Cena oleje ve značkových servisech
Moderátor: Moderátoři
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
Souhlas se ZdenkemHQ, kdyz na to nemas, kup si starou hajtru a starej se o ni sam... Dolejvani je jeste mensi z prasaren a jsi-li ultradobytek, lej starej olej do kanalu. Kolenovrtum se tezko vysvetluje i 500,-/hod.sazba kvalifikovanyho mechanika, pritom to je pro vetsi servis s vetsim know-how, vybavenim za statisice, ne-li miliony, de facto neunosny, resp.sotva pokryje naklady a hodinovou sazbu nekvalifikovany prac.sily, ale kolenovrt si porad bude myslet, ze dve kila na hodinu by mely byt primereny, tj.ze dobre kvalifikovana prac.sila by vlastne mela zakaznikovi jeste platit, za to ze ma "tu cest" se zasirat s nejakym hrobem... Udelejte odbory a az nebude kdo by to delal ani z tech mene kvalifikovanych, tak si muzete zatleskat...
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
Proste opice a banany, kdyz na banany nemam, neporizuju si opici a ne ze chodim brecet na net, ze banany zdrazily...
Btw. Je tu x dalsich variant a spousta slecen je na drsnaky, takze kdyz za nejakou takovou prijdes a reknes "Nechci se chlubit, ale prijel jsem vlakem.", mas ji jednou nohou v posteli...
Btw. Je tu x dalsich variant a spousta slecen je na drsnaky, takze kdyz za nejakou takovou prijdes a reknes "Nechci se chlubit, ale prijel jsem vlakem.", mas ji jednou nohou v posteli...
Přesně tak. Za SLUŽBU, kterou je samotný provedení výměny, si účtujou v hodinový sazbě. Plus za POUŽITÝ DÍLY A MATERIÁL jim platíme multinásobky toho, co zaplatíme v libovolný prodejně - a je jedno, jestli je to kamennej krám nebo í-šopa. A to je i podle mne šlendryján, hodnej exorcismu. Úkon, viditelně trvající cca 20 minut i s najetím auta na hever a jeho vyjetím na dvůr po výměně si účtujou jako celou hodinu, protože "je započatá" - a to ještě tu výměnu vysloveně odfláknou (mám na mysli především předchozí důkladný ohřátí motoru a ponechání starý náplně vykapat, to jsem v žádným servise nezažil ani když auto stálo přes noc na dvoře v -15 stupních)... A to ještě ve větších dílnách na výměny mají "specialistu" = učně, začátečníka nebo prostě pitomce, kterej se nikdy víc než povolit výpustnej šroub nenaučil - a takovej "špeciálista" dělá ty výměny 3-4 za hodinu, při tom každýmu majiteli se účtuje "započatá hodina" a nikdo absolutně nemá jistotu, co mu dotyčnej vlastně do motoru nalil ... Tomu se říká "podnikání".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Četl jsem to sice celé, ale nechápu, o co některým doopravdy jde. Jestliže koupím olej i s filtrem za zhruba 5 stovek přes e-shop a vyměním si to sám, protože to chci mít pořádně udělané, tak je to jako špatně?
Špatné je podle mě to, že někteří tomu vůbec nerozumí, auto mají stejně jen na zvětšování svého ega (a péra) a kecají o tom, že automechanik to umí lépe.
A vůbec nejlepší jsou ty slinty o režiích autoservisů atd. atd. To jsou asi ti, co se nikdy nemuseli živit vlastní prací. V případě výměny motorového oleje a filtru a práce k tomu se totiž počítá cena za výsledek a ne za to, jaké křeslo má šéf autoservisu. To by někteří chtěli asi uklízečce platit i zlatem, protože má vysokou školu?
Špatné je podle mě to, že někteří tomu vůbec nerozumí, auto mají stejně jen na zvětšování svého ega (a péra) a kecají o tom, že automechanik to umí lépe.
A vůbec nejlepší jsou ty slinty o režiích autoservisů atd. atd. To jsou asi ti, co se nikdy nemuseli živit vlastní prací. V případě výměny motorového oleje a filtru a práce k tomu se totiž počítá cena za výsledek a ne za to, jaké křeslo má šéf autoservisu. To by někteří chtěli asi uklízečce platit i zlatem, protože má vysokou školu?
