Fabia - demontáž klikovky
Moderátor: Moderátoři
A co myslíš, že se mění - pouzdro nebo výstelka čili futro nebo šál? Obojí je zcela určitě z jednoho kusu, že?
BTW - viděl tys vůbec někdy výměnu třeba takovýho hlavního šálu = kluznýho ložiska výstředníkovýho hlubokotažnýho lisu s tlakem 500 tun? To jsou bratru 3 metráky ložiskový kompozice jen to fikne ... A podle tebe taky zcela tutově z jednoho kusu ...
BTW - viděl tys vůbec někdy výměnu třeba takovýho hlavního šálu = kluznýho ložiska výstředníkovýho hlubokotažnýho lisu s tlakem 500 tun? To jsou bratru 3 metráky ložiskový kompozice jen to fikne ... A podle tebe taky zcela tutově z jednoho kusu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jenže na těch motorech to aspoň šlo a byly na to k dostání ND s příslušnýma rozměrama včetně novejch pístů i s čepama a kroužků a nebo taky fungl nový vložky válců včetně měděnejch podložek na srovnání vejšky. To už na motory z produkce po roce 2010 minimálně z koncernu sehnat nejde, VW uplatňuje technologii tlakovýho lití hnilíku koupenou v roce 1991 právě spolu s AZNP tak striktně, že ani jiný motory do osobáků než s tvrdě zalitýma nikasilovýma vložkama neprodukuje ...Sandal píše:Dělal to tak každej, kdo si dělal generálku doma. ..danhard píše:Když se mi kouslo MB-čko, tak jsem dělal taky jen výbrus kliky a nový šály
A dotahoval jsem to s citem![]()
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ten ekkar je tak hlupy že on na to proste nemá. On nedokáže pochopiť že ložiská sa nedajú skladať po jednom keď sú ložiskové puzdrá jeden kus. Proste všetky štyri ložiskové puzdrá alebo keď chcete domčeky sú odliate v spodnej časti klukovej skrine a preto sa všetky ložiská musia zavreť spolu. Nedá sa to po jednom tak, ako to bolo voľakedy na "škodovkách". Prikladám foto.
Vysuneš ho po povolení a odebrání "horní půlky" protočením kolem klikovýho čepu. Prostě to jde vybrat i bez kompletního vybrání kliky, kdybych to neviděl maníka dělat, netvrdil bych to. Fakt je, že to dělal na klice, která nebyla vydřená, jen praskly 2 šály ze 4 (první a druhej počítaný od setrváku - proč praskly netuším) a motor proto začal klepat. Majitel to zjistil včas a nenechal to dodrbat. Pokud je ale uložení vylágrováno natolik, že to "chytne" i čepy klikovky, pak je skutečně jednodušší koupit celej polomotor new, protože klika má povrchovou úpravu čepů s minimální hloubkou a po přebroušení by se ty čepy musely znovu povrchově vytvrzovat. Prostě žijeme v době spotřebkové a i když motory aut ve srovnání se škodifkama "stovkama" a "šádynama" vydrží troj i vícenásobek nájezdu, v případě fatálních závad se je nevyplácí opravovat vzhledem k použitým technologickým postupům - ty jsou u novejch motorů relativně levný kvůli hromadný aplikaci při výrobě a montáži, kusově jako oprava se ale nevyplatí, protože pro jejich aplikaci jsou potřeba specializovaný nástroje a přípravky s velkou pořizovací cenou - a ty si malej servis dovolit koupit nemůže, bo by se mu nezaplatily.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Samozřejmě že to jde - to akorát zase jeden vypatlanej Čombol bude do úmoru tvrdit, že Ekkar je tak pitomej, že neví že klikový ložiska jsou vcelku .... No nic, panstvo, myslím, že obrázek už si každej udělal ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Když už dělám hlavní lágry na klice, tak by asi stálo za to kliku vyndat a přeměřit, popřípadě ji nechat přebrousit. A co axiální ložiska kliky? Na ty seru, že jo, to bych musel tu kliku vyndat. Kluci nepanikařte, těhle motorů se rozebralo spousta a po složení (s novejma lágrama) se to točilo jak kolovrátek, takže žádnou paniku, že se nesměj povolit pánve hlavních ložisek na klice. Vim o tom že je to v předpisu ale nevim o nikom komu by se ten blok zkroutil. Pokud se blok přecejenom zkroutí, tak se motor vyhodí. Stejně by tak dopad, protože s vylágrovanym motorem se dlouho jezdit nedá.Sadra17 píše:jde todanhard píše: Jak by jsi EKKARE měnil šály na klice jednu po druhý bez demontáže kliky ?
Ty jsi machr, určitě na to máš nějakou metodustačí povolit kliku a šálu "podvlíct"
Nič sa neskrúti lebo som to sám robil na svojom aute. Je síce pravda že som to rozobral zbytočne llebo šálkam ani kluke nič nebolo ale robil som generálku tak som vymenil aj toto. Kluku som dal medzi hroty, hádzala v tisícinách, oškretá nebola takže išla s5 bez prebrúsenia. Nové šalky aj axiálne ložiská aj semeringy som samozrejme dal. Tu je jasne vidieť že ekkar tu seká kofra (tak ako s tým kúrením) a pritom o túto problematiku študoval možno z rýchlika. Každý normálny človek čo mení šálky tak premeria ložiská a dá ju medzi hroty aby odmeral hádzavosť. Tento krok ekkar vynechal.... amaterizmus.