Cena oleje ve značkových servisech
Moderátor: Moderátoři
Díra na měrku nemá ani 5mm v průměru ... Prostě je to všivárna vůči vlastníkům aut, kterou se snaží někdo cpát dopředu. Možná existujou auta, který nemají výpustnej šroub na vaně viditelnej, ale to Drobek nemá taky - aby se člověk dostal k nejnižšímu bodu vany a popravdě i k olejovýmu filtru, musí nejdřív pomocí asi 7 nebo 8 šroubů s Torxovou hlavou odmontovat kryt mezi spodní hranou nárazníku a nápravnicí. Bez toho se u motoru BXW (a spousty dalších taky) vůbec k filtru dostat nejde, takže už je vlastně jedno, že se přitom i vytočí šroub na vaně ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Presne tam se vetsinou odsavacka dava, byvaji k ni ruzny nastavce ruznych prumeru.Hubert_79 píše:Ale má to 5 mm, někdy i víc. Ta hadička odsávačky se tam naprosto pohodlně vejde... V mazacích kanálcích v motoru by ale měla poněkud problém, že. Ty mají menší průměr.
Zrovna delame takovou "rekonstrukci" myho auta (r.v. 2004) a vypoustaky jsou vsude, i na prevodovce a diffu. Magnet je jen u prevodovky, motor ani diff magnet nemaji.
Predpokladam, ze odsatim (poradne udelanym) se dostane ven i treba olej, co zustal v chladici - pochybuju, ze jen tak vytece
Jistě, pokud myslíš tuhle . Já ale nemyslím veterány.Sadra17 píše:to jsi těžce na omylu, felicie vypošťák má má i předepsaný interval 60 tisíc pro výměnu olejeEKKAR píše:na felině už určitě nebyl a mám docela pochybnosti o jeho existenci u fanouše. Datuje se to od tý doby, co automobilky začaly tvrdit, že náplň převodovky je "celoživotní" -
Pixel - a kudy si myslíš, že se vysaje olej z chladiče, když tu cuc-trubku strčíš v podstatě jedno kudy, ale vždycky jen dolů do olejový vany? Jediná cesta, kterou může takovej olej nabrat, je gravitačně dolů a to samý udělá, když vanu vypustíš vypouštěcím šroubem. Nebo ty si myslíš, že se tam ta trubka strká skrz tlakovej mazací kanál jako nějakej katétr?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
To urcite ne, ale ta sonda ma tesneni a mela by tam vytvorit podtlak, takze jista sance je.
Prave tim sroubem si myslim, ze tam toho musi kus zustat.
Aspon u myho je tam normalne zebrovanej vymenik, kterym prochazi jednim kanalem olej a druhym chladici kapalina...
Ted jak je to rozdelany (motor na palete), je v tom videt peknej bordel za ty roky
Prave tim sroubem si myslim, ze tam toho musi kus zustat.
Aspon u myho je tam normalne zebrovanej vymenik, kterym prochazi jednim kanalem olej a druhym chladici kapalina...
Ted jak je to rozdelany (motor na palete), je v tom videt peknej bordel za ty roky
Jeho existenci u tohoto vozu mohu potvrdit.Sadra17 píše:to jsi těžce na omylu, felicie vypošťák má má i předepsaný interval 60 tisíc pro výměnu olejeEKKAR píše:na felině už určitě nebyl a mám docela pochybnosti o jeho existenci u fanouše. Datuje se to od tý doby, co automobilky začaly tvrdit, že náplň převodovky je "celoživotní" -
Asi jsem natvrdlej, ale nechápu, co zde stále probíráte. Vypouštěcí šroub není třeba řešit, jestli tam je nebo není. Olejový filtr tam přece mají všichni, takže stačí povolit, na rukách mít igelitové rukavice z Kaufu apod., vytočit ho ven vypustit takhle veškerý olej, za 10 minut utřít olej kolem toho, našroubovat nový filtr a nalít olej. To snad dnes zvládne už i školák za šesté třídy.
Jo, pokud ten olej někomu neleze ven, tak spustit motor na 2-3 sekundy a vyjede to ven vše. Když tam bude správný hrnec, tak se trefíte i do něho.
Jo, pokud ten olej někomu neleze ven, tak spustit motor na 2-3 sekundy a vyjede to ven vše. Když tam bude správný hrnec, tak se trefíte i do něho.
Zajímavý, ani tady o odcucání nikdo ani nežbleptne... https://www.garaz.cz/clanek/vymena-olej ... 5#seq_no=3
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
No protože pokud nemáš vypouštěcí šroub, tak vypustíš leda tek duši, ale olej budeš muset odsávat.p32 píše:Asi jsem natvrdlej, ale nechápu, co zde stále probíráte. Vypouštěcí šroub není třeba řešit, jestli tam je nebo není. Olejový filtr tam přece mají všichni, takže stačí povolit, na rukách mít igelitové rukavice z Kaufu apod., vytočit ho ven vypustit takhle veškerý olej...
No a zdaleka ne každé auto má dnes filtr, který lze odmontovat tak, jak popisuješ. Já mám třeba na dvou autech vložku vsazenou shora do nálitku na bloku motoru. Přes ní je akorát víčko. Část oleje z této komory odteče do vany, ale část (s tím největším bordelem) tam zůstane (což má nějakou logiku) - je to prostě dělané na odsávačku.
Smyslem této debaty - alespoň myslím - není hájit odsávání (potažmo servisy, protože použitelnou odsávačku má doma málokdo), ale poukázat na fakt, že to někdy jinak nejde.
To máš tak. Výměnu oleje jsem dělal osobně před dvěma léty, minulý rok jsem to dal zeťovi do autoservisu ať to udělá, protože jsem neměl čas. Ano, vypouštěcí šroub tam mám, takže to funguje normálně. A tématem je stále výměna oleje a druh oleje, co ti tam narvou za těžké peníze za obyčejnou práci.
Pokud jiná možnost než odsávání není, tak musejí odsávat, což jsem já nikdy nikde nepsal, že je to špatné když to jinak nejde. Takže to zopakuji, kde je vypouštěcí šroub, tak by se mělo vypouštět vždy šroubem.
A hlavně jsem teď psal, že jsem natvrdlej a vidím že i více lidí, protože nechápu když se kolem takové blbiny napíše tolik keců. Na to prostě stačila jedna stránka. Prostě rozvinutá diskuse na způsob, jak zapojit zásuvku na 230 V.
Pokud jiná možnost než odsávání není, tak musejí odsávat, což jsem já nikdy nikde nepsal, že je to špatné když to jinak nejde. Takže to zopakuji, kde je vypouštěcí šroub, tak by se mělo vypouštět vždy šroubem.
A hlavně jsem teď psal, že jsem natvrdlej a vidím že i více lidí, protože nechápu když se kolem takové blbiny napíše tolik keců. Na to prostě stačila jedna stránka. Prostě rozvinutá diskuse na způsob, jak zapojit zásuvku na 230 V.