Tyristor simson S51

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m4rt4s
Příspěvky: 14
Registrován: 20 čer 2016, 02:00

#31 Příspěvek od m4rt4s »

Hill píše: a rozpiska součástek:
D2/D3 Zenerova dioda ZD8,2
T1 triak 0,25W TIC226D
T2 tyristor TIC126N
D1,D4-D8 Si-Dioda 1N4007
C1 elektrolyt. kondenzátor 470uF/63V
C2 MKP-Kondenzátor 1uF/630V
C3 MKS-kondenzátor 220 nF/100V
R1 odpor 4,7 kOhm 0,25W
R2 odpor 180 Ohm 2W
Tr1 transformátor 6V/230V (ca. 1,5VA)

A můžete zkoumat rozdíl proti původnímu zapojení.

Ještě mám takovej dotaz, je nějakej e-shop, kde seženu všechny součástky?

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#32 Příspěvek od fredis »

Několik. Jen musíš trošku hledat.. :roll:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#33 Příspěvek od Hill »

Ještě maličkost: pro indukční snímač na klice (místo kladívka) odpadají součástky C1, D1 a R1. Jsou tam zbytečné.

Uživatelský avatar
m4rt4s
Příspěvky: 14
Registrován: 20 čer 2016, 02:00

#34 Příspěvek od m4rt4s »

Ahá, dobrý informace :) muj simson má indukční snímač, díky za schéma.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#35 Příspěvek od BOBOBO »

To asi nedopadne . :D

Uživatelský avatar
m4rt4s
Příspěvky: 14
Registrován: 20 čer 2016, 02:00

#36 Příspěvek od m4rt4s »

??

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#37 Příspěvek od Hill »

Myslíš kvůli rozdílné cívce zapalování u kladívkového a tyristorového?
Však tam píšu, že světelnou cívku pozorovatelně nezatíží.
Protože buď tam bude cívka asi 8 V pro kladívkové zapalování, pak se to bude napájet z ní, nebo se cívka 80 V pro tyristorovnu odpojí a zapalování se živí ze světelné.

Stejně ale na tom zapalování není nic, co by mělo čím odpálit tyristor nebo fungovalo jako omezovač otáček.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#38 Příspěvek od BOBOBO »

No já stále nechápu jen základ , proč jen nevyměnit díly za ty , které namáhání snesou . Jestli je dobrá původní cívka , co vymýšlet?

Uživatelský avatar
m4rt4s
Příspěvky: 14
Registrován: 20 čer 2016, 02:00

#39 Příspěvek od m4rt4s »

BOBOBO píše:No já stále nechápu jen základ , proč jen nevyměnit díly za ty , které namáhání snesou . Jestli je dobrá původní cívka , co vymýšlet?
Takhle sem si to myslel já, posílit původní schéma zapojení dát jen silnější komponenty. . . .

Bylo by to míň pracný, nejde mi o to aby sison jezdil 100km/h, ale aby na to byl spoleh a vydrželo to.

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#40 Příspěvek od cigarkow201 »

Ahoj dovedl by me nekdo poradit se zapalovanim na simsona postavil jsem si zapalovani podle schematu http://www.simsonviglu.cz/?sekce=elektrika&clanek=14 a kdyz to vytocim na vysoke otacky najedno me zapalovani umre prestane hazet jiskru kdyz se to stalo prvne tak jsem zkousel vymenit ten tic 106 tim to nebylo nenameril jsem nic vadneho diody propousteji jednim smerem odpory maji namereno 54ohmu i jsem zkousel teda menit kondenzator a nedavalo to, nakonec jsem vymenil vse najednou krome trimru a dal do simsona a hazelo to nastartoval do te doby nez jsem to vytocil zas to umrelo, co se tam muze dit ze to umre ve votackach? a to jsem to nepodrzel na max to toci vic mam tam 8kanal valec puvodne jsem tam mel jeste kladivkove zapalovani to jezdilo dobre ale vymenil jsem to komplet za bezkontakt protoze magneto melo slabe magnety uz a hrozne malo to svitilo a nestacilo dobijet, poradil by nekdo na co se zamerit co pripadne zmenit? zitra zas koupim nove soucastky a budu se snazit zjistit co tam vlastne odejde. dekuji za rady predem.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#41 Příspěvek od BOBOBO »

Jestli nebudou vadné cívky na magnetu . Když jsou všechny elektronické díly v pořádku .

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#42 Příspěvek od cigarkow201 »

Jak jsem psal kdyz me to prestalo jid prvne vymenil jsem skoro vsechny soucastky a zacalo to hazet jiskru a slo nastartovat az do doby nez jsem zvysil otacky tak to umre a nehazi jiskru. dnes zkusim postupne menit soucastky abych zjistil co vlastne odeslo teda. Nevim co by teda bylo vadne na tom magnetu je tam preci jen civka pro napajeni a snimac ostatni je pro svetla a dobijeni, jedine ze by ta civka davala nejak hodne ze by to poskodilo nejak tu diodu prez kterou to jde v zapalovani.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#43 Příspěvek od BOBOBO »

Jak jsi nastavoval trimr ? Já bych dal ještě alespoň 100R před vývod 3 a vytočil trimr k zemi . A zkoušel startovat . A nastavil bych co nejméně .

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#44 Příspěvek od cigarkow201 »

tak ze jsem startoval nehazelo to a otacel jsem stim az to zacalo davat jiskru pri startovani.

Uživatelský avatar
Hercules
Příspěvky: 1
Registrován: 22 kvě 2021, 02:00

#45 Příspěvek od Hercules »

Hill píše:Co by ti to řeklo jiného, než že původní zapalovací cívka dává málo, proto se musí napětí stabilizovat a transformátorkem zvednout z napětí světelné cívky (59), ta cívka to trafíčko 1,5 W ještě skousne, a napětí bude zase dostatečné.

Ale, oč jde: to zapojení jsem sem nedal kvůli kladívku, ale kvůli inspiraci, jak lze nabít kondenzátor, když zapalovací cívka dává málo. Spouštění tyristoru pak může obstarat impuls z čehokoli, co ho umí dát.

Děkuji za inspiraci!
Zajímalo by mě, jestli 1,5 W trafíčko stačí napájet kondenzátor CDI v celém rozsahu otáček.
Vyzkoušel jsem to s 5 W trafem a funguje to.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“