Fabia - demontáž klikovky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Fabia - demontáž klikovky

#1 Příspěvek od kulikus »

Fabia I HTP - motor JE VENKU. Snažím se dostat ven klikovku zespoda tj. oddělal jsem olejovou vanu a pak se snažím sundat spodek pod blokem motoru. Musím sundat setrvák?
Ten spodek jsem posunul i cenťák ale pak na něčem drží (simerink?). Hlava a rozvody zůstaly namontované.
EDIT: Hlava a vačky.
Naposledy upravil(a) kulikus dne 08 pro 2020, 22:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Nějak nechápu - rozvody musí přeci ven. Je tam řetěz. I všechny ojnice se musí povolit. Jak to má konkrétní motor u setrváku nevím - ale asi bych ho sundal a podíval se.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

U moderních koncernovejch motorů se klika NEMÁ vyndávat, protože její ložiska a vlastní pevnost udržujou polomotor ve správným geometrickým tvaru - na její zpětnou montáž je potřeba speciální přípravek, kterej zajistí potřebný předepnutí struktury. Pokud už se nutně musí měnit šály, musí se demontovat a zpětně namontovat komplet jeden po druhým, ne všecky najednou.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od workhard »

Víc oyebat už se to nedalo, protože pak už by to nedrželo pohromadě :lol: :opravar:
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#5 Příspěvek od kutilmil »

ekar samozrejme zase žvástá. Spodek klikové skrine je jeden kus. Hlavné ložiská sa nedajú montovať samostatne. Poloha je "skolíkovaná" Mal som to rozobraté ale popravde nepamätám si, že by som mal nejaké problémy. Zotrvák som mal dolu. Šálky som kupoval od KS motor. Je ale fakt, že výrobca nepozná delenie klukovej skrine. Ak je tam niečo zlé, tak sa mení celý polomotor.

Uživatelský avatar
jjilek
Příspěvky: 3808
Registrován: 29 bře 2009, 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od jjilek »

workhard píše:Víc oyebat už se to nedalo, protože pak už by to nedrželo pohromadě :lol: :opravar:
Ono se při konstrukci počítá i s cenou oprav. Už hodně dávno (1980) jsem na Fiatu 850 raději koupil celý polomotor a zbytek generálkoval. Bylo to spolehlivé, rychlejší a levnější řešení.
Možná najdeš radu tady:
https://opravymotoru12htp.webnode.cz/otazky-a-odpovedi/

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Když se vezme fakt, že třeba u těch moderních koncernovejch motorů ani nejdou dělat výbrusy, protože origo provedení je vložka uvnitř pokrytá Nikasilem a zvenku napevno zalitá do hnilíkovýho bloku = je NEDEMONTOVATELNÁ BEZ DESTRUKCE BLOKU a navíc nikdo nedodává sady pístů a kroužků pro výbrusový vrtání, takže k dostání je výhradně originální rozměr, tak ani není žádnej další důvod proč kliku z bloku dolovat. Když se motor rafne, stejně je v něm tolik nevyměnitelnejch věcí poškozenejch, že se fakt víc oplatí koupit kompletní novej polomotor.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#8 Příspěvek od Sadra17 »

kutilmil píše:ekar samozrejme zase žvástá. Spodek klikové skrine je jeden kus.
ekkar nežvástá, je na to předpis :wink: ty se vlastně nejsi schopnej ani dozvědět utahovací moment :roll:

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#9 Příspěvek od danhard »

Když se mi kouslo MB-čko, tak jsem dělal taky jen výbrus kliky a nový šály :)
A dotahoval jsem to s citem :lol:

Taky se ty 3 splašený veverky opravujou.
https://opravymotoru12htp.webnode.cz/fo ... /#a215-jpg

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

danhard píše:Když se mi kouslo MB-čko, tak jsem dělal taky jen výbrus kliky a nový šály :)
A dotahoval jsem to s citem :lol:
Dělal to tak každej, kdo si dělal generálku doma. Když jsem měl na Golfu (TDi PD) dole hlavu, neměl jsem zrovna po ruce momenťák abych utahnul hlavu, tak jsem to poutahoval od oka. Prostě metrovou páku a ten krouťák pak už odhadneš a dotažení na úhel je jasný, tam neni co řešit. Hele a najel jsem s tim od opravy víc jak 100000km a ok. Přecejen mě můj děda a táta něčemu naučili. Nebo jsem to od nich spíš okoukal :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Sadra17 píše:
kutilmil píše:ekar samozrejme zase žvástá. Spodek klikové skrine je jeden kus.
ekkar nežvástá, je na to předpis :wink: ty se vlastně nejsi schopnej ani dozvědět utahovací moment :roll:
Von je přeci Ekkar naprostej pitomec, kterej nikdy nic neviděl v autě rozdělanýho a ani chudák neví, jak má doma udělaný topení, tak to přeci pochop ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hubert_79 »

OT: Takovou míru sebereflexe bych u tebe tedy nečekal :P Vyzní to blbě, ale mám obavy o tvůj zdravotní stav :D
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Vidíš, zas něco, co ty vůbec neznáš ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#14 Příspěvek od kutilmil »

Ja som písal o tom, že ložiskové puzdrá sa nedajú nasadzovať samostatne ale že to je jeden kus.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Jo, šály na kliku jsou zcela tutově jeden kus. A na klikovku je teda asi navlíkáš jako gumičky. Nebo tu kliku napaříš, zmáčkneš ji ve svěráku a těma šálama prostrčíš jako napařenou špejli? Bóže, ty jseš přeci UŽIVATEL jakýho svět neviděl ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“