Menic 12V-230V HQ Power PSI150B - konektor, poistka
Moderátor: Moderátoři
Menic 12V-230V HQ Power PSI150B - konektor, poistka
Dostal som vraj pokazeny menic do auta (12V) na 230V - HQ Power (Velleman) PSI150B. Normalne funguje...
Ale konektor do autozapalovaca je odrezany - bolo to pevne namontovane v aute. V konektore mala byt aj poistka - niekde som nasiel, ze 15A. Otazne je, ktory konektor tych 15A vydrzi (a zaroven ma aj poistku)? V GME maju 4 druhy a tipujem, ze z nich ziadny (jeden ma 5A poistku, jeden nezmamu hodnotu, ostatne bez poistky).
Ale konektor do autozapalovaca je odrezany - bolo to pevne namontovane v aute. V konektore mala byt aj poistka - niekde som nasiel, ze 15A. Otazne je, ktory konektor tych 15A vydrzi (a zaroven ma aj poistku)? V GME maju 4 druhy a tipujem, ze z nich ziadny (jeden ma 5A poistku, jeden nezmamu hodnotu, ostatne bez poistky).
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
15 A nevydrží žádnej, ty přechoďáky jsou vážně velký a rozehřejou vše. I na 6 A jsem měl problém s přehříváním, nakonec jsem musel dovnitř naletovat měděnou licnu, kterou jsem spojil tu čepičku s kabelem. Samotná ocelová pružina je spíš topný těleso, než vodič. Ta kvalita zapalovačových konektorů je úděsná.
Musí to bejt opravdu zapalovačová zásuvka? Použít třeba modelářský konektory by nešlo? Např. XT90 má zvádnout 40A. https://www.tme.eu/cz/katalog/konektory ... mass_1260/
Ten Procar sice působí jakože bytelně, ale ta pouhá dvě boční, niklovaná péra trvalých 16A prostě nepřenesou.
Se špičkou je to skoro totéž - tohle vypadá, jako polotovar ze 6,3 jacku a zase je to niklovaný.
Neměla by to být špička, ale naopak rovná "tupá" plocha se silným perem, aby byla přenosová plocha pro proud co největší.
Zachránil jsem kabel od staršího, zadřeného autokompresoru. Má ještě "poctivou" vidlici, co má boční pera čtyři, jsou fosforbronzová, kolík je měděný, s rovným koncem a pružinou neprochází proud, jako u jiných sračkových druhů, pro různý nabíječky mobilů.
Uvnitř sice není pojistka, vše se pohodlně na tu měď a fb letuje.
Protože původní dvojlinka z kartáčových pramenů, byla 2x4mm2, tak jsem celý kabel i s konektorem použil k 300W měniči, co s sebou občas vozívám na venkovní akce, kde je riziko, že spadne síť.
Ale pravda, přívod k zásuvce v autě mám předělaný taky na 4mm2, původní byl 1,3mm2 a mám tam teď 30A pojistku.
Zástrčka je po hodině odběru asi 100W výkonu měniče, s občasnými špičkami do 250W jenom vlažná, nejspíš to bude způsobené přechoďákem uvnitř té zásuvky, jejíž vnitřní plech je pozinkovaný.
IMHO není autozásuvka vůbec konstruovaná na takové odběry.
A když, tak jen krátkodobé, zapalovač cigaret bere okolo 10-12A a minikompresory taky do 10A, při běžných 200-250kPa, nebo foukání hraček pro děcka![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jestli by nebylo lepší, na odběry takových proudů zřídit nenápadnou extra zásuvku, co je na tohle stavěná.
Originál Neutrik Speakon je přímo zkonstruovaný na 35A/kontakt a nejběžnější typ je čtyřpólový - dá se to tudíž "ztuplovat". Nelze ho s ničím běžným zaměnit.
Uvažoval jsem pro své auto původně o tom Speakonu. Mám ještě jeden výkonnější, 500W měnič, ale bohužel zvítězila lenost. Takže ten výkonnější připojuju přímo k aku, kleštičkami s Cu čelistmi, jako mají lepší startovací kabely.
Se špičkou je to skoro totéž - tohle vypadá, jako polotovar ze 6,3 jacku a zase je to niklovaný.
