Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?
Moderátor: Moderátoři
Pro mě je nepochopitelné, že se mé chytré auto odmítalo bavit se 4 roky starou AGM baterkou. Obdaroval jsem jí příbuzného, ten ji něčím nabil co měl po ruce a vrazil do traktoru, prý o ní ani neví. Živě si dovedu představit jaké péče se jí dostává... Odpojovat kabel od bočníku se mi od počátku jeví jako stupidita, ale když si někdo chce rozjebat systém nabíjení, jeho boj.dudo02 píše:... To je pre mňa nepochopiteľné...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Toto asi nebere hlava nikomu, jak to tak čtu pozpátku.dudo02 píše: Regler alternatora komunikuje cez LIN
Je tam riadiaca jednotka baterie
Je tam riadiaca jednotka palubnej siete
Auta jsou tím funkčně dojebaná a v několika ŘJ se líp schovávají jak kurvidla, tak sw sviňárny, co mají za úkol např. po těch 4 letech akumulátor ne pošetřit, ale cíleně skurvit, abyste si museli koupit nový.
S regulátorem PAL, vybraným z několika vrakáčových a na vypínací napětí 14,5V, žil ve Feldě I. původní akumulátor Varta 47Ah přes deset let, Bosch 55Ah je tam dosud...
Ale chápu, že pokud mají moderní auta alternátory 200A a některé systémy krom startéru běžně odebírají štosy kolem 50-80A, že může být životnost aku kratší.
Ale zase na druhé straně, se samostatným accu managementem a korektním sw pro uP bych očekával, že to nabíjení pohlídá daleko přesněji, než jakýkoliv analogový regler.
Že např. nedovolí ničit hlouběji vybitý akumulátor tím, že do něj po nastartování a vyšších otáčkách napere např. 20A, jako to krátkodobě běžně mohou udělat analogové reglery.
Když si vzpomenu, jak jsem měl stařičký Uno, tak jednou mi vyplivlo dobíjení a kontrolka se nerozsvítila. No a chcíplo, až když mělo na baterii 5V. A tohle chcípe při 10.2V (fajn, měl jsem to hrubě vybitý, ale myslím si, že dojezd je přednější jak životnost baterie, i když dneska volaj odtahovku už při ustřeleným zrcátku) .
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Chválite nabíjanie starších automobilov, nadávate na nové inteligentné nabíjanie. Keď sa vám ponúka možnosť ho deaktivovať odpojením jedného kábliku a vrátiť tak nabíjanie do stavu "predinteligentných áut", je to rozjebávanie systému, ktoré zaručene zničí akumulátor.
Ten manažment nabíjania tam nebol umiestnený kvôli tomu, aby ochraňoval batériu. Jeho prioritná činnosť je znižovať emisie rekuperačným nabíjaním, pretože sa počíta každý jeden ušetrený gram vychádzajúceho z výfuku. Batériu to naopak posiela skorej do večných lovíšť. Tie gramy emisií sa naháňajú úplne nezmyselnými vecami, ako je vyplnenie prednej masky kvôli aerodynamike na úkor chladenia, vyhodenie rezervného kolesa a jeho nahradením ľahučkým kompresorom so súpravou na opravu defektu atď atď. Inteligentné nabíjanie spolu so start/stop systémom je jedným z nich. Ničomu to nepomáha, naopak. Ale znížili emisie o jeden dva gramy. Tie normy sú už tak pritiahnuté, že bez takýchto opatrení by sa asi ťažko dosiahli.
K prvému príspevku - nemám odsledované, ako sa kontrolka nabíjania správa v B7 (CFFB sa do B6 nedávalo, áno B7 je v skutočnosti facelift B6, ale aj tak), ale myslím si, že popisovaná činnosť je tiež následkom poruchy nabíjania, ktorá funkčnosť kontrolky posúva niekde inde, ako by mala správne fungovať. Totiž stretol som sa s roztrhnutím remeňa na nabíjaní v garáži na dielni na škode superb dvojkovej generácie, čo je tá istá platforma PQ46 ako B6/B7 a poruchu nabíjania prístrojovka zahlásila ihneď, ako alternátor prestal nabíjať.
Ten manažment nabíjania tam nebol umiestnený kvôli tomu, aby ochraňoval batériu. Jeho prioritná činnosť je znižovať emisie rekuperačným nabíjaním, pretože sa počíta každý jeden ušetrený gram vychádzajúceho z výfuku. Batériu to naopak posiela skorej do večných lovíšť. Tie gramy emisií sa naháňajú úplne nezmyselnými vecami, ako je vyplnenie prednej masky kvôli aerodynamike na úkor chladenia, vyhodenie rezervného kolesa a jeho nahradením ľahučkým kompresorom so súpravou na opravu defektu atď atď. Inteligentné nabíjanie spolu so start/stop systémom je jedným z nich. Ničomu to nepomáha, naopak. Ale znížili emisie o jeden dva gramy. Tie normy sú už tak pritiahnuté, že bez takýchto opatrení by sa asi ťažko dosiahli.
K prvému príspevku - nemám odsledované, ako sa kontrolka nabíjania správa v B7 (CFFB sa do B6 nedávalo, áno B7 je v skutočnosti facelift B6, ale aj tak), ale myslím si, že popisovaná činnosť je tiež následkom poruchy nabíjania, ktorá funkčnosť kontrolky posúva niekde inde, ako by mala správne fungovať. Totiž stretol som sa s roztrhnutím remeňa na nabíjaní v garáži na dielni na škode superb dvojkovej generácie, čo je tá istá platforma PQ46 ako B6/B7 a poruchu nabíjania prístrojovka zahlásila ihneď, ako alternátor prestal nabíjať.
