Reprobedne Pioneer CS-722A
Moderátor: Moderátoři
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
No ja by som ich nechcel kvôli tým výškačom. Neviem, čo to bolo za blbca, ktorý tie originálne výšky (kópie JBL LE25, ktoré strčia do zadku kadejaké lacnejšie kaloty) vymenil za niečo tak otrasné, ako ARV104.
Ničmenej, skelety vyzerajú pekne, aj keď o ich originalite mám vážne pochybnosti, keďže originálne pôvodné HPM-100 sú hranaté regálovky podstatne menších rozmerov, ktoré sa veľmi podobajú na legendárne JBL L100 Century (v podstate majú aj rovnakého koštruktéra).
V rámci Pioneeru patria HPM medzi použiteľnejšie bedne, no nemyslím si, že by niekoho znalého mohli nadchnúť. Spodok tomu síce v zásade nechýba, no vyššie stredy sú tam dosť zdôraznené. Aspoň, že to má tie atenuátory. Na určitý druh muziky je to fajn...dobre namasterovaná muzika na nich znie prezentne a ukričane, takže po chvíli začnú liezť na nervy. Naopak, celkom dobre sa na tom počúva starý rock zo 70-tych rokov, ktorý na dobrých sústavách môže vyznieť trochu tupo. Má to proste ten typický sound tej "zlatej éry hifi". Po výmene výškača za niečo poriadne (Vifa, SB. Dayton, SS, Sica...) a odladení poriadnej výhybky z toho nemusia byť vôbec zlé bedne. Predpoklady to má. Ozvučnica Ok, basák ok, streďák ok...už len výšky a výhybka.
Btw., ono sa to síce prezentuje ako 4-pásmo, no reálne je to 3-pásmo a ten supertweeter je skôr marketing, než by mal nejakú skutočnú funkciu.
Ničmenej, skelety vyzerajú pekne, aj keď o ich originalite mám vážne pochybnosti, keďže originálne pôvodné HPM-100 sú hranaté regálovky podstatne menších rozmerov, ktoré sa veľmi podobajú na legendárne JBL L100 Century (v podstate majú aj rovnakého koštruktéra).
V rámci Pioneeru patria HPM medzi použiteľnejšie bedne, no nemyslím si, že by niekoho znalého mohli nadchnúť. Spodok tomu síce v zásade nechýba, no vyššie stredy sú tam dosť zdôraznené. Aspoň, že to má tie atenuátory. Na určitý druh muziky je to fajn...dobre namasterovaná muzika na nich znie prezentne a ukričane, takže po chvíli začnú liezť na nervy. Naopak, celkom dobre sa na tom počúva starý rock zo 70-tych rokov, ktorý na dobrých sústavách môže vyznieť trochu tupo. Má to proste ten typický sound tej "zlatej éry hifi". Po výmene výškača za niečo poriadne (Vifa, SB. Dayton, SS, Sica...) a odladení poriadnej výhybky z toho nemusia byť vôbec zlé bedne. Predpoklady to má. Ozvučnica Ok, basák ok, streďák ok...už len výšky a výhybka.
Btw., ono sa to síce prezentuje ako 4-pásmo, no reálne je to 3-pásmo a ten supertweeter je skôr marketing, než by mal nejakú skutočnú funkciu.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Tak že je ozvučnica celá nová, to je od začiatku jasné. HPM-100 som videl a počul naživo a neviem o tom, že by sa vyrábali vo viacerých verziách (ako napr. spomenuté L100). Súhlasím, že tieto HPM-100 vznikli z nejakých vyhodených vrakov.
Ale v podstate je to vlastne jedno. Aspoň teda mne úplne.
Toto je Elektro Bastlírna, teda web zameraný skôr na DIY a aj ja sa v rámci sústav zameriavam hlavne na DIY. A zodpovedne poviem, že za cca 600€ sa dá postaviť úplne iná liga, než podobné doprasené vykopávky.
