Kyselinu zásadne nedolievať, ak totiž nevytiekla, nemá sa ako odpariť, odparuje sa len voda. Ak má niektorý článok hustotu nižšiu, znamená to, že sulfáty na doskách sa nerozpustili. Potom treba naozaj použiť inú nabíjačku, s konštantným prúdom, merať hustotu kyseliny.
Pre tento účel sa hodí nabíjačka jednocestne usmernená, tzv. s nesymetrickým nabíjaním. Jej schéma je veľmi jednoduchá, trafo 230/24V/100VA, jedna dióda 10A na chladiči, Do série s diódou autožiarovka 12V/55W. Na výstup paralelne ďalšia žiarovka 24V/10W, ktorá robí spätné vybíjanie zhruba 1/10 prúdu nabíjacieho, elektrolyt potom toľko "nevarí" a sulfáty na doskách sa lepšie rozpúšťajú.
Takýto "bastl" skoro nič nestojí, funguje prekvapivo dobre. Oživuje aj tzv. mrtvé batérie vzhľadom k výstupnému napätiu 24V. A bat. ktorá sa nepodarí oživiť ani po dvoch dňoch s touto nabíjačkou, je naozaj vadná a nemá zmysel ju ďalej "resuscitovať"...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pre nabíjačku Tronic T4X som sa rozhodol preto, lebo je malá, ľahká a za tie peniaze ťažko niečo lepšie vymyslíte. Na bežné nabíjanie bohate postačuje, dá sa nosiť s náradím v aute. Pre bežného motoristu skoro ideálne riešenie. Na môj podnet si ju kúpili aj traja moji známi, taktiež sú s ňou spokojní.
Nie, naozaj nie som propagátorom LIDLU, ani podobných multireťazcových smetísk, ale občas sa aj tam objaví niečo, čo stojí za uváženie kúpiť...
![Žrout :chicken:](./images/smilies/icon_eatchicken.gif)