Spojka unášača B115/116
Moderátor: Moderátoři
Spojka unášača B115/116
Nazdar páni,
ak by niekto vedel poradiť s B115.
Oprášil som starú mašinku a po základnej údržbe šlape celkom dobre.
Problém nastal, že pri prehrávaní bol chod mechaniky čoraz hlučnejší. Tak som rozhodil pravý unášač. Kladka, ktorá zvnútra poháňa unášač už mala úplne vymletý materiál po obvode. Vyčistil som to a nahradil ho pryžovým okrúhlym tesnením na vodovody. Perfektne to šlapalo, ale po cca 30 minútach začal unášač mierne trhať a stále vypína prehrávanie.
Je tu niekto, kto sa vyzná? Ťah unášača sa nastavuje spojkou, alebo som tam dal nevhodný materiál (pryž)? Zrejme je potrebné, aby sa ten ťah menil pri zmene priemeru navinutej pásky.
Prosím o radu.
Dajú sa niekde zohnať náhradné remienky, kladky a pod.?
b
ak by niekto vedel poradiť s B115.
Oprášil som starú mašinku a po základnej údržbe šlape celkom dobre.
Problém nastal, že pri prehrávaní bol chod mechaniky čoraz hlučnejší. Tak som rozhodil pravý unášač. Kladka, ktorá zvnútra poháňa unášač už mala úplne vymletý materiál po obvode. Vyčistil som to a nahradil ho pryžovým okrúhlym tesnením na vodovody. Perfektne to šlapalo, ale po cca 30 minútach začal unášač mierne trhať a stále vypína prehrávanie.
Je tu niekto, kto sa vyzná? Ťah unášača sa nastavuje spojkou, alebo som tam dal nevhodný materiál (pryž)? Zrejme je potrebné, aby sa ten ťah menil pri zmene priemeru navinutej pásky.
Prosím o radu.
Dajú sa niekde zohnať náhradné remienky, kladky a pod.?
b
Nějaké řemínky má e-shop Compo v Praze. Možná má i sady pro magnetofony podle typu, ale to se raději optej. Já jsem před nedávnem potřeboval řemínek od motoru na setrvačník pro B116 a měli originál.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Takhle se to chová, pokud nastavíš moc velký přítlak spojky na unašeč ve snaze zmenšit prokluzování gumového obložení spojky. Rozumné zmenšení tahu po zahřátí vnitřku magnetofonu je normální a já to nastavuju tak, aby spojka dostatčně zahrátého magf. ještě spolehlivě táhla. Problémy může způsobovat i to, že se talíř spojky opotřebová nerovnoměrně. Nebo ještě zkusit vyměnit její filc. Zkrátka ta spojka je naprosto pitomé konstrukce....
Většinou je zamaštěný, nebo příliš oleštěný ten filc v mezispojce.
Částečně pomůže jej vyměnit za mírně řidší typ filcu, současně hodně ubrat na tahu mezispojky. Mám tu zkušenost, že už z výroby a na úplně nových CM130+CM160, byly ty mezispojky nastavený na nesmyslně vysoký tah.
Pak to brzy sjelo, nebo ožvýkalo to gumové obložení, pokud vnitřní obvod unašeče nebyl úplně perfektně hladký, nebo se tam dostala mastnota od něčeho přemazaného.
Taky to gumové obložení na vrcholu mezispojky nejde nahradit ledasčím - je tady o tom někde celý velký vlákno, čím to lze velmi dobře nahradit - zkus pohledat napřed tady. Myslím, že na žádném jiném webu nenajdeš tolik informací pokupě, jako právě tady.
Správně má prokluzovat pouze ta vlastní mezispojka na tom filcu. Rozhodně nesmí prokluzovat hnací řemínek a už vůbec ne to její gumové obložení, po vnitřní straně unašeče.
Je to taky o dobře nastaveném přítlaku celé té páky s mezispojkou k unašeči. Stačí unavený péro, nebo strčený v blbé dírce a už je to celý špatně. Někdy se nějakým přihnutím odstraní jen následek, ale ne příčina a pak se to vleče.
V servisních manuálech je to nastavení ale poměrně dobře popisovaný, tam stačí jenom pozorně číst, je tam vše.
