Hondou.
<br />edit: ...a přidat diodu popř. přepojit i druhý konec L5 na katodu tyristoru.
Stačí připojit kostřící vodič na druhou svorku a vznikne zapojení funkčně shodné s Hondou.
edit: ...a přidat diodu popř. přepojit i druhý konec L5 na katodu tyristoru.
Naposledy upravil(a) masar dne 06 pro 2019, 12:19, celkem upraveno 5 x.

Uživatelský avatar
PitrR
Příspěvky: 54
Registrován: 05 led 2012, 01:00
Bydliště: Praha Jihlava

#28 Příspěvek od PitrR »

Ano. Je to tak. A také to tak řeším z důvodu toho že mám už vyrobený plošný spoj.

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#29 Příspěvek od yakl »

Na živý koniec primáru VN cievky má ísť kondenzátor od anódy tyristora, takže sa zdá, že VN cievka na tom prekreslenom zapojení je naopak. Porovnajte to s tými zapojeniami Babety. Ešte jedno zapojenie z predchádzajúceho zdroja pre inšpiráciu s iným typom tyristora

Kód: Vybrat vše

http://www.motelek.net/andere/dansi/cdi1_frigerio.png

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#30 Příspěvek od yakl »

Zapaľovacia cievka funguje tak, že iskru dá pri rozpojení (kontaktu, alebo tyristora) teda odpojení napájania primáru. To si mnohí neuvedomujú. Ale spomeňme si na smer točenia rotora prerušovača a jeho vačky, kedy sme ohmetrom, či žiarovkou hľadali moment nadvihnutia kontaktu vačkou, teda rozpojenia. Katóda tyristora má teda ísť na kostru. Na ten vývod VN cievky, ktorý je ukostrený.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“