Když ho teď vyhledávám na ruských stránkách, tak zjišťuji, že bylo několik verzí, příp. jejich inovací. Např. tady, tady, anebo ještě i tady.
Ten můj pražský strýc měl tu verzi ve "světlé dýze". Uvnitř jsem ani tu jeho, ani jinou "na vlastní bulvy" neviděl.
helios píše:Honza-kokúň
Trochu ťa poopravím. V TV Rekord boli súčiastky so železnými páskovými vývodmi a boli bodovo ZVÁRANÉ. Ako školák som sa snažil jeden rozobrať, a po spálení niekoľkých smyčiek na trafopájke, pričom ani jeden spoj nepovolil, som tie spoje proste štípačkami poodcvakával. Inak to nešlo. Ešte si spomínam, že na každom spoji bola vrstva takého tvrdého, fialového laku. Niekde ešte zopár tých zelených odporov s plochými vývodmi možno nájdem.
Ovšem jak ty, tak i později danhard - oba píšete o "svařovaných" spojích. Pomiňme polemiku jestli to bylo technikou bodování, anebo tvrdým pájením.danhard píše:Bylo to normálně vařené autogenem
Když se ovšem dívám na všechny snímky vnitřků toho klumpru (viz všechny odkazy výše), připadá mě to, že je to pájené klasicky - měkkou pájkou - třeba toto foto:
![Obrázek](http://www.rw6ase.narod.ru/00/twcb_/rekord_b11.jpg)
Jsou tam sice součástky s plochými vývody (ty zelené-uhlíkové rezistory, bílé-keramiky; skleněné diody, ...?), je tam ale taky hafo souč. s klasickými-drátovými vývody (červené-metalizované rezistory; kondy: svitky; keramiky-trubičkové, diskové; drátové propojky;...).
Připadají vám ty spoje jako "svařované"? Mě tedy ne. A jsou zakápnuty-zalakovány tím fialovým lakem taky.
Ten se ovšem taky používal i v našich výrobcích. Předpokládám (nikdy jsem nad tím moc nepřemýšlel - proč?), že to mělo tvořit určitou "plombu" toho spoje - tedy aby bylo poznat, že to místo někdo "napadl" pozdějším pájením.