Ale v podstate je to vlastne jedno. Aspoň teda mne úplne.
Toto je Elektro Bastlírna, teda web zameraný skôr na DIY a aj ja sa v rámci sústav zameriavam hlavne na DIY. A zodpovedne poviem, že za cca 600€ sa dá postaviť úplne iná liga, než podobné doprasené vykopávky.
S lampovým zesilovačem, který dává 2x50W se zkreslením 5%, se žádné megabassy konat nebudou. Bučení jo.
Leda s upravenými reproduktory formátu ARM9308, s upravenými oběma závěsy, původní lehučkou membránou a jinými pólovými nástavci - při zachování původní citlivosti mezi 100-102dB/W/m. Že takové reproduktory je možné v praxi realizovat, to už mi pár /tři/ lidí předvedlo
To pak možná jo, ale to v praxi zase nehrozí. Nikdo, snad kromě vyložených bláznů, si do průměrného kvartýru nenakýbluje bedny s 15" citlivými repráky jen proto, že naletěli na marketingové žvásty a z vlastní blbosti si koupili slabý zesilovač.
99,9% lidí to dělá tak, že si prostě pořídí silnější zesilovač, aby skutečný basový reproduktory nakrmil i uřídil.
Prostě: Nelze chtít obojí.
Buď si pořídím slabý zesilovač, na kterém se mi líbí především to, jak pěkně svítí, reprodukce je tam teda až podružná, takže od něj ani nelze požadovat plný výkon na 30Hz do mrňavých necitlivých beden - anebo opačně.
Přičemž není nikde napsáno, že např. 200W zesilovač je nutné primárně využívat k olupování omítky.
Těch 200W je tam rezerva nutná k tomu, aby ty bedny na hloubkách, kde mají prachmizernou citlivost, dostaly co potřebují.
Leda s upravenými reproduktory formátu ARM9308, s upravenými oběma závěsy, původní lehučkou membránou a jinými pólovými nástavci - při zachování původní citlivosti mezi 100-102dB/W/m. Že takové reproduktory je možné v praxi realizovat, to už mi pár /tři/ lidí předvedlo
To pak možná jo, ale to v praxi zase nehrozí. Nikdo, snad kromě vyložených bláznů, si do průměrného kvartýru nenakýbluje bedny s 15" citlivými repráky jen proto, že naletěli na marketingové žvásty a z vlastní blbosti si koupili slabý zesilovač.
99,9% lidí to dělá tak, že si prostě pořídí silnější zesilovač, aby skutečný basový reproduktory nakrmil i uřídil.
Prostě: Nelze chtít obojí.
Buď si pořídím slabý zesilovač, na kterém se mi líbí především to, jak pěkně svítí, reprodukce je tam teda až podružná, takže od něj ani nelze požadovat plný výkon na 30Hz do mrňavých necitlivých beden - anebo opačně.
Přičemž není nikde napsáno, že např. 200W zesilovač je nutné primárně využívat k olupování omítky.
Těch 200W je tam rezerva nutná k tomu, aby ty bedny na hloubkách, kde mají prachmizernou citlivost, dostaly co potřebují.
Pioneer CS722 napojene na Technics A900S s gramcom. Zvuk brutalny, basy taktiez, zvuk nieje ako zo suda, skor ale mala miestnost... a ze nebasuju... na edgarovi je zvuk iny. Basy niesu take silne, no detaily idu lepsie.
HPM100vky.. na technicse s cd prehravacom super zvuk, aj z mobilu tid..al hra super.
Na edgarovi hpm 100 hraju super ale gramec nema take basy ako cez technics no technics zas nema take detaili ako edgar a vela zalezi od skladby.
Zapojil som 722ky a hpm100vky na technics. Jedny do A a druhe do B a prepinam...
