Startovací vozík GUDE V421C
Moderátor: Moderátoři
Startovací vozík GUDE V421C
Zdravím páni.
Potreboval by som help. Objavil som v sklade štartovací vozík Gude V421C ale v dosť špatnom stave. Asi ho niekto pomačkal Destou. Chcem ho dať dokopy aj za cenu výroby nového šasi ale mám problém. Pri tej nehode sa odpojili kontakty od trafa k prepínačom nabíjania. Takže teraz neviem ako to k nim pripojiť.
Vypadá to tak že na primárnom vinutí je päť vývodov a sekundár má tri. Ten je ok, aspoň dúfam.
Neviem ale ako pripojiť 220 k tomu primáru kedže je tam 5 drôtov. Predpokladám že tou radou prepínačov sa zvyšuje výkon toho trafa.
Nemá niekto z Vás túto mašinku a vedel by mi pomôcť ako to zapojiť ? Please. Alebo to mám skúsiť pripojiť najprv skusmo cez nejaké malé trafo, napr. 12 V?
Potreboval by som help. Objavil som v sklade štartovací vozík Gude V421C ale v dosť špatnom stave. Asi ho niekto pomačkal Destou. Chcem ho dať dokopy aj za cenu výroby nového šasi ale mám problém. Pri tej nehode sa odpojili kontakty od trafa k prepínačom nabíjania. Takže teraz neviem ako to k nim pripojiť.
Vypadá to tak že na primárnom vinutí je päť vývodov a sekundár má tri. Ten je ok, aspoň dúfam.
Neviem ale ako pripojiť 220 k tomu primáru kedže je tam 5 drôtov. Predpokladám že tou radou prepínačov sa zvyšuje výkon toho trafa.
Nemá niekto z Vás túto mašinku a vedel by mi pomôcť ako to zapojiť ? Please. Alebo to mám skúsiť pripojiť najprv skusmo cez nejaké malé trafo, napr. 12 V?
Chlapi ďakujem. Mám to chápať tak, že čím chcem väčší výkon t.j. prepnúť do polohy štartovania tým viac závitov na primári alebo opačne, ako to je.
Ja vidím totiž zboku na tom vinutí, ktorý drôt ide z ktorej vrstvy závitov.
Posielam ešte fotky, možno to bude lepšie vidieť.
Trochu sa bojím ísť natvrdo s 220 na tie dráty.
Ja vidím totiž zboku na tom vinutí, ktorý drôt ide z ktorej vrstvy závitov.
Posielam ešte fotky, možno to bude lepšie vidieť.
Trochu sa bojím ísť natvrdo s 220 na tie dráty.
Dobrý deň, páni. Som asi elektrodement. Preto som sa pokúsil nakresliť schému ako je to zapojené. Prikladám aj pár fotiek z detailov.
Viete mi vysvetliť ako mám zapojiť tú žiarovku či žehličku. To má ísť na primár do série s tým trafom či ?
A mám to skúšať bez pripojenia nejakej záťaže na výstupe ?
Chýba mi tam ešte aj ten panelový ampérmeter a poistka na výstupe.
Podľa fotky z internetu by to malo byť 60A ampérmeter. Má mať ale aj bočník ? - našiel som to na nete ale s bočníkom (Čo to je, na čo to slúži ?)
Akú poistku dať na ten výstup ?
Nechápem ani to, že tých +12 V ide rovno z trafa, ale +24 V ide z toho selénu. Je to tak v poriadku ?
Viete mi vysvetliť ako mám zapojiť tú žiarovku či žehličku. To má ísť na primár do série s tým trafom či ?
A mám to skúšať bez pripojenia nejakej záťaže na výstupe ?
Chýba mi tam ešte aj ten panelový ampérmeter a poistka na výstupe.
Podľa fotky z internetu by to malo byť 60A ampérmeter. Má mať ale aj bočník ? - našiel som to na nete ale s bočníkom (Čo to je, na čo to slúži ?)
Akú poistku dať na ten výstup ?
Nechápem ani to, že tých +12 V ide rovno z trafa, ale +24 V ide z toho selénu. Je to tak v poriadku ?
Našiel som k tomu ešte tieto technické parametre :
Pripojenie: 230 V / 50 Hz
Nabíjacie / štartovacie napätie: 12 V / 24 V
Max. sieťový výkon: 8 kW
Efekt. nabíjací prúd: 60 A
Artim. nabíjací prúd: 40 A
Štartovací prúd: 0 V: 390 A, 1,5 V: 240 A
Min. istenie: 16 A
Menovitá kapacita: 20 - 800 Ah
Štart batérie: 35 - 50 Ah (bez prednabitia)/65 - 100 Ah (s prednabitím)
Poistka: 50 A
Počet poistiek: 10 ks
Rozmery (DxŠxV): 330 x 250 x 600 mm
Hmotnosť netto/brutto: 15,9 kg/17,2 kg
Pripojenie: 230 V / 50 Hz
Nabíjacie / štartovacie napätie: 12 V / 24 V
Max. sieťový výkon: 8 kW
Efekt. nabíjací prúd: 60 A
Artim. nabíjací prúd: 40 A
Štartovací prúd: 0 V: 390 A, 1,5 V: 240 A
Min. istenie: 16 A
Menovitá kapacita: 20 - 800 Ah
Štart batérie: 35 - 50 Ah (bez prednabitia)/65 - 100 Ah (s prednabitím)
Poistka: 50 A
Počet poistiek: 10 ks
Rozmery (DxŠxV): 330 x 250 x 600 mm
Hmotnosť netto/brutto: 15,9 kg/17,2 kg