Hubert_79 píše:Ty okruhy měly být dva, vnitřní a vnější.
Původně tři. Ten tvůj vnitřní je střední. Vnitřní nebyl úplný, jeho západní část splývala se středním, jeho východní částí měla být magistrála.
Zajímavé je, že při tehdejších intenzitách dopravy se střední okruh plánoval i stavěl jako 2x3 pruhy - viz Jižní spojka a Barrandovský most. Strahovský tunel díky technologickým omezením při ražbě byl plánován jako 3 dvoupruhové tunely, stojí 2. Dnešní dostavba je jen 2x2 (Blanka i nově plánované úseky).
Hubert_79 píše:Jasné - magistrála je nesmysl; ale kdyby byly ty okruhy oba, tak po ni jezdí třetina aut.
Ani ne. Proběhlo několik měření a tranzit přes magistrálu tvoří 10-20%. Jde o to, že magistrála dnes obsluhuje Prahu 1 a 2. A zvlášť Praha 1 je mezi magistrálou a nábřežím skoro neprůjezdná.