Prosím o identifikaci relé
Moderátor: Moderátoři
Prosím o identifikaci relé
Zdravím,
nevěděl by prosím někdo, jaké má označení relé na obrázku?
Cívka by měla být na 12V a přes kontakty, aby bylo minimálně 20A a klidně i více to už je jedno. Nemůžu nikde žádné takové najít.
nevěděl by prosím někdo, jaké má označení relé na obrázku?
Cívka by měla být na 12V a přes kontakty, aby bylo minimálně 20A a klidně i více to už je jedno. Nemůžu nikde žádné takové najít.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
My jsme používali https://www.distrelec.cz/cs/vykonove-re ... p/30029025
Jinak lze i přes "relé 25A 12V 2CO"
Jinak lze i přes "relé 25A 12V 2CO"
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
to cm1-R-12V je stejne jako mám doma viz obrázek, ale se 2 kontakty nebo tak jak je to na tom schema jsem ho nenašel, to vykonove rele rm8-2co-25a v odkaze vypada dobre to by bylo asi ono, ale kazi to ta cena...
Podle vyhledavani mi to vzdy ukazuje rele, ktera maji dole 4 nebo 5 kontaktu 2pro civku a 2 nebo 3prepinaci coz je nepouzitelne, kdyz tam podle schema museji byt celkem 4kontakty na propojeni.
Napeti pres to bude 10 az 50V max. a 5 az 20A
Podle vyhledavani mi to vzdy ukazuje rele, ktera maji dole 4 nebo 5 kontaktu 2pro civku a 2 nebo 3prepinaci coz je nepouzitelne, kdyz tam podle schema museji byt celkem 4kontakty na propojeni.
Napeti pres to bude 10 az 50V max. a 5 az 20A
To tvoje relé má ale pouze jeden přepínací kontakt, na rozdíl od varianty s dvojitým spínacím kontaktem.
Problém vidím v tom, že to tvoje schema je neúplné. Vzhledem k tomu, čím se zabýváš tady, bych si tipnul, že ty dva vývody v nesepnutém stavu, směřující vpravo:
nejsou nikam zapojené. Je to tak?
Pokud tomu tak je, pak stačí konfigurace dvojitého spínacího kontaktu, na jedné straně propojeného (konfigurace "U"), kterými automobilová relé disponují.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
edit: Teď jsem to popletl. Ty vývody vpravo jsou pro tu přídavnou baterku 40V, viď? V tom případě je nutné, aby relé mělo dva přepínací kontakty.
Problém vidím v tom, že to tvoje schema je neúplné. Vzhledem k tomu, čím se zabýváš tady, bych si tipnul, že ty dva vývody v nesepnutém stavu, směřující vpravo:
![Obrázek](http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums/files/thumbs/t_rele_677.jpg)
Pokud tomu tak je, pak stačí konfigurace dvojitého spínacího kontaktu, na jedné straně propojeného (konfigurace "U"), kterými automobilová relé disponují.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
edit: Teď jsem to popletl. Ty vývody vpravo jsou pro tu přídavnou baterku 40V, viď? V tom případě je nutné, aby relé mělo dva přepínací kontakty.
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
všechny vývody jsou na tom relé zapojené v podstatě potřebuju díky 2ks těchto relé mít u baterií v nesepnutém stavu paralelní zapojení a v sepnutém stavu sériové zapojení něco jako na nákresu.
Nejlepší by bylo, kdyby tam bylo jedno relé s jednou cívkou a fungovalo jako ty dvě, ale takové hádám neexistuje, tak alespoň to řešit 2relé.
Nejlepší by bylo, kdyby tam bylo jedno relé s jednou cívkou a fungovalo jako ty dvě, ale takové hádám neexistuje, tak alespoň to řešit 2relé.