1) Bez ABS auto rozhodně není nebezpečný, naopak ABS prodlužuje na suchu a občas i na sněhu brzdnou dráhu.dudo02 píše:Problem je, ze auto sa pod 10,2V dostava do stavu, ked nie je bezpecne - nefunguje ABS a nakolko tam je elektromechanicky posilovac riadenia tak riadenie uplne zatuhne...Vsetko sa to stane v kratkej dobe...Co moze byt na dialnici pri rychlosti 180Km dost nebezpecne - no a ver potom takemuto autu
2) Auto bez posilovače brzd/řízení musí zůstat plně ovladatelný, provozuschopný a bezpečný.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Alternatory bez STARTSTOP systemu maju vystup DFM. Na svorke DFM je PWM signal ktory vyhodnocuje ECU a ktoreho sirka modulacie zodpoveda zatazeniu alternatora. Riadiaca jednotka pri nadmernej zatazi odpoji urcite okruhy v aute - napr.ja som zbadal ze mi vyplo klimu a nedala sa zapnut.
Viac o DFM - https://motoplat.nl/tech-info/connectio ... onnection/
Alternator so systemom STARTSTOP nema vystup DFM, ale komunikuje cez BUS(LIN). A informacia o poruche dobijania ide pravdepodovne po LIN. Pozriem sa skopom ci tam nejaka komunikacia prebieha - cez seriovu diagnostiku ziadnu poruchu v komunikacii jednotka nehlasi.
Len budem musiet pockat na uplynutie karanteny a skocit ku kamosovi na zdvihak. Povodne som to chcel dat do servisu, ale ich postup "Kupit novu bateriu, vymenit alternator " ma odradil. Nechce sa mi cvakat zbytocne peniaze za diagnosticky postup "pokus - omyl" .
Viac o DFM - https://motoplat.nl/tech-info/connectio ... onnection/
Alternator so systemom STARTSTOP nema vystup DFM, ale komunikuje cez BUS(LIN). A informacia o poruche dobijania ide pravdepodovne po LIN. Pozriem sa skopom ci tam nejaka komunikacia prebieha - cez seriovu diagnostiku ziadnu poruchu v komunikacii jednotka nehlasi.
Len budem musiet pockat na uplynutie karanteny a skocit ku kamosovi na zdvihak. Povodne som to chcel dat do servisu, ale ich postup "Kupit novu bateriu, vymenit alternator " ma odradil. Nechce sa mi cvakat zbytocne peniaze za diagnosticky postup "pokus - omyl" .
Вот техника большая.
Mně se jednou stalo, že jsem byl někde dál, dojel jsem v pohodě tam i zpátky, pak jsem jel ještě po městě něco nakoupit, zastavil jsem před qelbem a domů mne museli odtáhnout - odešla baterka, ani se nerozloučila. U aut co jsem s nimi jezdil dřív se baterka se mnou loučila postupně, jako že už jsou problémy, ale ještě se na ni dá jezdit. Ale to už rok předtím mne v servisu upozorňovali, že ta baterka přesluhuje (asi 8 let stará).
OT: Když jsem jezdil Š120, ta měla v ukazateli benzínu červenou LEDku, naučil jsem se, když ručička ukazovala na nulu, LEDKa nesvítila, akorát občas blikla, tak se ještě dalo jezdit. Když svítila a občas zhasla, tak se pořád ještě nic nedělo, když už trvale svítila, byl nejvyšší čas zastavit u nejbližší pumpy. Jednou jsem jel, ručička na nule, LEDka nesvítila a benzín došel - ta LEDka byla porouchaná.
Mně se jednou stalo, že jsem byl někde dál, dojel jsem v pohodě tam i zpátky, pak jsem jel ještě po městě něco nakoupit, zastavil jsem před qelbem a domů mne museli odtáhnout - odešla baterka, ani se nerozloučila. U aut co jsem s nimi jezdil dřív se baterka se mnou loučila postupně, jako že už jsou problémy, ale ještě se na ni dá jezdit. Ale to už rok předtím mne v servisu upozorňovali, že ta baterka přesluhuje (asi 8 let stará).
OT: Když jsem jezdil Š120, ta měla v ukazateli benzínu červenou LEDku, naučil jsem se, když ručička ukazovala na nulu, LEDKa nesvítila, akorát občas blikla, tak se ještě dalo jezdit. Když svítila a občas zhasla, tak se pořád ještě nic nedělo, když už trvale svítila, byl nejvyšší čas zastavit u nejbližší pumpy. Jednou jsem jel, ručička na nule, LEDka nesvítila a benzín došel - ta LEDka byla porouchaná.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
ja som rok jazdil aj v zime bez abs. Bez najmensich pronlemov. pripadne so sestrinym autom, kde jej obcas vypadaval posilovac. v oboch pripadoch tie auta boli ovladatelne bez najmensich problemov. posilovac bol akurat citit v meste a pri pomalej jazde fo zakruty, ale ten volant isiel normalne tocit jednou rukou.dudo02 píše:Problem je, ze auto sa pod 10,2V dostava do stavu, ked nie je bezpecne - nefunguje ABS a nakolko tam je elektromechanicky posilovac riadenia tak riadenie uplne zatuhne...Vsetko sa to stane v kratkej dobe...Co moze byt na dialnici pri rychlosti 180Km dost nebezpecne - no a ver potom takemuto autu
To len dnes su ludia tak rozmaznani, ze nedokazu pouzivat rozum pri soferovani a spoliehaju sa na to, ze elektronika zmeni pomaly aj fyzikalne zakony.
No vidis, a tak si sa bal