Blikač LED na e-kolobku se 48V
Moderátor: Moderátoři
Blikač LED na e-kolobku se 48V
Kdo poradí s řešením blikače na e-kolobku se 48V na baterii (na mojí CityBoss V5 od výroby blinkry nejsou, můj původní plán zapojit 3 série LED přes autoblikač CF13 JL-02 selhal).
Děkuji za věcné a konstruktivní rady a nápady.
Děkuji za věcné a konstruktivní rady a nápady.
Kdysi jsem kamarádovi dělal také blinkry na kolo. Použil jsem běžnou samoblikající LED, její výstup strčil do báze spínacího NPN tranzistoru, do jeho kolektoru strčil odpor a dvě řady LEDek, každá na jedné straně. Druhý konec se pak přepínal třípolohovým přepínačem a přes dvě diody a odpor to pak šlo na anodu té samoblikající LED.
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
Taky můžeš snížit napájecí napětí na 12V jen pro ten blikací obvod,počet LED a odpory přepočítáš na 48V a výstupy toho obvodu posílíš odpovídajícíma tranzistorama.Pro napájení toho řídícího obvodu můžeš použít i lineární stabilizátor s tranzistorem,odporem a ZD,tam poteče malej proud(1x nebo 2x IB tranzistoru a spotřeba obvodu),takže moc výkonu se v teplo nespálí.
Souhlasím, toto řešení je s 12 V blikačem nejschůdnější, je jednoduché a efektivní. Potíž je jen v tom, že většina pulsních DC/DC měničů v rozumné cenové relaci má dovolené vstupní napětí jen do 40 V, protože LM2596 víc nerada. Přitom napětí na baterce se může pohybovat od 41 do 56 V. Jakýkoli lineární stabilizátor vytápí zbytečně energii, stejně jako každý odpor. A zásoba energie není nevyčerpatelná.rnbw píše:DC/DC menic s 12V vystpom a potom mozes pouzit lubovolne 12V riesenie.
nešel by třeba tenhle?rnbw píše:DC/DC menic s 12V vystpom a potom mozes pouzit lubovolne 12V riesenie.
https://www.aliexpress.com/item/4000548418812.html
........Nedůvěřuji velbloudům a obecně nikomu, kdo dokáže týden nepít........
Téhle generaci ekologických, zelených e-kolobkářů jednou pěkně poděkujeme za to, že nám posbírají, zakážou, nebo brutálně zdaní spalovací motory, aby mohli provozovat tyhle hovadiny.
Drtivá většina s tím jezdí rychle, hlavně po chodníkách s chodci, nejsou slyšet a uskakuje se před tím na poslední chvíli.
Jestli Vy mladí, opravdu chcete něco dělat pro ekologii a své zdraví, tak se na ty baterky prosím vyserte.
Tady v Evropě jste s e-kolobkami sice velmi "eko", bolševický Brusel v čele se skopčáky to ještě dotuje.
Mezitím baterkárny v číně, zasírají atmosféru Země toxickým odpadem z výroby baterek i elektroniky mnohem víc, než atmosféru zasírá provoz moderních spalováků s katalyzátory.
Další toxický odpady a další náklady, ihned naskočí na likvidaci, až baterky, motory a elektronika chcípnou. Což u čínských verků bývá "překvapivě" dost brzy.
Na likvidaci odpadů z těchto verků, si bohužel verky nevydělají, protože nejsou zatíženy žádnou eko-daní, jako spalováky - naopak jsou daňově zvýhodněny, neplatí se za ně zatím likvidační poplatek a ani silniční daň.
Jasněže, já určitě budu ten zlý, nenávistný, toxic dědek, co nemá e-kolobkáře a e-cyklisty rád. Je to tak
Drtivá většina s tím jezdí rychle, hlavně po chodníkách s chodci, nejsou slyšet a uskakuje se před tím na poslední chvíli.
Jestli Vy mladí, opravdu chcete něco dělat pro ekologii a své zdraví, tak se na ty baterky prosím vyserte.
Tady v Evropě jste s e-kolobkami sice velmi "eko", bolševický Brusel v čele se skopčáky to ještě dotuje.
Mezitím baterkárny v číně, zasírají atmosféru Země toxickým odpadem z výroby baterek i elektroniky mnohem víc, než atmosféru zasírá provoz moderních spalováků s katalyzátory.
Další toxický odpady a další náklady, ihned naskočí na likvidaci, až baterky, motory a elektronika chcípnou. Což u čínských verků bývá "překvapivě" dost brzy.
Na likvidaci odpadů z těchto verků, si bohužel verky nevydělají, protože nejsou zatíženy žádnou eko-daní, jako spalováky - naopak jsou daňově zvýhodněny, neplatí se za ně zatím likvidační poplatek a ani silniční daň.
Jasněže, já určitě budu ten zlý, nenávistný, toxic dědek, co nemá e-kolobkáře a e-cyklisty rád. Je to tak
To ano, ale když těch LEDek bude v sérii hodně a rezervu na protopení si necháš jen takovou, aby kompenzovala rozdíl mezi nabitými a nenabitými aku (+ drobná rezerva), tak kolik bys toho chtěl v takovém režimu protápět? když budeš vymýšlet něco s měniči tak to bude jen složitější, dražší a ve výsledku méně spolehlivé. Také větší počet LED na větší ploše je výraznější a přitom méně oslňující. Takto to vychází na cca 12 LEDek na jednu větev (+ třeba CLD nebo jiný proudový zdroj), což je velice sympatický rastr 4x3.