Muzejní 3F motor
Moderátor: Moderátoři
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Za renovaci stojí určitě. Jednotlivé odpory musí být zcela ponořeny do oleje. Pákový spínač opravdu přepojuje Y/D? Pokud ano, tak do D nepřepínat, jinak by se motor zničil. Raději bych jej spojil přímo na svorkovnici do Y a spínač by sloužil jen k připojení na síť.
Tomu moc nevěřím, v knížce Mechanizační prostředky v zemědělství z 50. let autoři varují před vznikem požáru při delším nevyřazení spouštěče.sinclair píše:Dobře dimenzovaným spouštěčem /právě tím olejovým s trafoolejem/ šly přes skluz i dobře řídit otáčky.
Nezapomeň co jsem psal o tom reostatu. Jo a ten motor vypadá ještě na kluzný lágry, koukni pod ty pokličky jestli tam je něco na mazání. Nejspíš tam bude zcela suchá rozpraskaná "kolomaz". Chce to hodně hustej volej a nebo nějakou skoro tekutou vazelínu jako je A00 od Parama.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Ta ložiska mají pod sebou vaničku, ve které má být trocha oleje. Na hřídeli je volně navlečen kroužek, který se pomalu otáčí a nabírá olej z vaničky. Ať sem dá ORM fotky ložisek i statorové svorkovnice.
Spouštěč, pokud by mechanicky nefungoval a nešel opravit, se dá odpojit a nechat na ozdobu. 4kW motor se dnes dá spouštět přímo.
Spouštěč, pokud by mechanicky nefungoval a nešel opravit, se dá odpojit a nechat na ozdobu. 4kW motor se dnes dá spouštět přímo.
Napřímo do sítě bez vlastního transformátoru sice do 3 kW, ale 4 kW se snesou.elektrosvit píše:...4kW motor se dnes dá spouštět přímo.
Jinak na štítku je nápis "dauernd" - trvale, stále. Nápis je za údajem výkonu v místě, kde je obvykle vyznačen účiník. Domnívám se, že to znamená možnost stálého zatížení plným výkonem, ale nejsem si jistý.
Bylo vinutí těchto motorů z mědi? Jak bylo vodič izolovaný - už tehdy uměli tak dobře lakovat. Jde o případné vysušení izolace před spuštěním.
Škoda ničit takové věci, když už přežily dobu, kdy se vyhodit měly . Určitě stojí za renovaci. Držím palce
Škoda ničit takové věci, když už přežily dobu, kdy se vyhodit měly . Určitě stojí za renovaci. Držím palce
Naposledy upravil(a) Kvicala_r dne 04 led 2020, 18:01, celkem upraveno 1 x.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Ano, proč by nemělo být? Vodiče byly obaleny textilní izolací a ještě zality nějakou černou hmotou, asi asfaltem.
EDIT: Zase jste mě předběhli.
Údaj znamená, že motor může běžet trvale se jmenovitým zatížením a nedojde k překročení dovoleného oteplení. Novější motory mívaly na štítku vyražen symbol ∞. Různé jednoúčelové motorky, třeba do praček a podobné techniky, mívaly zase vyražen čas.sinclair píše:Tak jak jinak, v té době. Dělali věci podobného charakteru "nafurt".
To jsem zapomněl, omlouvám se.Achab píše:Napřímo do sítě bez vlastního transformátoru sice do 3 kW
EDIT: Zase jste mě předběhli.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00