Hraju cca stejne. 722ky maju silnejsie vysky kedze maju horn vysku. Basy na gramci su brutalne... hpm tak nebasuju na gramci ako 722... hpm maju slabsie vysky o trocha stredy. No 722 na gramci s technicsom super zvuk. Korekcie off. Loudnes to nema.
Hpm 100 som vzal tie z bazosa velke prerobene. Su ozaj pekne. vyskace zhanam original i stredy mozno vymenim ak zozeniem original.
HPM100vky.. na technicse s cd prehravacom super zvuk, aj z mobilu tid..al hra super.
Na edgarovi hpm 100 hraju super ale gramec nema take basy ako cez technics no technics zas nema take detaili ako edgar a vela zalezi od skladby.
Zapojil som 722ky a hpm100vky na technics. Jedny do A a druhe do B a prepinam...
Hraju cca stejne. 722ky maju silnejsie vysky kedze maju horn vysku. Basy na gramci su brutalne... hpm tak nebasuju na gramci ako 722... hpm maju slabsie vysky o trocha stredy. No 722 na gramci s technicsom super zvuk. Korekcie off. Loudnes to nema.
Hpm 100 som vzal tie z bazosa velke prerobene. Su ozaj pekne. vyskace zhanam original i stredy mozno vymenim ak zozeniem original.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Proste Ti chcel naznačiť, že týmito kecami môžeš ísť oblbovať na hifiroom a podobné weby. Na weboch ako EB, AW alebo RM sa to neuchytí.
Na EB je proste hifi celkovo len okrajová záležitosť. A ani na jeden z týchto webov väčšina ľudí neprišla na trojkolke v kraťasoch a tričku s nápisom Nazdar. Nikoho z nich neoblbneš tvrdením, že CS722A alebo HPM-100 na jednom zosilňovači brutálne basujú a na druhom hrajú ako zo suda (ak sú oba zosíky OK). Všetci vedia, na čo zosilňovač vplyv má a na čo nie. A mnoho z nich to vie doložiť aj meraním. Hádať sa tu s Tebou nikto nebude, lebo to nemá význam. Ale tvoje tvrdenia sú proste nepodložené, neprenosné a tým pádom nerelevantné.
Na EB je proste hifi celkovo len okrajová záležitosť. A ani na jeden z týchto webov väčšina ľudí neprišla na trojkolke v kraťasoch a tričku s nápisom Nazdar. Nikoho z nich neoblbneš tvrdením, že CS722A alebo HPM-100 na jednom zosilňovači brutálne basujú a na druhom hrajú ako zo suda (ak sú oba zosíky OK). Všetci vedia, na čo zosilňovač vplyv má a na čo nie. A mnoho z nich to vie doložiť aj meraním. Hádať sa tu s Tebou nikto nebude, lebo to nemá význam. Ale tvoje tvrdenia sú proste nepodložené, neprenosné a tým pádom nerelevantné.
Nesnáším konspirační teorie, ale tohle mi nedá. Okrajově se tu zmínil reproduktorový kabel s vestavěným paralelním kondenzátorem a jeho vliv na frekvenční charakteristiku. S 50mΩ nebo kolik je dneska slušná výstupní impedance zesilovače to přeci nemůže mít žádný vliv. Ldea že by ... leda by některé zesilovače měly výstupní impedanci větší. Pak by rezonance byla výraznější a basy byly "krásné". U malého kytarového komba (TDA2030) jsem kombinovanou proudovou a napěťovou zpětnou vazbu viděl.
Jako za našich pradědečků: AL4 na konci, 7kΩ v anodě, 50kΩ Ri, takže 5Ω reproduktor "vidí" 36Ω. To se mu to bublá a plácá... a Philips tvrdí, že to tak má být.
Jako za našich pradědečků: AL4 na konci, 7kΩ v anodě, 50kΩ Ri, takže 5Ω reproduktor "vidí" 36Ω. To se mu to bublá a plácá... a Philips tvrdí, že to tak má být.