Lepidlo na kov

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sollers
Příspěvky: 31
Registrován: 25 led 2012, 01:00
Bydliště: VK

Lepidlo na kov

#1 Příspěvek od sollers »

Zdravím, pri čistení v ultrazvuku mi z karburátora vypadol taký malý pliešok. Čím by som ho mohol zalepiť naspäť aby to držalo a odolalo benzínu? Rozmýšľal som o gélovom sekundovom lepidle, alebo poraďte niečo lepšie.
Přílohy
karb..jpg

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Ta věc se jmenuje Welch plug a je normálně upevněna zaklepnutím bez dalšího lepení. Kyanoakrylát je benzínu odolný, ale je křehký. Epoxid je taktéž odolný benzínu a je pružnější, použil bych asi raději ten. Možná osadit zátku na místo, lehce zaklepnout a potom zakápnout lepidlem shora a přebytek setřít špejlí. Každopádně se nesmí lepidlo dostat pod zátku. Před montáží vše samozřejmě pořádně odmastit. Nebo koupit opravnou sadu a zaklepnout zátku novou, pokud tedy bude pasovat: https://www.ebay.com/itm/Simple-Carbure ... SwVStexd1d
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#3 Příspěvek od Ondra2 »

Epoxid sice teoreticky odolný benzínu je, ale všechny co jsem zkoušel nakonec v benzínu změkly a nabobtnaly. Bez rozdílu značek či ceny. I v jejich katalogových listech je že odolné jsou, ale v řádu stovek hodin za pokojové teploty.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Zaky »

Tak on asi výrobce ví, proč to zaklepává a nelepí. Ono totiž dlouhodobě spolehlivé lepení čehokoli trvale ponořeného v benzínu není zrovna legrace.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od workhard »

Vrátil bych to zpátky a trochu poťukal okolo, ať to tam drží.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#6 Příspěvek od yakl »

Deravú benzínovú nádrž zvykli opraviť epoxidovým tmelom, ktorý sa používa na karosárske práce. Fungovalo to vynikajúco.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#7 Příspěvek od sinclair »

No vidíš, můj bratranec Jawista-sběratel to zkusil na nádrži jedné z hodně starých motorek /tuším 350OHV to byla/ a bylo to špatně.
Po pár měsících mu to začalo sáknout pod lak a stejně se to projevilo u několika jeho přátel, co postupovali stejně. IMHO je benzín, snad ještě s výjimkou acetonu, toluenu a podobných dobrot, asi to nejagresivnější prostředí. Průtokem benzínu tvrdly a tvrdnou i ty průhledný hadičky, co jsou na něj přímo určený.
Jak radí kluci - pokud to vyklepal ven ultrazvuk, no tak reverzně zaklepat zpátky. Benzín je fakt sviňa.
Na HQ WR250 už mám asi třetí koleno od karbecu k filtru. Ono to někdy, hodně horké a při prudkém ubrání plynu, párkrát přes nedovřené klapky flusne jakoby zpátky do sání. Koleno bývá pak zevnitř jako naleptané. Přitom je to nějaký pružný plast, není to guma.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“