opel astra H vypadavaju budiky
Moderátor: Moderátoři
opel astra H vypadavaju budiky
Dobry večer,na opel astre H 1,6 vypadavaju budiky až uplne zhasnu.Prosim o schemu napajania budikov.Ak niekto ma,alebo niejaky link.Velmi pekne dakujem.
Na vymontování přístrojovýho štítu, odpojení konektorů, prostříkání kontaktů nějakým sprejem na čištění a konzervaci kovovejch kontaktních ploch a na propájení celý DPS budíků s přídavkem trošky olovnatýho "cínu" do každýho spoje žádný schéma nepotřebuješ - žádná jiná závada, než ŠTUDENT tam nebude. Jediný co musíš opravit, jsou nespolehlivý zastrkovací kontakty a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Hele u Opelu je to takový...no na pizděts.Ty budíky můžou klidně padat i proto, že máš nízký napětí.Alternátor dobíjí dobře?Změř napětí v palubní síti s max zatížením.Rozsviť dálkový, vyhřejvaný sklo, větrák naplno...a změř.Kontawkty na baterce, no prostě všechno co by zmohlo způsobit pokles napětí.Ty budíky jsou totiž háklivý na kolísání napětí.
Může to bejt i tim jak píše Ekkar.
Projdi taky všechny pojistky.Někdy se pojistka nepřepálí ale blbě vede, protože se jakoby časem rozklepe, praskne ta část co se má přepálit a neni to vidět.Stává se to málo ale stává.
Může to bejt i tim jak píše Ekkar.
Projdi taky všechny pojistky.Někdy se pojistka nepřepálí ale blbě vede, protože se jakoby časem rozklepe, praskne ta část co se má přepálit a neni to vidět.Stává se to málo ale stává.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Kontrolka chyby v diagnostice nesvítí? Zkus problém nadhodit na háčkovém fóru nebo se rovnou zkus zeptat uživatele Stan. který mi spolu s mirontem hodně pomohl. Má schemata.
Nezkoušej nic, vem páječku a VŠECKY pájený spoje znovu přetav s přikápnutím pájky obsahující olovo. Signály z CAN-busu stejně nasimulovat nedokážeš, nejjednodušší je připojení přímo k jinýmu autu. Pokud půjčený budíky závadu nevykazovaly, je skoro 100% jistota že to je přímo v tom poruchovým přístrojovým štítu a ne v autě a zase, s ohledem na zkušenosti z let minulejch, 99% takovejch závad způsobuje bezolovnatý pájení, který výrobci používat nemusejí, ale je pro ně lacinější, i když ne tak dlouhodobě stabilní a spolehlivý, jako pájení slitinama obsahujícíma olovo. Tady je dokonalej důkaz toho, jak přemejšlejí automobilky - o zákoše se zajímají maximálně 5 let od prodeje auta, pak už je pro ně nezajímavej - a protože RoHS sračka těch 5 let obvykle vydrží, vůbec je nestolicuje podobná opakující se závada a mizerná spolehlivost u aut starších 10 let a víc - oni za něj ručí jen po dobu pár roků záruky a po nich potopa ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.EKKAR píše:a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.
To sice platí, ale protože zároveň pro použití olovnatejch pájek vyžaduje technologický prostory s daleko složitějším stupněm filtrace a dekontaminace výstupního vzduchu z odsávání/větrání, aby se olovo nešířilo výparama do okolí, je výsledně používání olovnatýho pájení mnohokrát dražší než použití RoHS bezolovnatý srágory - na tu prostě tak drahý a tak náročně kontrolovaný opatření požadovaný nejsou. Ergo kladivo, automobilkám se vyplatí používat dlouhodobě nespolehlivou metodu pájení, protože ta spolehlivá jim prodražuje komponenty.A vzhledem k tomu, že jim jde především o to, aby se jejich produkty kupovaly, případně aby si zákazníci kupovali co nejvíc drahejch ND namísto aby byly jejich výrobky dlohodobě maximálně spolehlivý, i jim RoHS srágora naprosto vyhovuje. V tomhle případě ne cenou, ale tím, že má omezenou životnost a tím úspěšně vytváří další kurwítko, který nutí uživatele zbavovat se starších výrobků, který by v případě použití starších a spolehlivějších technologií dál sloužily k plný spokojenosti.ok1hga píše:myslím že směrnice RoHS má spoustu výjimek, z nichž řada platí i dnes.EKKAR píše:a polorozpadlý pájený spoje učuněný RoHS sračkou.
Stále se může používat olovnatá pájka pro servisování starších zařízení,
stále platí výjimka pro automotive, aerospace a implantovatelná lékařská zařízení,
tedy u všech zařízení, kde jde o spolehlivost.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!