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Ahoj,
tímto schematem, jak jak upozorňují kluci nahoře, jsi měl začít. Z letmého pohledu jde o řazení baterií paralelně a do série. (rychlost DC motoru????)Protože ti to patrně odešlo je jasné, že někdo špatně dimenzoval.(možná záměr) Protože je přítomno napětí 36V, tak je to schopné snadno tahat oblouk a relé je opálené co by dup. Jestli to chceš opravit aby to chodilo spolehlivě, doporučuji. 4ks autorelat 60A( baterie dá při rozběhu pěkné proudy) a přes všechny kontakty C 0.47M/400V. Každá baterie svojí pojistku. Vejdeš se tak do 600Kč. Možná tady kluci vymyslí lepší způsob zhášení oblouku (tady nejsem žádný expert). A vo vo tom to je, jak říkal jistý komik.
tímto schematem, jak jak upozorňují kluci nahoře, jsi měl začít. Z letmého pohledu jde o řazení baterií paralelně a do série. (rychlost DC motoru????)Protože ti to patrně odešlo je jasné, že někdo špatně dimenzoval.(možná záměr) Protože je přítomno napětí 36V, tak je to schopné snadno tahat oblouk a relé je opálené co by dup. Jestli to chceš opravit aby to chodilo spolehlivě, doporučuji. 4ks autorelat 60A( baterie dá při rozběhu pěkné proudy) a přes všechny kontakty C 0.47M/400V. Každá baterie svojí pojistku. Vejdeš se tak do 600Kč. Možná tady kluci vymyslí lepší způsob zhášení oblouku (tady nejsem žádný expert). A vo vo tom to je, jak říkal jistý komik.
ne ne nic takového žádné odcházení, zhášení oblouku ani nic podobného... jde pouze o to, že před jízdou spínací skříňkou sepnu větev 36V bez zátěže, bez oblouku, po jízdě vypnu = opět bez zátěže, opět bez oblouku a tím se to vrátí na větev 12V připojím nabíječku 12V a nabíjím, to je celé ...už mě nebaví pořád dokola odpojovat seriové zapojení a přehazovat propojky, abych mohl nabíjet 12V nabíječkou, protože 36V nemám ani ji mít nechci byla by mě k ničemu na nic bych ji nepoužil.
20A na kontakt relé, to už je moc. Netvrdím, že něco takového neexistuje, ale spíš bych hledal mezi stykači. Když se píše, jaký proud snesou kontakty, tak se rozlišuje, jestli střídavý nebo stejnosměrný a ten dovolený stejnosměrný bývá o hodně menší.
Možná pořízení nabíječky na tohle napětí (případně na nabíjecí proud) by bylo jednodušší než si hrát s relátky na velké proudy.jiri255 píše:...abych mohl nabíjet 12V nabíječkou, protože 36V nemám ani ji mít nechci byla by mě k ničemu na nic bych ji nepoužil.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Bohužel až v samém závěru vlákna z jiri255 vypadlo na co chce vlastně rélé použít. Tedy spínání v podstatě bez zátěže, přepínání na nabíječku. (pracovní proud motoru ale přes kontakty běží) To patřilo na začátek jak požadoval Masar i Achab. Debata mohla probíhat o něčem jiném. Já bych například neřešil spínání indukční zátěže po plnou parou. Jinak přepínat k nabíjení paketovým spínačem je dobrý nápad ale náročný na pozornost obsluhy. Je otázkou jak se zachová nabíječka, při přepnuté baterii na 36V?? Nic system baterii automaticky nepřepne na 12V (můžeš zapomenout přepnout) Nemusí se stát nic,
ale nabíječka očekává protinapětí tak do 14V a dostane 36V??????. Tak, že to relé tam bylo z tohoto důvodu. Co teď. Ještě k proudovému dimenzování. Nevěřím, že když je např. na relé In 20A že ho trvale a dlouhodobě udrží(je to CHINA), proto vždy jdu "vejš" těch pár korun za silnější mě nevytrhne.
ale nabíječka očekává protinapětí tak do 14V a dostane 36V??????. Tak, že to relé tam bylo z tohoto důvodu. Co teď. Ještě k proudovému dimenzování. Nevěřím, že když je např. na relé In 20A že ho trvale a dlouhodobě udrží(je to CHINA), proto vždy jdu "vejš" těch pár korun za silnější mě nevytrhne.