Neměla by to být špička, ale naopak rovná "tupá" plocha se silným perem, aby byla přenosová plocha pro proud co největší.
Zachránil jsem kabel od staršího, zadřeného autokompresoru. Má ještě "poctivou" vidlici, co má boční pera čtyři, jsou fosforbronzová, kolík je měděný, s rovným koncem a pružinou neprochází proud, jako u jiných sračkových druhů, pro různý nabíječky mobilů.
Uvnitř sice není pojistka, vše se pohodlně na tu měď a fb letuje.
Protože původní dvojlinka z kartáčových pramenů, byla 2x4mm2, tak jsem celý kabel i s konektorem použil k 300W měniči, co s sebou občas vozívám na venkovní akce, kde je riziko, že spadne síť.
Ale pravda, přívod k zásuvce v autě mám předělaný taky na 4mm2, původní byl 1,3mm2 a mám tam teď 30A pojistku.
Zástrčka je po hodině odběru asi 100W výkonu měniče, s občasnými špičkami do 250W jenom vlažná, nejspíš to bude způsobené přechoďákem uvnitř té zásuvky, jejíž vnitřní plech je pozinkovaný.
IMHO není autozásuvka vůbec konstruovaná na takové odběry.
A když, tak jen krátkodobé, zapalovač cigaret bere okolo 10-12A a minikompresory taky do 10A, při běžných 200-250kPa, nebo foukání hraček pro děcka
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jestli by nebylo lepší, na odběry takových proudů zřídit nenápadnou extra zásuvku, co je na tohle stavěná.
Originál Neutrik Speakon je přímo zkonstruovaný na 35A/kontakt a nejběžnější typ je čtyřpólový - dá se to tudíž "ztuplovat". Nelze ho s ničím běžným zaměnit.
Uvažoval jsem pro své auto původně o tom Speakonu. Mám ještě jeden výkonnější, 500W měnič, ale bohužel zvítězila lenost. Takže ten výkonnější připojuju přímo k aku, kleštičkami s Cu čelistmi, jako mají lepší startovací kabely.
U těch autokonektorů/zapalovačů je největší problém v tom, že opravdu nejsou zkoušený na dlouhodobej odběr - zapalovač sice sám o sobě bere cca 20A, ale trvá mu to asi 10-15 vteřin maximálně - a to je jeho zásuvka vyfutrovaná keramikou proti žáru. Obyčejný autozásuvky mají sice psáno až 20A každá, ale když k jejich připojení použije výrobce auta licnu s průřezem vodičový žíly menším jak 1mm² Cu - a ta zásuvka je umístěná na stěně kufru, neboli od baterky vpředu u motoru až k samotný zásuvce jsou v cestě proudu sečtený přechodový odpory baterkový svorky, pojistkovýho soklu, bratru 5 metrů "drátu" vyrobenýho zastříknutím pár možná měděnejch zpíčichlupů do izolace plus samotná ta zásuvka, která zjevně moc důvěry nevzbuzuje, asi si každej soudnej automobilista pořídí to co Leoš - nějakej pořádnej kabel s kleštěma přímo na baterku a případně i s konstrukčně ověřenou zásuvkou na konci ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Však tak to bylo plánované - že se bude kleštinama ta zásuvka připojovat přímo na aku. Na fotkách vypadala slušně, za tu cenu jsem čekal také něco slušného, ale nakonec z toho vede lanko cca 1mm2 a nejde vyměnit.. Že jsou ty autozásuvky na houby obecně konstrukčně je mi jasné, ale jediná možnost je vzdát se záruky a to si tady v tom případě nelajsnu.
Konektor je super, pevne plasty, velke a hrube kontakty. Kupil som k tomu aj priechodku na kabel, ale je to urcene na mensie prierezy. Narvat do nej kabel z menica bol dost velky problem, ale nakoniec sa to podarilo.
A teraz som zistil, preco menic vyradili - je vadny vypinac. Obcas ma velky prechodovy odpor, vtedy menic nejde. Pritom je zapojeny rozumne - nespina napajanie, ale nejaky signal, ktory zapina menic.
A teraz som zistil, preco menic vyradili - je vadny vypinac. Obcas ma velky prechodovy odpor, vtedy menic nejde. Pritom je zapojeny rozumne - nespina napajanie, ale nejaky signal, ktory zapina menic.