opel astra H vypadavaju budiky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sarkan80
Příspěvky: 206
Registrován: 16 lis 2008, 01:00

opel astra H vypadavaju budiky

#1 Příspěvek od sarkan80 »

Dobry večer,na opel astre H 1,6 vypadavaju budiky až uplne zhasnu.Prosim o schemu napajania budikov.Ak niekto ma,alebo niejaky link.Velmi pekne dakujem.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Na vymontování přístrojovýho štítu, odpojení konektorů, prostříkání kontaktů nějakým sprejem na čištění a konzervaci kovovejch kontaktních ploch a na propájení celý DPS budíků s přídavkem trošky olovnatýho "cínu" do každýho spoje žádný schéma nepotřebuješ - žádná jiná závada, než ŠTUDENT tam nebude. Jediný co musíš opravit, jsou nespolehlivý zastrkovací kontakty a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Hele u Opelu je to takový...no na pizděts.Ty budíky můžou klidně padat i proto, že máš nízký napětí.Alternátor dobíjí dobře?Změř napětí v palubní síti s max zatížením.Rozsviť dálkový, vyhřejvaný sklo, větrák naplno...a změř.Kontawkty na baterce, no prostě všechno co by zmohlo způsobit pokles napětí.Ty budíky jsou totiž háklivý na kolísání napětí.
Může to bejt i tim jak píše Ekkar.
Projdi taky všechny pojistky.Někdy se pojistka nepřepálí ale blbě vede, protože se jakoby časem rozklepe, praskne ta část co se má přepálit a neni to vidět.Stává se to málo ale stává.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#4 Příspěvek od vasekpetr1 »

Kontrolka chyby v diagnostice nesvítí? Zkus problém nadhodit na háčkovém fóru nebo se rovnou zkus zeptat uživatele Stan. který mi spolu s mirontem hodně pomohl. Má schemata.

Uživatelský avatar
sarkan80
Příspěvky: 206
Registrován: 16 lis 2008, 01:00

#5 Příspěvek od sarkan80 »

Dakujem,za odpovede.Je mi to jasne rozumiem,ale v aute by nemal byt problem ked,že boli požičane ine budiky a fungovali normalne.A schemu chcem koli tomu,že nemam k dispozicii auto.Chcem ich vyskušat na stole.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Nezkoušej nic, vem páječku a VŠECKY pájený spoje znovu přetav s přikápnutím pájky obsahující olovo. Signály z CAN-busu stejně nasimulovat nedokážeš, nejjednodušší je připojení přímo k jinýmu autu. Pokud půjčený budíky závadu nevykazovaly, je skoro 100% jistota že to je přímo v tom poruchovým přístrojovým štítu a ne v autě a zase, s ohledem na zkušenosti z let minulejch, 99% takovejch závad způsobuje bezolovnatý pájení, který výrobci používat nemusejí, ale je pro ně lacinější, i když ne tak dlouhodobě stabilní a spolehlivý, jako pájení slitinama obsahujícíma olovo. Tady je dokonalej důkaz toho, jak přemejšlejí automobilky - o zákoše se zajímají maximálně 5 let od prodeje auta, pak už je pro ně nezajímavej - a protože RoHS sračka těch 5 let obvykle vydrží, vůbec je nestolicuje podobná opakující se závada a mizerná spolehlivost u aut starších 10 let a víc - oni za něj ručí jen po dobu pár roků záruky a po nich potopa ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sarkan80
Příspěvky: 206
Registrován: 16 lis 2008, 01:00

#7 Příspěvek od sarkan80 »

Dakujem pekne :)

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od GeorgeB »

Elektrické schéma v příloze. Je několik variant dle roku výroby a výbavy, ale pinout budíků je vždy stejný.
Přílohy
Zapojení přístrojové desky Opel Astra H 1,6i 01/2009- s modulem inteligentního rozvodu
Zapojení přístrojové desky Opel Astra H 1,6i 01/2009- s modulem inteligentního rozvodu

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#9 Příspěvek od ok1hga »

EKKAR píše:a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#10 Příspěvek od Kvicala_r »

A přesto automotive požaduje zelenou sračku už řadu let. Alespoň teda v některých systémech osobních aut a to včetně asisjských zemí. Ke kontrole jim pak slouží tzv IMDS, kde se sestava rozpadá až na úroveň jednotlivých prvků s jejich obsahem.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

ok1hga píše:
EKKAR píše:a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.
To sice platí, ale protože zároveň pro použití olovnatejch pájek vyžaduje technologický prostory s daleko složitějším stupněm filtrace a dekontaminace výstupního vzduchu z odsávání/větrání, aby se olovo nešířilo výparama do okolí, je výsledně používání olovnatýho pájení mnohokrát dražší než použití RoHS bezolovnatý srágory - na tu prostě tak drahý a tak náročně kontrolovaný opatření požadovaný nejsou. Ergo kladivo, automobilkám se vyplatí používat dlouhodobě nespolehlivou metodu pájení, protože ta spolehlivá jim prodražuje komponenty.A vzhledem k tomu, že jim jde především o to, aby se jejich produkty kupovaly, případně aby si zákazníci kupovali co nejvíc drahejch ND namísto aby byly jejich výrobky dlohodobě maximálně spolehlivý, i jim RoHS srágora naprosto vyhovuje. V tomhle případě ne cenou, ale tím, že má omezenou životnost a tím úspěšně vytváří další kurwítko, který nutí uživatele zbavovat se starších výrobků, který by v případě použití starších a spolehlivějších technologií dál sloužily k plný spokojenosti.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“