Nejde prodat auto za polovinu -proč?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od Hubert_79 »

To úplně ne. Komise u aut znamená to, že bazar řekne "tady vám to vystavíme a vy nám za to zaplatíte, ať se to prodá, či nikoli". No a pak to tam někde stojí, bazaru je to fuk, poněvadž tím, že auto nevykoupili, tak je jim celkem buřt, zda se prodá.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
zachranar
Příspěvky: 156
Registrován: 19 led 2019, 01:00

#77 Příspěvek od zachranar »

Komise by pro autobazar zanamenala motivaci aby se to neprodalo. Tzn. že když se to neprodá, budou z toho stále peníze. Když se to prodá, tak už nic?

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#78 Příspěvek od p32 »

Za "ustájení" platíš vždycky něco a naráz. Když se to prodá za 2 měsíce, tak na tom vydělají. Platit jim ještě za to, že dělají dojem s tím a podobnými auty, jak jsou dobří, tak to je dobrý nápad. :wink:
Určité bych udělal slušné fotky exteriéru, interiéru, správně formuloval inzerát s parametry, co zajímají každého a udělal cenu podle podobné nabídky na netu a trošku ji snížil. Reakce bývá nejdříve za 14 dní, spíše za měsíc. A určit si nějaký čas, kdy budou volat. Vyvolá to větší zájem.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#79 Příspěvek od Sandal »

konosuke píše: (viz instruktážní TV pořad Mistři zastavárny v Las Vegas :) )
Jo. Nikdy nevíš, co projde těma dveřma :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#80 Příspěvek od EKKAR »

Dobrý fotky, solidní informace o předchozí údržbě a opravách - vyplněná servisní knížka už dneska není validní, tu zfalšujou na počkání v kdekterý knajpě i bez servisáka, důležitější argument jsou třeba faktury ze servisu nebo druhá sada kol s obutím na druhou sezónu v ceně - bacha, tu nedávat nákupčím v bazarech, protože ti vždycky dodatečný kola odjebou a prodají extra se ziskem. Dobrým lákadlem na potenciální kupce je dát najevo ochotu slevit - cena se nesnižuje, ale klidně se napíše maličko větší než je průměr z nabídek na trhu a uvede se frázičkou "Cena k jednání XYZ tisíc Kč" .
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Rellik
Příspěvky: 610
Registrován: 17 úno 2017, 01:00
Bydliště: Staré Město (UH)

#81 Příspěvek od Rellik »

EKKAR: a proto už nejsou klasické servisní knížky. Všechny záruční prohlídky, servis, stk a opravy jsou v databázi výrobce vozidla - pokud s tím teda někdo nejezdí k někomu do garáže. Nevím jestli to funguje jen na prvního majitele, nebo se to doplňuje i s dalším, ale pokud někdo prodává vozidlo jako první majitel, veškerá historie vozu jde dohledat...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#82 Příspěvek od EKKAR »

Elektronická serviska je až od nějakýho roku výroby - a ne u všech výrobců.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od Hubert_79 »

Mám Forda (2009) a elektronicky mi vedou servisku od roku myslím 2015. Zcela jistě by to vedli i dál, kdybych to auto prodal a jezdilo se do autorizovaného servisu - bude to navázané na VIN.
Servisku mám samozřejmě i papírovou a tam to servis píše taky.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#84 Příspěvek od Kvicala_r »

Kdysi sem uvažoval o Passatovi (snad B5) a když sem mluvil s jedním z mechaniků říkal, že servisku lidi prodávají prázdnou za 50 a se zápisama (včetně na straně servisu VW) za 500. Nevím, jestli to je možné, ale dost mě to odradilo lpět na něčem podobném jako je "serviska"
Spíš mi pomohl známý, co dělal v bazaru při koupi auta. Bylo to asi jako Monte Carlo se Čtvrtníčkem.
Ptal sem se, jestli si mám brát diagnostiku a říkal, že to je naprosto zbytečny. I když korekce na vstřikovačích cosi o stavu motoru vypoví.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od Hubert_79 »

Klidně bych tomu i věřil, že se prodá falšovaná serviska. S tou elektronickou (která je vedena u tuzemského zastoupení značky) to asi bude o něco složitější.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#86 Příspěvek od Sandal »