Celá ta mechanika ala B7 /jakože B11x a CM/ prostě potřebuje mít perfektní seřízení a pak šlape perfektně i v mezních objemech pásku na 18cm cívkách.
Částečně pomůže jej vyměnit za mírně řidší typ filcu, současně hodně ubrat na tahu mezispojky. Mám tu zkušenost, že už z výroby a na úplně nových CM130+CM160, byly ty mezispojky nastavený na nesmyslně vysoký tah.
Pak to brzy sjelo, nebo ožvýkalo to gumové obložení, pokud vnitřní obvod unašeče nebyl úplně perfektně hladký, nebo se tam dostala mastnota od něčeho přemazaného.
Taky to gumové obložení na vrcholu mezispojky nejde nahradit ledasčím - je tady o tom někde celý velký vlákno, čím to lze velmi dobře nahradit - zkus pohledat napřed tady. Myslím, že na žádném jiném webu nenajdeš tolik informací pokupě, jako právě tady.
Správně má prokluzovat pouze ta vlastní mezispojka na tom filcu. Rozhodně nesmí prokluzovat hnací řemínek a už vůbec ne to její gumové obložení, po vnitřní straně unašeče.
Je to taky o dobře nastaveném přítlaku celé té páky s mezispojkou k unašeči. Stačí unavený péro, nebo strčený v blbé dírce a už je to celý špatně. Někdy se nějakým přihnutím odstraní jen následek, ale ne příčina a pak se to vleče.
V servisních manuálech je to nastavení ale poměrně dobře popisovaný, tam stačí jenom pozorně číst, je tam vše.
Celá ta mechanika ala B7 /jakože B11x a CM/ prostě potřebuje mít perfektní seřízení a pak šlape perfektně i v mezních objemech pásku na 18cm cívkách.
Na mojí B sedmistovce mi to prokluzovalo na té přitlačné gumě tak jsem zvýšil přítah pružiny a filc namazal olejem a bylo to. A pamatuju si, že zespodu se přítlak na filc dal hrubě nastavit pootočením plochého péra.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
To gumové obložení bývá u většiny kusů úplně ztvrdlé, takže náhrada těsněním je nutná. S novým obložením pak není nutná příliš velká přítlačná síla k unášeči. Měl jsem opačný problém- s plochým perem na nejnižším stupni byl moment pořád příliš velký, takže jsem pero musel mírně odehnout. Tímto děkuji Hillovi za radu.
Padl zde návrh na výměnu filce, avšak ten není u většiny kusů možný, protože kromě úplně prvního provedení není spojka rozebíratelná, jelikož na hřídeli je pevně nalisován jisticí kroužek místo původní ségrovky.
Padl zde návrh na výměnu filce, avšak ten není u většiny kusů možný, protože kromě úplně prvního provedení není spojka rozebíratelná, jelikož na hřídeli je pevně nalisován jisticí kroužek místo původní ségrovky.
zatiaľ dík všetkým, skúsim sa s tým pohrať. Nie je niekde link na servisný manuál?
A číta to aj nejaký macher na slaboprúd?
Keď napojím B115 priamo na dobré 3pasmové reprá nie su tam skoro basy. Výšky sú OK, hrá to čisto, ale bez basov. Priamo do tých istých bední cez dioďák resp. monitor cez zosík (tuner 814A) je to podstatne lepšie.
V čom to môže byť? Dá sa to nejako nastaviť?
A číta to aj nejaký macher na slaboprúd?
Keď napojím B115 priamo na dobré 3pasmové reprá nie su tam skoro basy. Výšky sú OK, hrá to čisto, ale bez basov. Priamo do tých istých bední cez dioďák resp. monitor cez zosík (tuner 814A) je to podstatne lepšie.
V čom to môže byť? Dá sa to nejako nastaviť?
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
No vždyť on si stěžuje jen na absenci hloubek, výšky jsou OK. Krom toho, já vidím u 814A i korekci na výškách...
http://www.radiojournal.cz/schemata/navody/ts814nav.pdf
http://www.radiojournal.cz/schemata/navody/ts814nav.pdf