witt píše:fredis píše:Ve F1 nebyl navíc ani drátek ...
To není pravda, já měl třeba kabeláž na mlhovky, což jsem zjistil až, když jsem natáhl novou. ... Jakákoliv příprava z výroby na cokoliv neexistovala.
Tak teď hlásáš blbosti zas ty - ty přípravy byly, jsou a budou, buď na objednávku, nebo jako součást výbavovýho stupně. Například byly auta "s přípravou na montáž autorádia + přední reproduktory", další verze byla "s přípravou pro montáž autorádia + přední reproduktory + reproduktory v zadních dveřích" - vždycky šlo o předem natahanou kabeláž a připravený montážní díry. Byly a jsou i přípravy třeba pro instalaci majáků (doprovodný vozidlo), přídavnejch světelnejch ramp (hotovostní auta pro hasiče a záchranáře), doplňkovejch baterií spolu s měničema na 230V (pojízdný dílny - servisní vozidla) a spousty dalších věcí, který se třeba do obyčejnýho osobáku nikdy nedostanou a jsou jen na individuální objednávku jedný ojedinělý verze auta, takže se jich za celou dobu výroby spáchá třeba jen několik desítek kusů. Ale jsou.
Dneska je těch příprav ještě víc variant, protože se například už z výroby počínaje náběhem Kokodáka odlišujou auta s přípravou pro montáž tažnýho a bez ní - na ty s přípravou se dá tažný namontovat buď už ve výrobě, nebo kdykoliv potom v autorizáku - na auto bez přípravy není možný "kouli" dodělat ani v budoucnosti. Je to důsledek honby za gramama CO₂ na kilometr, protože auto s přípravou dostane dodatečný nebo materiálově posílený díly = je celkově těžší, než to bez přípravy. Jedná se třeba o zvětšenej chladič, přídavnej druhej větrák na saharu, větší chladič oleje, přídavnej chladič oleje v automatický převodovce, výztuhy skeletu zadku umožňující zavěšení tažnýho, jiná ŘJ komfortu umožňující připojení zásuvky přívěsu včetně předpřipravený kabeláže a možnosti odpojovat zadní mlhovky a couvací senzory v případě připojení přívěsu - to všecko auta "bez přípravy" nemají a mít nebudou a ani to do nich nejde doplnit, protože hlavně u těch výztuh a částí kolem motoru jde o věci vevařovaný do skeletu nebo složitě montovaný do motorovýho prostoru. Ve spojení s různou individuální volbou v konfiguraci je nekonečně variant, i když se fabrika snaží jejich počet srazit třeba tím, že nějaká fičura jde objednat až od určitý úrovně vejbavy, nebo jen ve formě "paketu" spolu s dalšíma 5 pitomostma - a je na zákošovi, jestli je vezme všecky, nebo žádnou - jednotlivě jen za hooodně mastnej příplatek, kolikrát vyšší než jen jedna samostatná fičura - anebo taky vůbec ne.
Zkus si konfigurátor a neboj se zabrousit do vysoce komfortních prvků vejbav, uvidíš, co ti to dovolí a co ti to naopak vyhodí jako nemožný objednat. Je to na straaaaašně dlouho, protože některý věci se ti v nabídce objeví jen u některejch opravdu spešl verzí, na který by tě jako normálního smrtelníka vůbec nenapadlo se dívat ...