B730- triviální - jak otevřít?
Moderátor: Moderátoři
A jak víš, že jde o O-kroužky?
Při přenosu takové síly /30-40W motor/ je úplně jedno, jestli to bude otěruvzdorný O-kroužek, nebo "pravý" kulatý řemínek, určený původně do půlkruhové řemenice. Orve to oba.
Kdybys nevěřil, můžeš si to vyzkoušet na převíjecích mezikolech - dej tam místo původního obložení O-kroužky, jak to asi "potáhne" při převíjení.
Nerozhodíš, ten plech s ložiskem má "aretaci", dá se na těch M3 šroubech pohnout jen omezeně.
Poznač si třeba rýsovací jehlou, nebo tenkým liháčem přesnou pozici toho nosníku ložiska a pak to na ni zase vrať.
Při přenosu takové síly /30-40W motor/ je úplně jedno, jestli to bude otěruvzdorný O-kroužek, nebo "pravý" kulatý řemínek, určený původně do půlkruhové řemenice. Orve to oba.
Kdybys nevěřil, můžeš si to vyzkoušet na převíjecích mezikolech - dej tam místo původního obložení O-kroužky, jak to asi "potáhne" při převíjení.
Nerozhodíš, ten plech s ložiskem má "aretaci", dá se na těch M3 šroubech pohnout jen omezeně.
Poznač si třeba rýsovací jehlou, nebo tenkým liháčem přesnou pozici toho nosníku ložiska a pak to na ni zase vrať.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 29 srp 2020, 12:56, celkem upraveno 1 x.
Obdivuji tvoje znalosti, ale tady se pleteš. Klasický klínový řemen má takysinclair píše:... nebo také proto se používají řemeny klínové, pro tah na třech plochách...
"jen" dvě styčné plochy. Pokud by se dotýkal ve třech plochách, tak je těsně před smrtí a je to špatně. Navíc některé řemenice to ani neumožňují (ty lisované ze silnějšího plechu) (Trjúhelníkové se používají jen tam, kde záleží na přesném převodovém poměru)
Naposledy upravil(a) ronoda dne 29 srp 2020, 13:06, celkem upraveno 1 x.
Právě proto si myslím, že cpát do trojúhelníkové drážky kulatý řemen, nebo nedejbože naopak, je prostě ptákovina a to i "nouzová".
U nás je jednotka nouze, nebo dočasnosti jeden furt.
Za pár týdnů už nikdo neví, co a kam dal "nouzově". Ono to pak rupne v ten nejmíň vhodný moment. Pamatuju si ty hromádky orvané gumy z míst, kam někdo nouzově dal řemínek jiného průřezu, nebo profilu.
U mechaniky B7 bývaly "hromádky" třeba u špatně nastavené řadicí vidličky, nebo polštářku, omezujícím chvění řemínku. Později, jak se postupně zmenšoval/dřel profil toho hlavního, tak i u motorové řemenice.
A tady jde o hlavní řemen celé mechaniky, který přenáší komplet tažnou sílu motoru do celé mechaniky. Nic pomocného, co by se dalo na rok-dva ošulit.
U nás je jednotka nouze, nebo dočasnosti jeden furt.
Za pár týdnů už nikdo neví, co a kam dal "nouzově". Ono to pak rupne v ten nejmíň vhodný moment. Pamatuju si ty hromádky orvané gumy z míst, kam někdo nouzově dal řemínek jiného průřezu, nebo profilu.
U mechaniky B7 bývaly "hromádky" třeba u špatně nastavené řadicí vidličky, nebo polštářku, omezujícím chvění řemínku. Později, jak se postupně zmenšoval/dřel profil toho hlavního, tak i u motorové řemenice.
A tady jde o hlavní řemen celé mechaniky, který přenáší komplet tažnou sílu motoru do celé mechaniky. Nic pomocného, co by se dalo na rok-dva ošulit.
Vyrobily se toho vagóny. Kdo aspoň přibližně ví, jak správně ošetřit-konzervovat-uchovávat gumu, může dneska mít k dispozici třeba stovky originálních řemínků.
Všecko ale za předpokladu, že u nich nebyla porušena technologická kázeň, nebo použit nesprávný materiál. Což se bohužel často dělo.
Nevylučuje to, že tzv. "mezi lidmi" je toho ještě spousta. Mnozí na syslené zásoby mohli pozapomenout, třeba mají jiné starosti, nebo zatím nemají žádný důvod, proč to prodávat.
Myslím, že nová výroba nikde neběží. Tesla není ani Grundig, ani Philips, ani Sony, co se vyvážely do celého světa.
Všecko ale za předpokladu, že u nich nebyla porušena technologická kázeň, nebo použit nesprávný materiál. Což se bohužel často dělo.
Nevylučuje to, že tzv. "mezi lidmi" je toho ještě spousta. Mnozí na syslené zásoby mohli pozapomenout, třeba mají jiné starosti, nebo zatím nemají žádný důvod, proč to prodávat.
Myslím, že nová výroba nikde neběží. Tesla není ani Grundig, ani Philips, ani Sony, co se vyvážely do celého světa.
pro kazeťáky co k nám dováželi (Hitachi, National, JVC, Sencor...) tahle pomůcka platila univerzálně a byla vždy poruce, výjimkou byl polský licenční Grunďas a silonové ozubené převody, na svou dobu excelentní řešení
(použito i v cívkáči TS945 a TS1000 ale, to je jiná liga audio)
(použito i v cívkáči TS945 a TS1000 ale, to je jiná liga audio)
Naposledy upravil(a) konosuke dne 29 srp 2020, 16:21, celkem upraveno 1 x.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)