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
EKKAR: No tak jestli ty zvládneš v -15°C důkladně nechat zahřát motor, nechat vykapat olej a i s vyjetím/najetím na dílnu provést výměnu(byť jen oleje a jen olej.filtru) za 20 minut, budeš asi jedinej na světě a myslím, že jakejkoliv servis ti bude trhat ruce za tvé know-how.
Samotnýmu se mi nelíbí praxe k jaký jsou autoservisy tlačený, ale bohužel nejvíc právě "poptávkou"/zákazníkama...
p32: Však si to dělej sám a řeš si případný reklamace sám a za zhruba pětistovku to ve VOC seženeš max.na nějakej menší motor, ale nemůžeš s např.8L náplně čekat, že seženeš olej daný specifikace i s filtrem zhruba za pětikilo, to bys byl hodně naivní a přímo si říkal o to, aby s tebou onen e-shop vy*ebal.
Slinty říkáš? Jasně, kolikrát platíš vedení zdaleka nejen sesle, ale pokud máš aspoň ahnung o tom, co vše do takový normohodiny musiš započítat, děláš-li to na profi úrovni(a nemálo z toho je i pro ba-bitche a spol. a to nejen co do "superhrubých" personálních nákladů, ale ve finále i z těch energií, atd.atd.atd.), pak je slint spíš to, co píšeš ty...
Samotnýmu se mi nelíbí praxe k jaký jsou autoservisy tlačený, ale bohužel nejvíc právě "poptávkou"/zákazníkama...
p32: Však si to dělej sám a řeš si případný reklamace sám a za zhruba pětistovku to ve VOC seženeš max.na nějakej menší motor, ale nemůžeš s např.8L náplně čekat, že seženeš olej daný specifikace i s filtrem zhruba za pětikilo, to bys byl hodně naivní a přímo si říkal o to, aby s tebou onen e-shop vy*ebal.
Slinty říkáš? Jasně, kolikrát platíš vedení zdaleka nejen sesle, ale pokud máš aspoň ahnung o tom, co vše do takový normohodiny musiš započítat, děláš-li to na profi úrovni(a nemálo z toho je i pro ba-bitche a spol. a to nejen co do "superhrubých" personálních nákladů, ale ve finále i z těch energií, atd.atd.atd.), pak je slint spíš to, co píšeš ty...
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
Jeden "hypotetickej" příklad zákazníka(kolenovrtskýho šmejda...) z praxe... Frajer má auto za několik mega, údržba zanedbaná, v daným intervalu výrobcem předepsaný všechny filtry a x dalších věcí + x nedostatků na konkr.autě, ale dotyčnej si přinese svůj olej a jen olej.filtr a pak ještě žebrá o vyplnění servisky "jak to má být"(asi aby mohl vyjebat s případným dalším majitelem) a ještě se ohání tím, že jinde by to bylo levnější. Pokud vysloveně nelže, tak šmejdi jsou i ti, co mu na to přistoupěj, ale jemu stejně nesahaj ani po kotníky...
Tak si představ, že jsem neměl ještě ani jedinou reklamaci. Pokud tedy neberu v úvahu tvoje kecy o tom, že do motoru, co se dávají 4l oleje, tak ty jako "odborník" nacpeš dokonce 8l oleje. Až se vyznáš v těch olejích, tak můžeš zase vykládat o tom, jak s tebou ty e-shopy vyjebaly. Já přes internet objednám a odeberu z velkoobchodu osobně levněji než při přímém nákupu.Bastlfanda píše:p32: Však si to dělej sám a řeš si případný reklamace sám a za zhruba pětistovku to ve VOC seženeš max.na nějakej menší motor, ale nemůžeš s např.8L náplně čekat, že seženeš olej daný specifikace i s filtrem zhruba za pětikilo, to bys byl hodně naivní a přímo si říkal o to, aby s tebou onen e-shop vy*ebal.
Slinty říkáš? Jasně, kolikrát platíš vedení zdaleka nejen sesle, ale pokud máš aspoň ahnung o tom, co vše do takový normohodiny musiš započítat, děláš-li to na profi úrovni(a nemálo z toho je i pro ba-bitche a spol. a to nejen co do "superhrubých" personálních nákladů, ale ve finále i z těch energií, atd.atd.atd.), pak je slint spíš to, co píšeš ty...
O ekonomice normohodin mi tady nepiš takové nesmysly. Platí se za odvedenou práci a materiál práci a ne za to, jestli má uklízečka vysokou školu. Ale jak jsem četl dál, tak je zbytečné se k tomu vyjadřovat, když tomu fakt nerozumíš. A proč do toho pleteš politiku? Skoč si zpět na FB.
