BMW X5 ventilátor sahary neventiluje...
Moderátor: Moderátoři
BMW X5 ventilátor sahary neventiluje...
Neví někdo jak je udělán a ovládán motor ventilátoru? Kotva nemá komutátor, ale magnety. Do statoru vedou dava silné a jeden slabší drát. Pouzdro statoru není rozebírací, jedině nenávratně "rozčtvrtit".
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Nepises jaka X5, ale neco je tu: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53- ... onics-box/
Ty schémata jsou jen pro ventilátor v E-boxu(box s pojistkama a řídícíma jednotkama). To se saharou nemá nic společné.
Chce to víc informací o autě. Jen X5-tek jsou asi 4 generace.
Obecně však vzato jsou tahle akční členy řízeny buď přes signálovou PWM (silové napájení a pak slabý kablík je řídící) a nebo LIN datovou sběrnicí.
Dost může napovědět i diagnostika. Všechny tyhle členy jsou hlídaný a jakákoli nekomunikace/nefunkčnost je detekována.
Chce to víc informací o autě. Jen X5-tek jsou asi 4 generace.
Obecně však vzato jsou tahle akční členy řízeny buď přes signálovou PWM (silové napájení a pak slabý kablík je řídící) a nebo LIN datovou sběrnicí.
Dost může napovědět i diagnostika. Všechny tyhle členy jsou hlídaný a jakákoli nekomunikace/nefunkčnost je detekována.
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Pokud k sahaře vedou 2 silné dráty a jeden slabý pak to bude na 99% tak jak píše GeorgeB.
Na 2 silných bude stálých plus 12V a na slabéém bude lin nebo pwm z ŘJ motoru. Zkontroluj silový přívod jestli je na něm napětí, pokud ano tak diagnostikou zkusit spustit ventilátory v akčních členech. U vw koncernu není vyjímkou že odejde řídící modul ventilátoru který je součástí celé sahary a pak se musí celé sahary koupit nové.
Na 2 silných bude stálých plus 12V a na slabéém bude lin nebo pwm z ŘJ motoru. Zkontroluj silový přívod jestli je na něm napětí, pokud ano tak diagnostikou zkusit spustit ventilátory v akčních členech. U vw koncernu není vyjímkou že odejde řídící modul ventilátoru který je součástí celé sahary a pak se musí celé sahary koupit nové.
Díky za reakce. Sahara přestala ventilovat, auto dali k venkovskému, údajně osvědčenému opraváři. Objednal saharu noname za třináct, namontoval a po dvou dnech se závada opakovala. Teď jsou dohady s mechošem, ohledně reklamace. Majitel X5 vydal dalších 18 za origo díl a já byl požádán o "hraběcí radu". Dráty končí ve statoru a je mi jasné, že uvnitř bude onen problém. Při testech akčních členů na silových drátech je napětí a na ovládacím drátu jsou podle skopu impulsy. Nedestruktivní cesta nebo přístup do statoru nevidět, proto smolík...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....