Zásuvka v kufru

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#16 Příspěvek od Eleman »

witt píše:To spíš u prvních ročníku před FL.
Ani u prvních ročníků, ani před FL, zapomeň na to, že tam je nějaká příprava. Už jsem to psal výše.
Budeš muset natahat dráty a věř, že je to neskutečnej vopruz.:bordel:
Stejně tak zapoměň na to že do pojistkový skříňky jen tak vsuneš pojistku. Na prázdnejch pozicích totiž chybí osazené kontakty na pojistky.
Takže jištění mimo a při protahování drátů dát bacha abys nevyhořel.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#17 Příspěvek od passion »

Aj schéma píše, že drôt tam nebude.
Konektor v ceste tiež nie je. Až na zásuvke.
Přílohy
zasuvka.jpg

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#18 Příspěvek od fredis »

Ve F1 nebyl navíc ani drátek :wink: . Kabelový svazky mě vyráběli na míru podle podle výbavy a kódů. Čekal jsem na to tenkrát cca 2 měsíce, psal se rok 2001 a nejdražší kabelové svazky stály cca 30 a 40 litříků... :roll: :lol: :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#19 Příspěvek od Eleman »

No a máš to konečně potvrzený.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Že v ročníku 2001 nebyl ani drátek navíc ještě neznamená, že v exportním kusu z ročníku 2006, notabene prodaným v roce 2007, není instalace udělaná jinak - protože jednak jedničková fábule prošla v roce 2003 faceliftem, druhak se ke konci výroby každý generace provádí přechodný období, ve kterým se na dobíhající typ používají stejný komponenty použitý v nový variantě. Bylo to tak už u šádyn, pokračovalo to u favořitě a feliny a není důvod si myslet, že to nepokračuje až do dneška. Navíc s přihlídnutím k faktu, že to konkrétní auto, na který se tazatel ptá, byl EXPORT - a do takovejch "várek" se naprosto běžně montujou jiný značkový komponenty nebo se provádí příprava na instalace věcí, o kterejch si tuzemskej trh může nechávat jen zdát. Dokonce se vyrábějí varianty, který se nikdy na tuzemskej trh nedostaly - zná například někdo z vás fábuli GT? S atmosférickým 85kW dvoulitrem pod kapotou? No vidiíte - a přitom výhradně do Řecka se jich vyrobilo několik tisíc kusů ... Takže bych se naopak obrátil na nějakej značkovej servis, aby mi podle VINka ve fabrickým systému zjistili, jakou konkrétní modifikaci to auto má - jim fabrika tu informaci poskytne, protože bez ní by nemohli udělat kvalitně opravu toho, v čem se eventuálně takový auto odlišuje od jinejch, běžnějších. Ale k tomu musejí mít právě ten VIN. Mám s tím osobní zkušenost, Drobek taky není zrovna etalon velkosériovosti ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#21 Příspěvek od witt »

fredis píše:Ve F1 nebyl navíc ani drátek :wink: . Kabelový svazky mě vyráběli na míru podle podle výbavy a kódů. Čekal jsem na to tenkrát cca 2 měsíce, psal se rok 2001 a nejdražší kabelové svazky stály cca 30 a 40 litříků... :roll: :lol: :lol:
To není pravda, já měl třeba kabeláž na mlhovky, což jsem zjistil až, když jsem natáhl novou. Pokud při výrobě nebyla po ruce "stejná výbava" vzala se jakákoliv vyšší. Byl to ale zcela náhodný krok, určitě to nebylo plošné. Jakákoliv příprava z výroby na cokoliv neexistovala.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

witt píše:
fredis píše:Ve F1 nebyl navíc ani drátek ...
To není pravda, já měl třeba kabeláž na mlhovky, což jsem zjistil až, když jsem natáhl novou. ... Jakákoliv příprava z výroby na cokoliv neexistovala.
Tak teď hlásáš blbosti zas ty - ty přípravy byly, jsou a budou, buď na objednávku, nebo jako součást výbavovýho stupně. Například byly auta "s přípravou na montáž autorádia + přední reproduktory", další verze byla "s přípravou pro montáž autorádia + přední reproduktory + reproduktory v zadních dveřích" - vždycky šlo o předem natahanou kabeláž a připravený montážní díry. Byly a jsou i přípravy třeba pro instalaci majáků (doprovodný vozidlo), přídavnejch světelnejch ramp (hotovostní auta pro hasiče a záchranáře), doplňkovejch baterií spolu s měničema na 230V (pojízdný dílny - servisní vozidla) a spousty dalších věcí, který se třeba do obyčejnýho osobáku nikdy nedostanou a jsou jen na individuální objednávku jedný ojedinělý verze auta, takže se jich za celou dobu výroby spáchá třeba jen několik desítek kusů. Ale jsou.