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
p32: Ano, máš pravdu, nebudu se snižovat na tvou úroveň a podsouvat ti nějaký svoje domněnky o tom kolik čeho kam leješ nebo se vytahovat, jakej jsem oproti tobě tribotechnik... Snažil jsem se poukázat na to, že ne ve všech motorech jsou jen 4l a že když se snažíš šetřit sebevíc, tak olej některých novějších specifikací pod 100Kč/l od prověřenýho dodavatele prostě neseženeš ani v sudu ani jako velkoodběratel ani kdyby ses na hlavu stavěl... (pokud to není nějaká čorka nebo pajc popř."jen" daňovej únik, když do toho nemám míchat politiku...) Ale někomu to prostě nevysvětlíš, že... Pak se nemá stávat např. to, že tam, kde je doporučená dejme tomu norma 504/507(a možná tě to překvapí, ale jsou už i "náročnější" specifikace...) vidíš štítek s 10W-40...
No, oni ostatní umějí číst a názor si jistě udělají sami, že?
Jinak jsi trapný s tím, že olej musíš mít přes nějakou čorku nebo pajc popř."jen" daňovej únik (jak jsi sobě psal). Zamysli se nad sebou a neraď, když tomu nerozumíš. Opravdu by sis ho mohl koupit za slušnou cenu, ale to bys u toho musel dělat a ne to flikovat max. někde v garáži. Už jsem si vzpomněl, takovým se prý říká garážníci.
Jinak jsi trapný s tím, že olej musíš mít přes nějakou čorku nebo pajc popř."jen" daňovej únik (jak jsi sobě psal). Zamysli se nad sebou a neraď, když tomu nerozumíš. Opravdu by sis ho mohl koupit za slušnou cenu, ale to bys u toho musel dělat a ne to flikovat max. někde v garáži. Už jsem si vzpomněl, takovým se prý říká garážníci.
Jednoduše nechám jedno auto na dvoře blafat na volnoběh NEŽ DRUHÝ VYMĚNÍM. Obvyklá volnoběžná spotřeba je u aut pod 2 litry obsahu 0,6 až 0,8 litru za hodinu, u větších většinou nepřesahuje litr. Dvacet minut volnoběhu nikoho nezruinuje. Pokud mám zákoše ne veřtatě, pošlu ho auto protáhnout někde po rychlostce nebo dlouhým táhlým kopcem, případně serpentýnama - a hned jak dojede ho beru na hever/jámu. Na tom není žádný extra know-how, to je prostě jen o tom umět u práce přemejšlet.Bastlfanda píše:EKKAR: No tak jestli ty zvládneš v -15°C důkladně nechat zahřát motor, nechat vykapat olej a i s vyjetím/najetím na dílnu provést výměnu(byť jen oleje a jen olej.filtru) za 20 minut, budeš asi jedinej na světě a myslím, že jakejkoliv servis ti bude trhat ruce za tvé know-how. ... Samotnýmu se mi nelíbí praxe k jaký jsou autoservisy tlačený, ale bohužel nejvíc právě "poptávkou"/zákazníkama...
p32: Však si to dělej sám a řeš si případný reklamace sám a za zhruba pětistovku to ve VOC seženeš max.na nějakej menší motor, ale nemůžeš s např.8L náplně čekat, že seženeš olej daný specifikace i s filtrem zhruba za pětikilo, to bys byl hodně naivní a přímo si říkal o to, aby s tebou onen e-shop vy*ebal.
Slinty říkáš? Jasně, kolikrát platíš vedení zdaleka nejen sesle, ale pokud máš aspoň ahnung o tom, co vše do takový normohodiny musiš započítat, děláš-li to na profi úrovni(a nemálo z toho je i pro ba-bitche a spol. a to nejen co do "superhrubých" personálních nákladů, ale ve finále i z těch energií, atd.atd.atd.), pak je slint spíš to, co píšeš ty...
A s 8 litrovou náplní je to stejný jako se 4 litrovou - prostě nechápu, jak může servis mně jako zákazníkovi účtovat litr másla tři až pět stovek, když to samý máslo já koupím ve značkový í-šopě za 125 - 130 kaček za litr - a oni ten samej štof nakupujou v tom samým šopu ve velkým s marží za VOC po 50,- kačkách litr v sudu. Z toho je jasně vidět, že marže 50-70 kaček na litru se jim zdá málo. Hnal bych je sviňským krokem, hajzly nenažraný.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!