BMW X5 ventilátor sahary neventiluje...

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

BMW X5 ventilátor sahary neventiluje...

#1 Příspěvek od Jodr »

Neví někdo jak je udělán a ovládán motor ventilátoru? Kotva nemá komutátor, ale magnety. Do statoru vedou dava silné a jeden slabší drát. Pouzdro statoru není rozebírací, jedině nenávratně "rozčtvrtit".
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#2 Příspěvek od PixelOrgy »


Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od GeorgeB »

Ty schémata jsou jen pro ventilátor v E-boxu(box s pojistkama a řídícíma jednotkama). To se saharou nemá nic společné.
Chce to víc informací o autě. Jen X5-tek jsou asi 4 generace.
Obecně však vzato jsou tahle akční členy řízeny buď přes signálovou PWM (silové napájení a pak slabý kablík je řídící) a nebo LIN datovou sběrnicí.
Dost může napovědět i diagnostika. Všechny tyhle členy jsou hlídaný a jakákoli nekomunikace/nefunkčnost je detekována.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#4 Příspěvek od PCmaniac99 »

Pokud k sahaře vedou 2 silné dráty a jeden slabý pak to bude na 99% tak jak píše GeorgeB.

Na 2 silných bude stálých plus 12V a na slabéém bude lin nebo pwm z ŘJ motoru. Zkontroluj silový přívod jestli je na něm napětí, pokud ano tak diagnostikou zkusit spustit ventilátory v akčních členech. U vw koncernu není vyjímkou že odejde řídící modul ventilátoru který je součástí celé sahary a pak se musí celé sahary koupit nové.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#5 Příspěvek od Jodr »

Díky za reakce. Sahara přestala ventilovat, auto dali k venkovskému, údajně osvědčenému opraváři. Objednal saharu noname za třináct, namontoval a po dvou dnech se závada opakovala. Teď jsou dohady s mechošem, ohledně reklamace. Majitel X5 vydal dalších 18 za origo díl a já byl požádán o "hraběcí radu". Dráty končí ve statoru a je mi jasné, že uvnitř bude onen problém. Při testech akčních členů na silových drátech je napětí a na ovládacím drátu jsou podle skopu impulsy. Nedestruktivní cesta nebo přístup do statoru nevidět, proto smolík...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

OT inu k opici patří banány . Nefunkční věc rozebírám bez obav .

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#7 Příspěvek od Jodr »

BOBOBO píše:....Nefunkční věc rozebírám bez obav .
No. Majitel předpokládal, že mu to opravím a ne že mu to rozložím na prvočinitele... a v jeho případě se raději vzdám poznání co je uvnitř. :lol:
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od masar »

Jodr píše:... a v jeho případě se raději vzdám poznání co je uvnitř. :lol:
Tak mu to vrať a řekni mu, že "je to polámaný..." :wink:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“