Na servisku bych se z vysoka vykašlal. V autorizovanym servisu jsou lemplové a dokážou dojebat auto víc než nějakej "stodolář". V servisce budeš mít napsáno třeba výměna turbodmychadla, výměna váhy vzduchu, výměna podtlakového čerpadla, výměna ventilu pro řízení turbodmychadla a jseš tam nejmíň za 50000 a řekneš si, že to auto nechceš, protože se sere a přitom byla jen prasklá podtlaková hadička za 300kč/metr. V servisu nebádají po závadách ale bezduše měněj všechno co se dá. Podle mě ti mechanici nic neuměj, nebo jsou k tomuto jednání nabádáni z vedení. Neposoudím to objektivně ale na mě to tak působí.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#87 Příspěvek od witt »

nejde o to, co se v servise dělalo. Jde o to, že v servisní historii je pak uvedený stav tachometru, kdy se něco dělalo. Takže je trochu divné, když se člověk dočte o výměně kličky stahování okna v 250 tisících km a přitom se jedná o nejčastější ojetinu na trhu "auto po německém důchodci, co jezdí jen dálnice" se 120 tisíci km.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#88 Příspěvek od p32 »

Od stavu km je tu snad STK. Ostatní věci a serviska si tak nějak nerozumějí když si to spravíš třeba sám.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#89 Příspěvek od EKKAR »

Už byly podchycený případy, kdy má auto už s předpokladem budoucího prodeje postupně "odcouvávaný" kilometry před každou STK, u "flotil" dokonce před každou pravidelnou kontrolou. Není žádnej problém za 2 roky mezi STK najet na dýzlovým služebním autě i víc než 60 000 - ale na kontrolu se jede s tachometrem ukazujícím stav jen o 10 - 15tkm víc, než na poslední STK, respektive u novýho auta s běžnýma kontrolama a výměnama po 30 000km se dají ročně udělat i 2 výměnný lhůty - takže se jedna nebo dokonce dvě po sobě následující výměny udělají jinde než ve značkovým servisu, zároveň se "stáhnou" kilometry na co nejmenší údaj o maličko vyšší od poslední oficiální "fabrický" kontroly - a další výměna se absolvuje "ve značkáči" tak, aby auto bylo ve značkovým servisu aspoň 1x za 2 roky. Na první oficiální STK ve 4 letech věku auta tak přijede vozidlo, který má na tachometru dejme tomu 50 000km a v servisních záznamech má ve druhým roce absolvovanou prohlídku ve 30 000km ve značkovým servisu a těsně před STK další. Jeho skutečněj nájezd ale klidně může bejt i víc jak dvojnásobnej, protože pokud se mu vyhnou poškození kastle, jízdně bude vypadat pořád stejně i když bude mít skutečněj nájezd mezi 120 a 150 tisíci kilometrama. Čtyřletý auto s 50 000km je sen každýho kupce - tak ho od prvního majitele dostane. Koupí si ho nějaká čecháčkovská rodina, dá za něj čtvrt mičudy nebo ještě víc a mne si ručičky, jakej nádhernej kauf se jim poved - jenže pak se v průběhu dvou následujícíh let poserou rozvody, vysypou se tlumiče, odejde turbo, začne vynechávat servo řízení - a auto, který u druhýho majitele bude mít údaj na tachu s bídou 70-80 000km půjde do servisu, kde ho rozdělají a s velikým údivem zjistí, že provozní opotřebení odpovídá ujetým skoro 200 tisícům ... Jediná šance jak tohle překazit je mít přístup do databáze fabrickýho servisu, kde se zaznamenávají i opravy mimo pravidelnou kontrolu, jak už tady někdo napsal "výměna zrcátka za 6 500" - a pak je nádhernej pohled na prodejce auta s tachem na 50 000km, když z fabrický databáze vyjel údaj, že auto mělo před 3 rokama výměnu nějaký prkotiny - a stav tachometru byl 75 000 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od Hubert_79 »

Jo, lidi chtějí málo kilometrů, tak to dostávají... Je to relikt z dob škodovek stovek a stodvacítek, kdy víc jak 100 tisíc km znamenalo auto pomalu před smrtí. Takže funkční a použitelné auto s 400k km by si nikdo skrz ten nájezd nekoupil.
Před současným autem jsem měl 3/4 roku medvěda W124 (250D, 1988), mělo nalítáno 570k km když jsem ho kupoval a 585k km, než jeho život ukončila řidička Volva XC90 (měsíc starého :lol: ) která nedobrzdila. Jezdilo to, motor sice žral olej (celkem fest, tak litr na 1000 km), z převodovky chcal, ale nemělo to vážnější trabl. STK to prolezlo bez podfuku. Dřívější historie vozidla neznámá; jestli to někde lítalo jako taxík, čert ví. Nehoda byla pro vůz fatální, takže se to pak zhouplo na magnetu v kovošrotu a bylo. Možná by to žilo dosud.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“