Ja pogumovne valce pouzivam a pogumovani nechavam obcas delat. Povrch musi se musi opiskovat a mam v nem nadelane zarezy pro zvetseni plochy - guma pak lip drzi. Valec se nasledne necim natre, nacpe se tam guma, a vulkanizuje ve forme pri prislusnem tlaku a teplote. Pogumovani je konicke aby sel valec vyrazit z formy, takze se musi nasledne obrobit. Delam to na jednoucelove brusce na kulato kde misto brusneho kotuce pouzivam pilovy s SK platkama pro pricne rezani.
Je mi jasny ze tohle jsi asi nechtel slyset, ale kdyby to slo delat levneji, ver ze bych to tak delal. Ja ty valce pouzivam na neco jineho nez dopravnik, maji mnohem vic otacek a guma nesmi hazet. Par experimentu s nalepenim v domacich podminkach apod jsme kdysi zpocatku delali, ale nikam to nevedlo.
Muzes to jeste zkusit napatlat voskem na remenove prevody, ale nakolik to bude funkcni netusim.
Zkuste se zeptat ve firmě HEVEA Šestajovice. Kdysi v Kovohutích jsme si tam nechávali pogumovat do našeho stroje přítlačné kladky k podavači trubek - průměr asi 200 mm a šířka asi 150 mm. Tloušťka vrstvy gumy byla asi 50 mm.