Převinutí trafa nabíječky na 12V AKU
Moderátor: Moderátoři
Převinutí trafa nabíječky na 12V AKU
Zdravím zdejší osazenstvo!
Kamarád mě požádal, jestli bych se nezeptal na nějakého bastlíře, který zvládne přemotat trafo (ideálně ze severní Moravy).
Jedná se o trafo z nabíječky pro 12V akumulátory, kde se proud nastavoval přepínáním odboček na vinutí (momentálně si nejsem jist, jestli na primárním nebo sekundárním).
Což mě vede ještě k jedné otázce a to, jestli tu není někdo, kdo o těchto nabíječkách má bližší info např. schéma, parametry trafa, apod. a mohl se podělit.
Díky
Kamarád mě požádal, jestli bych se nezeptal na nějakého bastlíře, který zvládne přemotat trafo (ideálně ze severní Moravy).
Jedná se o trafo z nabíječky pro 12V akumulátory, kde se proud nastavoval přepínáním odboček na vinutí (momentálně si nejsem jist, jestli na primárním nebo sekundárním).
Což mě vede ještě k jedné otázce a to, jestli tu není někdo, kdo o těchto nabíječkách má bližší info např. schéma, parametry trafa, apod. a mohl se podělit.
Díky
Fakt je, že přemotání je v podstatě individuální výroba novýho trafa - a to se jako kusovka hrubě neoplatí. Převíjet trafo se vyplatí jen v případě, kdy není dostupná jiná alternativa - třeba volně prodejný sériově vyráběný trafo s obdobným výkonem, který má to poškozený/spálený. Kdybys bydlel blíž, řeknu ti "přijeď si, dám ti vybrat" - těch traf vhodnejch pro 12V nabiják různýho výkonu mám samozřejmě k dispozici víc, od 20W prcka vhodnýho leda tak na malý akučko do nouzovýho osvětlení až po trafo z ruskýho Elektronu C222, který má samo o sobě asi 6 kilo a umí dát do baterky trvale 20A aniž by se i jen náznakem zapotilo ... Ale vhodný trafo jde i běžně koupit, hlavně nesmíš kupovat trafo se sekundárem dávajícím skutečně jen 12V (třeba původně určený k halogenům) - to bys žádnou baterku moc nenabil. Základem nabijáku musí bejt trafo se sekundárním napětím v rozmezí 16-18V, aby bylo "co regulovat" - protože za akučko nabitý aspoň na základní úroveň se považuje dosažení napětí 14,5V s připojeným nabíječem ... Ale o tom se tady napsaly stránky a stránky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Chtěl jsem pomoci, ale moje křišťálová koule si zrovna vybírá dovolenou. Tak by nebylo od věci, kdyby ti kamarád prozradil (nebo aspoň naznačil) typ nabíječky, poslal pár fotek, sdělil, proč to trafo chce převíjet a pokud je to po nějakém zkratu i fotky vnitřností, jak moc je to zuhelnatělé.Banda píše:....Což mě vede ještě k jedné otázce a to, jestli tu není někdo, kdo o těchto nabíječkách má bližší info např. schéma, parametry trafa, apod. a mohl se podělit....
Když to není nějaká speciální nabíječka, tak se kloním k názoru dopřát jí věčné spočinutí v nedalekém SD a koupit novou. Nebo lépe dát si elektroinstalaci v autě do takového stavu, aby nabíječka nebyla potřeba.
![Drink :drink:](./images/smilies/icon_drink.gif)
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
S první myšlenkou lze souhlasit, s druhou ani náhodou v době, kdy na základě diktátu €urochujskejch €koteroristů každá automobilka do novejch kchárů integruje takový kurwítka, jako STOP-START a "ichtylygentňý dobýjeňý" spočívající v doslova likvidačních postupech řízení energetický bilance palubní sítě vozidla. Zatím takovejch aut ještě není příliš velká část, ale až bude po ulicích a sídlištích bez možnosti napojit přes noc na nabiják nadpoloviční většina takovejch, který nechají řidiče auto odstavit po ujetí 150km trasy a vypnout motor s baterkou vydudanou na napětí pod 12V, takže už po dvou-třech dnech odstavení respektive po trochu mrazivější noci většina odjetí chtivejch šoférů svýho plechovýho mazlíka vůbec nenastartuje, to se potom ty hajzlové v Bruseli mají na co těšit ...Yarda1 píše:...Když to není nějaká speciální nabíječka, tak se kloním k názoru dopřát jí věčné spočinutí v nedalekém SD a koupit novou. Nebo lépe dát si elektroinstalaci v autě do takového stavu, aby nabíječka nebyla potřeba.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Taky vlastním tuto nabíječku, byla kdysi dělaná samo-domo okolo roku 1975, ale ty transformátory se asi někde kupovaly.Možná by toto mohl doložit nějaký pamětník ? Odbočky jsou dělané na primáru, na sekundáru se myslím dá přepnout z 12v na 6V. Tato mi ale také před léty odešla. Přes jednoho kamárada jsem sehnal vzhledově jinou nabíječku, ale s identickým trafem. No a nyní jsem zjistil, že je opět přerušené primární vinutí. Na tuto nabíječku nedám dopustit, fungovala vždy nejlépe oproti těm dnešním levným elektronickým. Dá se s ní nabíjet i více vybitý akumulátor, který elektronika moderní nabíječky nezačne ani nabíjet nebo ho vyhodnotí jako vadný. Rád bych uvítal nějakou další informaci o těchto transformátorech.
Pivo lahvový....a půl je hotový.