Dneska je těch příprav ještě víc variant, protože se například už z výroby počínaje náběhem Kokodáka odlišujou auta s přípravou pro montáž tažnýho a bez ní - na ty s přípravou se dá tažný namontovat buď už ve výrobě, nebo kdykoliv potom v autorizáku - na auto bez přípravy není možný "kouli" dodělat ani v budoucnosti. Je to důsledek honby za gramama CO₂ na kilometr, protože auto s přípravou dostane dodatečný nebo materiálově posílený díly = je celkově těžší, než to bez přípravy. Jedná se třeba o zvětšenej chladič, přídavnej druhej větrák na saharu, větší chladič oleje, přídavnej chladič oleje v automatický převodovce, výztuhy skeletu zadku umožňující zavěšení tažnýho, jiná ŘJ komfortu umožňující připojení zásuvky přívěsu včetně předpřipravený kabeláže a možnosti odpojovat zadní mlhovky a couvací senzory v případě připojení přívěsu - to všecko auta "bez přípravy" nemají a mít nebudou a ani to do nich nejde doplnit, protože hlavně u těch výztuh a částí kolem motoru jde o věci vevařovaný do skeletu nebo složitě montovaný do motorovýho prostoru. Ve spojení s různou individuální volbou v konfiguraci je nekonečně variant, i když se fabrika snaží jejich počet srazit třeba tím, že nějaká fičura jde objednat až od určitý úrovně vejbavy, nebo jen ve formě "paketu" spolu s dalšíma 5 pitomostma - a je na zákošovi, jestli je vezme všecky, nebo žádnou - jednotlivě jen za hooodně mastnej příplatek, kolikrát vyšší než jen jedna samostatná fičura - anebo taky vůbec ne.
Zkus si konfigurátor a neboj se zabrousit do vysoce komfortních prvků vejbav, uvidíš, co ti to dovolí a co ti to naopak vyhodí jako nemožný objednat. Je to na straaaaašně dlouho, protože některý věci se ti v nabídce objeví jen u některejch opravdu spešl verzí, na který by tě jako normálního smrtelníka vůbec nenapadlo se dívat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#23 Příspěvek od witt »

Jasně, to je ale příprava, kterou si buď objednáš (zaplatíš), nebo je nějakým způsobem deklarována - není tam tedy "navíc".

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

Jenže ty o nějaký tý přípravě jako kupec reexportky = z druhý ruky zpoza kopečků vůbec nemusíš nic vědět - některá se dá třeba dohledat pomocí dekodéru výbavovýho štítku, ale ty se o ní jinak ani nemáš jak dovědět. A některý přípravy prostě nejsou uváděný nikde, jen jsou součástí nějakýho výbavovýho stupně a když si kupec v konfigurátoru odmítne nějakou doplňkovou funkci objednat, tak prostě příprava už tam zůstane, jen se nezapojí koncovej prvek. A jak už jsem napsal, těch "skrytejch" příprav teď je a bude víc a víc, protože fabriky přišly na to, že pro ně je levnější vyrábět auto se všema fičurama, který jsou dostupný - ale blokovat je elektronicky a individuálně každou jednotlivou funkci ZA POPLATEK aktivovat - třeba i dálkově, nejen v servisu pomocí diagnostiky. Takže nikde nelze vyloučit, že zrovna to jedno auto dnes už 13 roků starý nemá v sobě něco, co bylo v plánu použít, ale co se ve finále nerealizovalo. Jediná cesta jak to zjistit, je Etka nebo Erwin = tovární systém identifikace aut podle VIN.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Krakis
Příspěvky: 226
Registrován: 12 lis 2013, 01:00
Bydliště: ...ten od Bílé Hory

#25 Příspěvek od Krakis »

Tak jsem sundal tapecírunk a kromě pásů,konektorů na repráky a osvětlení
jsen našel jen anténu.Tak jsem koupil prodlužku k zapalovači a schoval jí pod sedačky a koberečky.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#26 Příspěvek od Eleman »

Záhada vyřešena :lol: :lol: :lol:
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“