Fabie ostřik přední/zadní

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Fabie ostřik přední/zadní

#1 Příspěvek od kulikus »

Ve Fabii I se ovládá zvlášť ostřik předního a zvlášť zadního skla.
Je v ní pouze jeden motorek čerpadla? Rozvádí se pak kapalina přes elektroventily? Jak je to řešené?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Přepnutí se děje změnou směru točení čerpadýlka - je tam přepínač polarity pro motorek, na jednu polaritu to stříká dopředu, na druhou dozadu. Čerpadlo má 3 vývody, jeden je přívod z nádržky, dva zbejvající jsou na hadičky na přední a zadní sklo. Ostřik světel je řešenej elektroventilem otevírajícím cestu kapaliny od výstupu pro přední okno i ke tryskám u světel, který se otevírají (vysouvají) tlakem kapaliny v přívodu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#3 Příspěvek od Sadra17 »

jak bylo řečeno motorek má dva vývody předek/zadek a přepínáním polarity se mění ze kterého půjde kapalina

ostřik světel má svůj motorek a nesrovnatelně silnější hadičky než ostřik skel, trysky se vysunou tlakem kapaliny a pak ostříknou

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od GeorgeB »

Ekkar má pravdu, jen opravím nepřesnost s ostřikem světel. Na světla je motorek-čerpadlo zvlášť nezávisle na ostřikovači skel.
A aby to nebylo málo a šetřily se kabely, tak ze signálu pro buzení motorku ostřikovače bývá u koncernu ovládaný i zadní stěrač.
Přílohy
ELektrické schéma Škoda Octavia-I ostřikovače, stěrače
ELektrické schéma Škoda Octavia-I ostřikovače, stěrače
S-octavia-I sterace_ostrikovace-legenda.JPG

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#5 Příspěvek od kutilmil »

To si zase EKKAR vymýšlal. Proste je to EKKAR. Je to samozrejme tak ako píše georke. Svetla zvlášť a predné verzus zadné sklo zmena polarity napájania motorka.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Ano, GeorgeB tvrdí, že si Ekkar nevymejšlí, tak MongolČombol napíše, že je to tak jak píše georke, protože Ekkar si vymejšlí. Ty se aspoň nauč opisovat nicky, když už neumíš nic lepšího než ostatní kritizovat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#7 Příspěvek od kutilmil »

EKKAR má nejaké povedomie o tejto problematike ale je to tak 30%. Ostatné si domyslí a tým pádom je to celé nanič. V tomto prípade si EKKAR vymýšlal ohľadom ostrekovania svetlometov.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Leč tvoje povědomí je úplně nulový - protože ty si vymejšlíš úplně ve všem - speciálně v tom o mně.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#9 Příspěvek od kutilmil »

Bude to asi nejaký blp ten kutilmil. Šaku už aj ten nick to evokuje. Nejaký kutil, kazisvet..... alebo aj slovenský chytrolínek vyčuraný.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#10 Příspěvek od witt »

No je fakt, že kdyby EKKAR nepsal ta písmenka navíc a držel se jen otázky, tak to mohlo být za plný počet bodů. Ale tou zbytečnou iniciativou si to (opět) pokazil.

Nadruhou stranu, kdyby to neotevřel, tak by se mnozí nezvěděli, jak to s těmi ostřiky je. Takže zásluhu mu upřít nelze...

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#11 Příspěvek od Artaban001 »

Ten motorek "obousměrnej" má mezi vývodama vody pístek. Vývod z vyšším tlakem (podle směru otáčení) přesune pístek a ten tak ucpe výstup z toho druhýho vývodu. A když ty gumičky na pístku nabobtnají, tak to blbne a čerpadlo nečerpá vůbec, nebo jen jednosměrně.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Zlatě ve starým fanoušovi/formanovi - tam byl na každou stranu jeden extra motorek a když se (nejdřív na export) přidaly ostřiky i na světla, přibylo třetí čerpadlo a nádrž nabobtnala na velikost víc jak 5-litrovou ... a ten přístup ke všemu jakej byl ...!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#13 Příspěvek od Kvicala_r »

Artaban001 píše:.. A když ty gumičky na pístku nabobtnají, tak to blbne a čerpadlo nečerpá vůbec...
Taťkovi na Berlingo 2003 sem ty gumky obrušoval už 2x. To je takový svinstvo ta kapalina, nebo úplně sračkovní materiál pístku?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Hubert_79 »

To je výsledek lobbování výrobců automobilů u výrobců kapalin. Aby se to schválně rychleji opotřebilo a tys musel kupovat nové auto.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

Francuzska kvalita...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“